Un diamant roz al reginei Franței, Maria Antoinette, a fost vândut la licitație cu o sumă record

Un diamant care ar fi aparținut reginei Franței Maria Antoinette și care cântărește 10,38 carate a fost adjudecat joi la licitația „Magnificent Jewels” organizată de casa Christie’s, din New York, pentru suma de 13,98 milioane de dolari, stabilind un nou record pentru un diamant de această nuanță.

Potrivit reprezentanților Christie’s, înainte de fuga reginei Marie Antoinette din Paris, ea a strâns o comoară de bijuterii – se crede că printre ele se afla și acest diamant violet-roz tăiat în formă de zmeu – pe care le-a încredințat coafezei sale, potrivit Mediafax.

După prăbușirea monarhiei și moartea familiei regale, aceste bijuterii rare au ajuns în posesia Ducesei Marie-Thérèse de Angoulême, unica moștenitoare a familiei. Ulterior, un testament a relevat că diamantul a aparținut Reginei Marie Theresa de Bavaria, care l-a primit cadou de la „Mătușa Chambord”.

Diamantul, estimat inițial la 7 milioane de dolari, a depășit cu mult această valoare, iar acum este montat într-un inel realizat de bijutierul american JAR, al cărui design a stabilit și el un record la această licitație.

În cadrul aceleiași licitații, un safir masiv Ceylon de 392,52 carate, cunoscut sub numele de Blue Belle, a fost vândut cu 11,3 milioane de dolari. Deși această sumă este impresionantă, este totuși mai mică decât recordul său anterior de 17,5 milioane de dolari obținut în 2014. Safirele de această dimensiune sunt extrem de rare, spun reprezentanții Christie’s.

De asemenea, o altă piesă remarcabilă a fost un colier cu smaralde sculptate, cântărind aproape 1.150 de carate, dintr-o colecție regală mughală, care s-a vândut cu 6,22 milioane de dolari. Smaraldele aveau o semnificație spirituală specială în timpul dinastiei Mughal, fiind considerate aducătoare de înțelepciune, vindecare și viață eternă.

În plus, întreaga colecție a fost vândută integral, marcând cel mai mare total obținut vreodată la o licitație de bijuterii în divizia Americilor a casei Christie’s.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Louis Vuitton lansează o ciocolată exclusivistă în ediție limitată

Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.

Gucci anunță un nou ambasador de imagine

Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.

Brandul Loewe transformă cojile de portocale în tricouri

Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.

Christian Horner, demis de la Red Bull Racing

Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.

Dior x Lewis Hamilton: o colecție capsulă afrofuturistă care combină luxul, sportul și angajamentul

Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.

The Julius Bucharest, fostul Hotel Ambasador de pe Magheru, se va deschide cu noua înfățișare în 2027

După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

Michael Rider orchestrează o revenire subtilă și remarcabilă la Celine

Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.

David Popovici, ambasador global al UiPath

Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.

Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

Cătălin Botezatu s-a fotografiat cu Paris Hilton

Paris Hilton a fost cap de afiș la IntenCity Craiova, festival ce s-a desfășurat între 26-29 iunie pe stadionul Ion Oblemenco.

Bentley are un nou logo, după 20 de ani

Bentley Motors a dezvăluit o nouă emblemă „Bentley Wings” – primul pas al unei revoluții în design și identitate de brand pentru marca britanică.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

hourglass_full 4 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton lansează o colecție de brelocuri inspirate de fenomenul Labubu

Louis Vuitton intră într-o nouă eră a accesoriilor de lux prin lansarea unei colecții de bag charms menită să redefinească codurile stilului cotidian.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton deschide un magazin concept inspirat de nave în Shanghai

Louis Vuitton a dezvăluit o instalație în mărime naturală a unei nave de croazieră, numită The Louis, la Shanghai.

hourglass_full 15 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
LeBron James și Richard Mille au dezvăluit un ceas în ediție limitată

Într-o colaborare atât inevitabilă, cât și încântătoare, LeBron James a intrat oficial în rândul atleților care au propriul ceas Richard Mille.

hourglass_full 18 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
BMW și Nuna au colaborat pentru un nou cărucior de lux pentru bebeluși

Colecția include modelele TRVL lx, TRVL next și MIXX next.

hourglass_full 19 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL