Călătoria pe tărâmuri însorite la bordul noului său iaht „Zen” de 88 de metri lungime, estimat la 200 de milioane de dolari, a fost semnificativă şi în alt fel - punând în lumină o tendinţă globală: resuscitarea superyacht-urilor . „2021 depăşeşte cu mult oricare din ultimii 12 ani”, au spus brokerii Fraser Yachts.
Vânzările de nave de lux mai lungi de 30 de metri au crescut cu peste 8% în primele nouă luni ale anului 2021 faţă de aceeaşi perioadă din 2019, potrivit publicaţiei industriale Superyacht Group. Costul unui superyacht poate varia de la 10 milioane de dolari la mâna a doua până la 600 de milioane de dolari nou, arată statisticile industriei.
Peste 200 de iahturi au avut primele lansări la apă anul acesta până în septembrie, în creştere de la 165 în aceeaşi perioadă a anului 2019, potrivit Superyacht Group. S-au dat 300 de comenzi prevăzute să fie onorate înainte de 2023.
„Unii au observat că prietenii lor ultrabogaţi posesori de iahturi s-au distrat bine în timpul pandemiei, în timp ce ei erau obligaţi să se închidă în acasă”, a declarat Pepe Garcia, preşedintele şantierelor navale spaniole MB92, cea mai mare firmă de reparaţii a superyacht-urilor din lume. „Cred că acest fenomen va dura câţiva ani”, spune el.
Şantierul naval din Barcelona al firmei este plin la capacitate maximă cu bărci care măsoară până la 180 de metri. Aproximativ 1.000 de muncitori vopsesc, repară motoare şi efectuează alte lucrări de întreţinere pentru proprietarii care doresc să le pregătească pentru sezonul Caraibelor de la sfârşitul anului.
Directorul comercial al companiei, Txema Rubio, a spus că până la 10% din valoarea de cumpărare tinde să fie cheltuită anual pentru întreţinere şi reparaţii. Având în vedere că sunt cu 660 mai mulţi miliardari decât anul trecut (numărul lor crescând la 2.755) cu siguranţă circulă şi mai mulţi bani în ciuda activiştilor de mediu care deplâng impactul asupra mediului al iahturilor, avioanelor private şi călătoriilor în spaţiu.
Registrul de comenzi al constructorului italian de iahturi Ferretti a depăşit 900 de milioane de euro în ianuarie-septembrie, cu mult peste cele 691 de milioane de euro în anul 2019. „Duran Duran are o melodie frumoasă numită ‘All you need is now’. Pandemia ne-a învăţat cât de fragilă este viaţa noastră. Amânarea nu mai este o opţiune pentru cei care îşi permit”, spune directorul executiv Alberto Galassi.
La Azimut Benetti, un alt constructor italian de iahturi, cartea de comenzi s-a triplat la 1,2 miliarde de euro până în august faţă de un an înainte, cele mai multe provenite de la clienţii americani. „Adevăratul boom a început în primăvara anului trecut”, a spus directorul executiv Marco Valle, adăugând că clienţii au fost interesaţi şi de bărci mai mari.
Sectorul iahturilor este unul dintre puţinii câştigători din era post-lockdown. Prin contrast, doar jumătate dintre navele mari de croazieră s-au întors în mare până în septembrie, din cauza măsurilor stricte anti-COVID, a spus Asociaţia Internaţională a vaselor de croazieră. În ciuda temerilor de contagiune şi a costurilor suplimentare de călătorie legate de COVID, apetitul rămâne ridicat. Grupul de turism din Spania Amadeus a declarat că cererea de croaziere pentru 2022 este în creştere. O altă opţiune este închirierea.
Ceea ce pierde noul Bentley Continental GT în cilindri se compensează în putere.
Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza
Andreea Bostănică a făcut, de- alungul timpului, o adevărată avere cu ajutorul rețelelor de socializare, acolo unde este extrem de activă, în fiecare zi.
Rihanna și A$AP Rocky au sărbătorit în weekend „Ziua Mamei” și l-au serbat și pe fiul lor mai mare, care a împlinit 2 ani.
Adelina Pestrițu și-a cumpărat o mașină nouă. Într-un clip postat pe rețelele de socializare, fosta prezentatoare de televiziune le-a arătat fanilor ei noul bolid, care valorează peste 200.000 de euro.
Viviana Sposub și-a luat, recent, fanii prin surprindere, atunci când a apărut în rochie de mireasă.
Gala Met este un eveniment atrăgător. Toată lumea de acolo vrea să fie remarcată; se îmbracă să fie remarcabil. Dar nu Usher.
Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.
Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.
Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.
Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.
Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie
O firmă de turism spațial l-a angajat pe bucătarul Rasmus Munk, al cărui restaurant Alchemist are două stele Michelin, pentru a crea o masă tematică specială pentru zborul său cu balonul spațial.
Lumea autovehiculelor de lux și a colaborărilor cu whisky-uri de ultimă generație tocmai a devenit puțin mai mare – și mult mai scumpă – odată cu introducerea noului Macallan Horizon.
Pentru al 22-lea an consecutiv, compania de marketing Distinctive Assets, cu sediul în Los Angeles, le-a oferit celebrităților cadouri generoase, constând în produse unice și experiențe de călătorie de lux.
Ce artiști ajung la Summer Well în 2024?