Pictură de Gustav Klimt redescoperită după un secol, adjudecată pentru 30 de milioane de euro

Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.

Pictura, denumita „Portretul domnisoarei Lieser”, a fost vanduta prin intermediul casei de licitatii Im Kinsky din Viena si adjudecata pentru 30 de milioane de euro.

Desi este un rezultat de licitatie impresionant, lucrarea a fost achizitionata pentru pretul minim cerut de specialisti — 30 de milioane de euro. Expertii sustineau ca portretul ar putea valora pana la 50 de milioane de euro insa piata de arta se afla in scadere in acest moment iar colectionarii sunt reticenti in cheltuirea unor sume colosale de bani.

Portretul este printre ultimele lucrari realizate de Klimt inainte de moartea sa din 1918. Specialistii sunt de parere ca a fost pictat in 1917, a fost comandat de Adolf Lieser, un industrialist evreu, drept cadou pentru aniversarea de 18 ani a fiicei sale, Margarethe Constance Lieser, reprezentata in lucrare. Familia Lieser apartinea aristocratiei vieneze, fiind printre patronii si sustinatorii lui Klimt.

Desi nu este confirmata identitatea tinerei din portret, casa de licitatii este de parere ca ar putea reprezenta alte doua femei din familia Lieser: Helene Lieser, fiica cea mare a lui Henriette Amalie Lieser-Landau (sora lui Adolf Lieser) sau fiica mai mica, Annie Lieser. 

Lucrarea a fost recuperata dupa al Doilea Razboi Mondial si reintrodusa in colectia privata a unui descendent al familiei Lieser. Proprietarii de drept si-au pierdut viata in timpul Holocaustului.

Istoricii de arta sustin ca artistul a inceput sa picteze portretul cu cateva luni inainte de la atacul cerebral care a dus in cele din urma la moartea lui. Acestia sustin ca lucrarea are cateva zone neterminate deoarece Klimt nu a reusit sa o finalizeze. 

Ulterior, portretul a fost gasit in atelierul lui Klimt si a fost daruit familiei Lieser. Dupa 1925, orice mentiune a lucrarii a disparut din inventarele proprietarilor, specialistii sunt de parere ca a fost furata de nazisti si pierduta in timpul Holocaustului, fiind recuperata de catre descendentii familiei. Casa de licitatii sustine ca a fost cumparata in anii 1960, fiind transmisa din generatie in generatie pana in prezent.

Lucrarea a fost vazuta pana la inceputul acestui an numai in fotografii alb-negru, in cataloagele cu operele lui Klimt. Inainte de a fi oferita spre vanzare, pictura a fost prezentata publicului intr-o serie de expozitii itinerante in Elvetia, Germania, Marea Britanie si Hong Kong.

Pictura a fost fotografiata in 1925 cu prilejul unei mari expozitii Klimt de la Viena (cand a fost imprumutata de la familia Lieser). Ulterior, nu a mai fost realizata alta imagine a lucrarii, cercetatorii au presupus ca ar fi fost pierduta sau chiar distrusa in decursul timpului. 




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Valentino introduce „L’Atelier Sonore”, o instalație imersivă care îmbină moda cu muzica

Brandul Valentino a demonstrat de multe ori că nu este un simplu label vestimentar, aventurându-se în proiecte care îmbină moda cu elemente de artă sau lifestyle.

Bella Hadid va deschide Festivalul de Film de la Cannes în creațiile Chopard

Ambasadoarea Chopard, Bella Hadid, va onora ceremonia de deschidere a celei de-a 78-a ediții a Festivalului de Film de la Cannes, pe 13 mai 2025.

Primul superiaht proiectat de Giorgio Armani a fost lansat la apă

Nu se întâmplă în fiecare zi ca un designer de renume mondial să proiecteze un iaht, motiv pentru care, atunci când o face, ambarcațiunile devin instantaneu excepționale. Arată diferit, nu există nicio îndoială în privința asta.

Claudia Schiffer este starul campaniei „Chloé à la Plage”

Casa de modă franceză Chloé introduce „Chloé à la Plage”, prima colecție „High Summer” a brandului. De asemenea, este primul mare proiect lansat de când Chemena Kamali a devenit director de creație al brandului.

Met Gala 2025 stabilește un nou record de strângere de fonduri

Met Gala 2025 a stabilit un nou record de strângere de fonduri, adunând 31 de milioane de dolari pentru Institutul de Costume al Muzeului Metropolitan de Artă, depășind cu mult suma de 26 de milioane de dolari din anul precedent. Această realizare subliniază importanța și sprijinul continuu pentru explorarea și celebrarea diversității în modă și cultură.

Patrick Dempsey devine imaginea mărcii de ochelari TAG Heuer

Actorul și pilotul american își continuă colaborarea cu TAG Heuer, împrumutându-și imaginea pentru linia lor de ochelari.

BMW propune două parfumuri noi

BMW este ferm convinsă că poți experimenta bucuria fără a fi neapărat la volanul unei mașini cu faimoasa siglă.

Ferrari va produce primul său model electric. Când va fi lansat

Constructorul auto italian Ferrari va demara procesul de lansare a primului său automobil complet electric în luna octombrie a acestui an, iar procesul se va derula de-a lungul a trei etape, a declarat marți directorul general Benedetto Vigna, transmite Reuters.

Alina Puşcău rupe tăcerea despre relaţia cu Leonardo DiCaprio

Alina Puşcău a vorbit deschis despre zvonurile care au circulat ani la rând în presa internațională, potrivit cărora ar fi avut o relație cu Leonardo DiCaprio.

Choupette, starul celei mai noi campanii Hublot

Pisica Choupette, renumită pentru stilul său de viață luxos, este starul noii campanii a companiei de orologerie de lux Hublot.

Gigi Hadid și Bradley Cooper și-au oficializat relația printr-un sărut pasional

Gigi Hadid și Bradley Cooper s-au afișat oficial ca un cuplu, într-o postare pe Instagram.

Dior lansează prima campanie pentru linia sa de bijuterii fine, cu Charlize Theron

Casa de modă Dior lansează o campanie pentru linia sa de bijuterii fine, iar imaginea este nimeni alta decât actrița Charlize Theron, care colaborează îndeaproape cu brandul de aproape două decenii, ca ambasador de imagine.

Ceasul emblematic al casei Chanel aniversează 25 de ani

Chanel a lansat o ediție limitată de ceasuri J12 Bleu pentru a sărbători cea de-a 25-a aniversare a modelului. Cu mai multe iterații care culminează cu remarcabilul J12 Diamond Bleu Tourbillon, colecția subliniază angajamentul continuu al Chanel față de inovarea materialelor.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Vacheron Constantin a lansat cel mai complicat ceas de mână mecanic din lume

Casa elvețiană de orologerie Vacheron Constantin a prezentat oficial cel mai complicat ceas de mână mecanic realizat vreodată, scrie CNN.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Chopard dezvăluie colecția Insofu Emerald

Chopard a dezvăluit Insofu Collection, o colecție de Haute Joaillerie realizată dintr-un singur smarald brut. Această linie extraordinară marchează pentru a doua oară în istoria casei faptul că o întreagă colecție de bijuterii de lux a fost creată dintr-o singură piatră prețioasă brută.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
iNES GROUP lansează noua platformă iNES Live

iNES GROUP lansează noua platformă iNES Live

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Casa „Keeping Up With The Kardashians”, scoasă la vânzare

Locuința în stil mediteranean care a servit drept punct de plecare pentru serialul E! Keeping Up With the Kardashians și care a transformat familia Kardashian-Jenner în staruri de televiziune, tocmai a fost scoasă la vânzare pentru 13,5 milioane de dolari, potrivit New York Times.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Licitația de artă AI de la Christie's provoacă un scandal uriaș. Mii de oameni cer sa fie anulată

Aproape 4.000 de oameni au semnat o scrisoare deschisă prin care solicită oficialilor de la Christie’s din New York să anuleze o viitoare vânzare, dedicată exclusiv artei create cu inteligența artificială (AI).

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN