Luxul se poate descurca fără Instagram?

Spre surprinderea tuturor, Bottega Veneta și-a șters conturile de socializare. În timp ce moda se consumă mai mult ca oricând pe internet, este această decizie un joc nebunesc, o cascadorie publicitară sau o strategie comercială?

Marți, fără niciun avertisment, marca de lux italiană Bottega Veneta și-a șters conturile de Instagram, Facebook și Twitter. De ce o marcă ia o decizie atât de radicală în 2021? 

Reprezentanții mărcii nu au dorit să comenteze.

O alegere cel puțin surprinzător, atunci când știm cât de mult se consumă moda pe internet - confinarea cauzată de pandemia de Covid-19 a accelerat creșterea comerțului electronic, care a crescut din martie anul trecut de la 12% la 23% din cifra de afaceri a marilor branduri lux. Inclusiv Bottega Veneta, care vorbește despre o creștere de trei cifre. 

„Trebuie să faci diferența între a avea un cont de Instagram și a fi pe Instagram, nuanțează Benjamin Simmenauer, profesor la IFM. A nu mai avea o pagină oficială nu înseamnă că Bottega Veneta nu va mai fi prezentă. Brandul nu mai produce conținut dedicat rețelelor de socializare, dar comunitatea, fanii, clienții vor continua să posteze, vor exista întotdeauna conturi neoficiale, hashtag-uri. Este posibil ca ea să anticipeze un Instagram învechit sau să dorească să se detașeze de avalanșele de postări activiste urâte care abundă acolo de la închidere și, cu atât mai mult, de la Black Lives Matter. Instagram se transformă în Twitter, brandurile sunt insultate, trebuie să se justifice constant pentru orice. Este violent, în ceea ce privește comunicarea, și te împinge să te îndepărtezi de ea.”

Este, bineînțeles, și o bună acțiune publicitară: de marți, această retragere din social media a alimentat discuțiile. Dar, la o inspecție mai atentă, această alegere este în concordanță cu direcția artistică a lui Daniel Lee, dezertor de la Celine, numit director de creație al mărcii în 2018. 

Daniel Lee

Înainte de a prelua frâiele Bottega Veneta, designerul britanic a fost mâna dreaptă al lui Phoebe Philo. La fel ca mentorul său, Lee nu are Instagram, se exprimă (foarte) puțin și refuză să se pună în scenă. Preferă să-și lase produsul și fanii să vorbească pentru el. „Ideea reconectării cu cultul secretului este șarpele de mare al luxului”, adaugă Benjamin Simmenauer. Reconectați-vă cu distanța, inaccesibilitatea într-un moment de accesibilitate și democratizare pe care rețelele sociale le permit. Este îndrăzneț să spui nu avem nevoie de acest instrument, suntem mai puternici decât atât”. 

Laura Rossi a lansat un cont de Instagram - @NewBottega - în iunie 2019, chiar după debutul lui Daniel Lee la Săptămâna modei din Milano.

„Am simțit că trebuie să o fac, sosirea lui a semnalat începutul unei noi ere dar marca nu a ieșit în evidență, totul a fost misterios”, spune italianca. „Îmi amintesc că am citit primul său interviu în Vogue, în 2018, imediat după numirea sa. Nimeni nu știa la ce să se aștepte. Daniel Lee a anunțat deja că nu vrea să cadă în logomanie, ci să păstreze valorile identitare ale etichetei, o anumită exclusivitate, pentru a cultiva ideea luxului dezactivat. Această decizie de a părăsi rețelele sociale demonstrează fidelitatea față de angajamentele sale.”, a adăugat ea.

A comunica mai puțin, dar mai bine înseamnă și evitarea poluării digitale. „Rețelele de socializare, nu este un secret, sunt poluare mentală”, spune Eric Briones, autorul lucrării Luxe & Résilience.

Bottega Veneta își păstrează conturile pe rețelele de socializare din Asia (Japonia, Coreea și China).




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Simona Halep, schimbare radicală de look. Sportiva a renunțat la blond

Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.

Milionarul Nick Rădoi și-a făcut testamentul după ce a fost diagnosticat cu cancer

Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.

Alessandro Michele este noul director de creație al casei Valentino

Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.

hourglass_full 25 day ago format_list_bulleted FASHION
Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 29 day ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION