Spage Age 2.0. Moda galactică și futuristă revine

În anii 1950 începea cursa Spațială. Uniunea Sovietică a lansat Sputnik, un satelit care a orbitat timp de trei săptămâni, în timp ce Statele Unite lansat Apollo 11. În atmosfera sartorială, îmbrăcămintea a devenit experimentală și futuristă, devenind din ce în ce mai galactică pe măsură ce istoria se desfășura.

Importanța descoperirii spațiului a persistat, cu toate acestea, 2021 deschide perspectiva turismului spațial care indică bine o epocă spațială definitivă 2.0. În ultima lună, Richard Branson și CEO-ul Amazonului, Jeff Bezos, au plecat în spațiu, ambii gata să descopere un nou sens al jetsettingului. Cu o nouă eră de inovație spațială în fața noastră, moda va pătrunde în altă dimensiune? 

Prima dimensiune spațială a modei a fost o reflectare a atitudinii exploratoare a mișcării din secolul al XX-lea. La acea vreme, costumele de astronauți erau grele și voluminoase, construite ținând cont de măsurile de siguranță și utilitățile spațiale. Această fațetă s-a regăsit în multe colecții. Un cerc de designeri, printre care Pierre Cardin, Paco Rabanne, André Courrèges, a fost pionierul aspectului spațial al modei și a influențat puternic modul în care moda s-a înfășurat în jurul ultimelor descoperiri ale lumii. 

Pierre Cardin, Săptămâna Modei din Paris - 1968

Proiectele lui Cardin erau uniforme spațiale vogue, care se concentrau în jurul unor tăieturi de lungime mică, completate de cizme și mănuși go-go și realizate din vinil și țesături metalice; Rochiile cu lanțuri ale lui Rabanne au căpătat numeroase forme, de la glugi și cu mâneci clopot, până la siluete clasice și chiar creații bulbate, dimensionale; și curbele construite de Courrèges s-au contopit cu preferința sa pentru materiale neconvenționale precum PVC, plastic și metale. 

Jeremy Scott - 2018

Și Giancarlo Zannata, designerul care a promovat „Moon Boot”, a creat ținute „astronautice” fiind inspirat de misiunea Apollo 11. Tendința continuă să circule printre brandurile de lux de astăzi, inclusiv Fendi, Dior, Prada, Moschino și Ana Sui. Mary Quant, un designer britanic al mișcării mod, a fost pionierul mini-fustei care a devenit o piesă vestimentară dorită în filmele SF, în timp ce Rudi Gernriech a rupt granițele cu îmbrăcămintea sa unisex și cu designurile sale spațiale minime.

Moda spațială a fost expusă și pe marele ecran. Deja o prezență consacrată în nișă, Paco Rabanne și-a dus abilitățile de pe pistă pe ecran când a realizat garderoba pentru filmul SF Barbarella din 1968. Alături de designerul de costume francez Jacques Fonteray, creațiile filmului au căpătat o aură galactică. Ținutele protagonistei (Jane Fonda) constau în cea mai mare parte din sutiene metalice, cizme și pelerine.

Barbarella - 1968

Fascinația pentru spațiu nu s-a stins niciodată. În anii '80 și '90, designeri precum Thierry Mugler și Alexander McQueen pentru Givenchy au încorporat spațiul în colecțiile lor de toamnă / iarnă 1979 și respectiv 1999. În ciuda faptului că au trecut 20 de ani în istoria modei, atât Mugler, cât și McQueen au creat colecții experimentale de cyborg.

Thierry Mugler -1979

Givenchy - 1999

Rochiile cu lanțuri ale lui Paci Rabanne au reapărut ca element de bază pentru petrecere în anii '90, purtate de modelele It Kate Moss și Naomi Campbell, pentru celebritățile din anii 2000, precum Paris Hilton, și din nou în ultimii ani, purtate de Bella Hadid. Colecția Hussein Chalayan primăvară / vară 2007 a trimis modelul OZN-urilor pe pistă. Urmând același trend, Karl Lagerfeld a realizat o colecție galatică pentru spectacolul Chanel toamnă / iarnă Haute Couture 2017. Recent, debutul lui Virgil Abloh pentru Louis Vuitton a reprezentat un model îmbrăcat într-o pelerină care seamănă cu un explorator spațial din secolul XXI.

HUSSEIN CHALAYAN 

Poate că noile modele pentru costume spațiale sunt un indiciu al direcției în care merge această tendință. Anul trecut, Elon Musk și NASA au colaborat la SpaceX Spacesuits, o colecție de uniforme, elegante și funcționale din punct de vedere tehnologic. Branson și echipajul său au îmbrăcat costume compacte de culoare albastru regal și auriu, realizate de Under Armour. Între timp, Bezos și echipa sa au îmbrăcat un costum mai gros, de un albastru strălucitor. Pentru toamna / iarna 2021, Balenciaga a colaborat cu NASA la o colecție care încapsulează spațiul și casa franceză.

Balenciaga X NASA




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Rihanna, protagonista unui pictorial incendiar pentru brandul ei de lenjerie intimă

Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Alessandro Michele este noul director de creație al casei Valentino

Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.

hourglass_full 27 day ago format_list_bulleted FASHION
Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION