Trend ALERT: opera gloves

O manifestare purtabilă a vieții mai fine.

Deși am ajuns în luna a cincea din 2023, se simte ca și cum am fi în 1813, deoarece mănușile de operă în stil regency au preluat pistele și covoarele roșii.

Tendința Bridgerton a avut un moment regal din 2020, deoarece accesoriul delicat a cunoscut o renaștere la începutul pandemiei. Este posibil ca îmbrăcămintea elegantă să fi impus coduri vestimentare și norme de gen în trecut, dar acum a căpătat o viață proprie, subminată pentru vremurile moderne. Iterațiile din piele sunt un must-have, în timp ce omologii lor slinky sunt omniprezente cu burlescul. Atunci când nu evocă sex-appeal, mănușile au devenit elementul preferat al generației Z pentru a se stratifica la întâmplare, purtând elementul de iarnă pe tot parcursul anului, experimentând cu ansamblurile lor.

Mănușile ar putea părea un accesoriu puțin probabil, dar tendințele în modă nu reflectă nimic decât vremurile și starea noastră de spirit colectivă. 

Istoria mănușilor de operă

Asociate în mod obișnuit cu înalta societate, mănușile au fost concepute inițial pentru a menține mâinile femeilor bogate curate și albe, respingând atât munca manuală, cât și germenii. Până în anii 1960, o femeie nu ar fi ieșit din casă fără mănuși, deoarece modestia era scopul principal. După cum arată expertul în istoria modei și cumpărătorul de lux Paige Rubin, „O femeie nu era considerată complet îmbrăcată dacă ieșea din casă și nu purta mănuși. Pe atunci, era potrivit să-ți scoți mănușile doar dacă erai acasă sau dacă luai masa. În afară de asta, se aștepta ca mâinile tale să fie acoperite.”

Deoarece rochiile de seară acopereau doar umerii purtătorului, o doamnă de rang înalt a trebuit să-și protejeze restul brațelor de privirile curioase. În timp ce mănușile de operă indicau un gen specific de puritate și feminitate, semnificația lor a fost întotdeauna ușor sexuală. Mai puțin este mai mult atunci când vine vorba de accesoriu, deoarece puterile sale seducătoare rezidă în ceea ce ascunde materialul. Mănușile au jucat un rol major în zilele de aur ale erei Old Hollywood, deoarece icoane precum Marilyn Monroe și Audrey Hepburn erau rareori văzute fără ele, acestea semnificând eleganță, frumusețe și dezirabilitate.

În timp ce mănușile de operă au indicat o poziție socială mai înaltă și uneori morală, sensul lor poate și a fost subminat pentru a indica o anumită rasă de senzualitate. Marca de latex Couture Atsuko Kudo știe ceva sau două despre erotic, deoarece studioul este specializat în materialul elastic. Redarea piesei de altfel elegantă într-o țesătură atât de hedonistă adaugă instantaneu sex-appeal, în timp ce aducem înapoi la estetica atent îngrijită a unui timp mai primitor și mai potrivit. 

Conotația accesoriului a evoluat în timp. Când țesăturile erau insuficiente în timpul Primului Război Mondial, prioritățile s-au schimbat, dar mănușile au revenit, deoarece flapperii încă le purtau cu rochiile lor cu ciucuri, în ciuda tivurilor în creștere și a coafurilor mai scurte. Între timp, de la Hollywood și de la regalitatea reală au fost cerute modele până la cot din satin.

O interpretare modernă

Cândva un instrument pentru sterilitate, pandemia a declanșat renașterea mănușilor de operă. În timp ce inflația ar putea să nu permită multora dintre noi să trăiască o viață de lux și petrecere a timpului liber așa cum ar fi avut-o predecesorii noștri, gândul de a contracta COVID-19 i-a determinat pe mulți să integreze mănuși de cauciuc în ținuta lor de azi, reimaginând instrumentul igienic la modă. Modelul și directorul de creație Zizi Donohoe a fost unul dintre primii care și-a încântat mănușile în 2020, adăugând ornamente șic din pene și unghii cu apăsare la echipamentele altfel clinice. 

Revenirea la mănușile de operă sugerează și o schimbare în mentalitatea noastră. Pandemia și izolarea forțată care a urmat i-au împins pe mulți dintre noi să privim trecutul cu o lupă, descoperind că atitudinile noastre față de sex, modă și, în esență, modul în care ne arătăm în lume, aveau nevoie de unele modificări. De la socoteala media cu hipersexualizarea femeilor tinere în divertisment până la conștientizarea că viețile noastre nu trebuie să fie mereu demne de Instagram, încorporarea mănușilor de operă în ținutele de zi cu zi comunică evoluția noastră colectivă. Pielea continuă să fie pe deplin afișată, dar a existat o schimbare generală către a te îmbrăca pentru tine, în loc să te îmbraci ca să te placă ceilalți. În timp ce am reacționat la cultura de conectare cu celibatul, alegerile noastre în materie de îmbrăcăminte sunt, de asemenea, un răspuns la epoca trecută a „vindelor sexuale”. 

O parcurgere scurtă prin TikTok va demonstra că individualismul depășește sexismul în 2023, deoarece îmbrăcarea pentru privirea masculină sau a arăta „cool” este ferm eliminată. În loc să ne uităm la celebrități și influenceri pentru a stabili tendințe, optăm pentru auto-exprimare autentică, chiar dacă aceasta vine cu prețul de „a arăta rău”, deoarece există libertatea de a te deda la modă de dragul modei. „

Numele lor spune totul – mănușile de operă sunt concepute pentru a întruchipa un simț înnăscut de regalitate și frumusețe eterică, ajutându-ne instantaneu să emanăm un aer de farmec și o energie a personajului principal despre care nu știam că este posibilă înainte. La fel ca cerceii cu stele de mare ai Aquamarine, mănușile de operă sunt un suport emoțional și un stimulent de încredere, transportându-ne într-o vară eternă plină de prăjituri de ceai și pahare de șampanie.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Rihanna, protagonista unui pictorial incendiar pentru brandul ei de lenjerie intimă

Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Alessandro Michele este noul director de creație al casei Valentino

Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.

hourglass_full 28 day ago format_list_bulleted FASHION
Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION