Moda sustenabilă este doar pentru cei bogați?

Înainte de pandemia COVID-19, persoanele din interiorul industriei de modă erau deja de acord cu faptul că sistemul era „spart”. A fost o vreme. Între viteza și volumul ciclului vestimentar, până la cultura de reduceri răspândită, problemele etice legate de bunăstarea lucrătorilor de îmbrăcăminte și impactul asupra mediului, industria a devenit nesustenabilă în mai multe moduri.

Și, odată cu moda rapidă, sub control tot mai mare, noi, cumpărătorii, începem să adoptăm o abordare mai responsabilă a ceea ce cumpărăm. Dar există o problemă: oricât de mult ați dori să cumpărăm durabil, pentru mulți, întrebarea nu este o problemă de a dori să fie implicat, ci dacă își poate permite.

Un sondaj recent realizat de publicația Cosmopolitan din Marea Britanie a întrebat adepții de pe Instagram despre obiceiurile lor de cumpărături și a constatat că două treimi dintre respondenți (1.696 de respondenți) nu cumpără de la mărci de modă durabile. Dintre cei care nu o fac, 80% (1.448) au spus că mărcile durabile erau „prea scumpe”.

În plus, 88% (2.223 de respondenți) au menționat prețul ca un factor mai important decât impactul asupra mediului atunci când cumpără haine. Între timp, branduri mai accesibile se aventurează în spațiul „ecologic”, dar se găsesc adesea acuzați de greenwashing. Există, de asemenea, argumentul „totul sau nimic”, adică dacă o marcă nu este 100% sustenabilă, ar trebui să nu mai cumpărăm deloc.

Ei bine, căutarea unor piese mai prețioase nu este singura cale de a fi sustenabili. Achiziționarea unor piese vestimentare de la mărci „aprobate” poate fi suficient. Există alte două elemente de luat în considerare: cumpărăturile și obieceiurile de cumpărături. Regândiți modul în care faceți cumpărăturile. Înainte de a pleca la shopping, reciclați, sau repuneți în vânzare ceea ce nu mai purtați. De asemenea, cumpără doar haine pe care le vei purta cu adevărat și nu te lăsa păcălită de reduceri.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Meghan Markle se pregătește să revină în lumea filmului, după 8 ani de absență

Meghan Markle se pregătește să revină la cinema, cu un mic rol într-un film aflat în prezent în producție la Los Angeles, în California, au relatat miercuri mass-media americane.

Chanel lansează o carte de colecție editată de Sofia Coppola

Chanel lansează un volum de colecție editat de regizoarea Sofia Coppola. Cartea este co-publicată de Éditions 7L, o editură fondată de Karl Lagerfeld în anul 1999, și Important Flowers, editura Sofiei Coppola.

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Zoë Saldaña, noul ambasador global al Cartier

Zoë Saldaña și Cartier lansează oficial o colaborare, care începe sub cele mai bune auspicii, cu o atenție unică acordată colecției Panthère.

hourglass_full 14 day ago format_list_bulleted FASHION
Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 21 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION