Un sat austriac idilic este cea mai recentă destinație care a căzut victimă numărului excesiv de turiști, după ce se zvonea că a fost inspirația din spatele regatului Arendelle în popularul film Disney - Frozen. Hallstatt, la o oră de mers cu mașina din Salzburg, găzduiește doar 780 de rezidenți, dar numărul de vizitatori a crescut de la 100 pe zi în 2009 la 10.000 pe zi în 2019 - de șase ori numărul de turiști pe cap de locuitor pe care îl are Veneția.
Acest asalt agresiv al turiștilor a avut loc în mai multe etape: în 2006, satul a fost prezentat în programul sud-coreean Spring Watch; în 2011, un mogul de afaceri chinez a construit o replică completă a Hallstatt în sudul provinciei Guangdong, cu un cost de 700 milioane lire sterline; iar în ultimii ani, legătura fabuloasă dintre sat și Arendelle-ul din poveste a atras și mai mult interes. Problema s-a agravat în continuare, după ce Hallstatt a ajuns viral în Asia pentru că ar fi „cel mai Instagramabil sat din lume”. Primarul din Hallstatt, Alexander Scheutz, a spus că ar dori să reducă numărul turiștilor cu o treime. "Hallstatt este o piesă importantă din istoria culturală, nu un muzeu", a spus el pentru The Times.
Satul însuși a primit statutul de patrimoniu mondial Unesco în 1997, datorită în mare parte minei sale de sare - veche de 7.000 de ani - cea mai veche din lume. De asemenea, are un peisaj pitoresc așezat cum e lângă un lac de la poalele munților Salzkammergut, fermecătoare clădiri din secolul al XVI-lea și o biserică luterană (în locul castelului reginei Elsa). În timp ce locuitorii au beneficiat, fără îndoială, în unele moduri de afluxul de vizitatori, capabili să mențină micile afaceri deschise pe tot parcursul anului, plus să finanțeze școlile locale și sala de concerte spre deosebire de alte sate mici austriece, turismul excesiv începe să-l sufoce în egală măsură. "Este o catastrofă", a declarat pentru Washington Post Verena Lobisser, care deține un hotel local. „Mulți vizitatori cred că acesta este un parc tematic.”
Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.
Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.
Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.
Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.
Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie
O firmă de turism spațial l-a angajat pe bucătarul Rasmus Munk, al cărui restaurant Alchemist are două stele Michelin, pentru a crea o masă tematică specială pentru zborul său cu balonul spațial.
Lumea autovehiculelor de lux și a colaborărilor cu whisky-uri de ultimă generație tocmai a devenit puțin mai mare – și mult mai scumpă – odată cu introducerea noului Macallan Horizon.
Pentru al 22-lea an consecutiv, compania de marketing Distinctive Assets, cu sediul în Los Angeles, le-a oferit celebrităților cadouri generoase, constând în produse unice și experiențe de călătorie de lux.
Ce artiști ajung la Summer Well în 2024?
Fendi arată întotdeauna fabulos și va fi mereu, dar la recenta prezentare de modă Fendi pentru bărbați toamna/iarna 2024, am descoperit că marca de lux sună și grozav.