O țară în care chiar și negrul este culoare și în care saudade de fado – acest blues portughez – îți oferă o senzație de reverie dulce și de mirare nu poate decât să inspire. În orice caz, așa și-a spus Ian Griffiths, discretul și talentatul director englez de creație Max Mara, care a lucrat pentru brandul italian timp de treizeci de ani.
Pentru croaziera sa din 2023, el a ales așadar să-și facă bagajele la Lisabona. „Când caut locații pentru spectacolele noastre de croazieră, mă gândesc întotdeauna la o destinație despre care toată lumea are idei fără să fi fost neapărat acolo. Când spui Lisabona, îți vine în minte o imagine. Este un oraș plin de romantism, farmec, caracter în care noul și vechiul se îmbină armonios, unde moștenirea și tradiția se confruntă cu modernitatea și creativitatea. Și are atât de multe de spus. M-a inspirat în mod deosebit o femeie în special, o poetă, politician și intelectual, care pentru mine reprezintă inima, sufletul, pasiunea și spiritul acestei mari capitale. Numele ei era Natália Correia.”
Punctul de plecare al colecției: Natália Correia, așadar, o figură importantă în literatura portugheză a secolului XX și o activistă neobosită împotriva fascismului în țara ei. Ian Griffiths a descoperit figura acestei femei excepționale pe un tablou pop art de Nikias Skapinakis: ea este reprezentată acolo cu alte două femei așezate la picioarele ei, romanciera Fernanda Botelho și pianista Maria-João Pires.
„Am citit tot ce am putut despre Natália”, explică Ian Griffiths. Inteligența ei, viziunea ei particulară asupra feminismului erotic liberaliar spiritul ei de sărbătoare sunt trăsăturile care m-au frapat cel mai mult la ea. O femeie puternică a culturii Lisabona la fel ca Amália Rodrigues, legenda fado-ului portughez a cărei rochie lungă de tafta plisată, neagră, cu un romantism deliberat dramatic și puternic, se află și ea pe moodboard-ul lui Ian Griffiths.
O altă muză din colecția care îmbină istoria țării cu prezentul: frumoasa Carminho, reprezentantă a tinerei generații de cântăreți de fado, o adevărată vedetă în Spania și Portugalia.
Colecția este inspirată și din „lenços dos namorados”, aceste batiste ale iubirii pe care tinerele portugheze obișnuiau să coase inimioare, flori și porumbei colorați într-un stil naiv și sofisticat. Poezii destinate logodnicului lor al cărui spirit Max Mara l-a transcris în imprimeuri și broșe de cristal care împodobesc rochiile dar și pe panouri aplicate în față a tricourilor albe a căror broderie a fost realizată manual de artizani locali.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.
Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.
În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week
Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.
Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.