Este Maria Antoaneta, zeița rococo-ului, așa cum o numește Stefan Zweig în biografia sa, prima influencer din istorie, prima suverană care a lansat tendințe urmate la toate curțile Europei.
La mai bine de două secole distanță, ea încă fascinează moda și cultura pop. Motorul de căutare vizuală Pinterest o plasează în tendințele majore ale anului 2025 prin estetica rococo - coliere cu perle, panglici, țesături bogate și texturate, tul și corset. O estetică maximalistă perfectă pentru Instagram sau TikTok, care își pune amprenta în nunțile și garderobele sezonului.
Generația Z îmbrățișează și ea figura romantică prin mișcarea „coquette”, care celebrează o feminitate delicată înconjurată de dantelă și culori pastelate și pudrate. Nu în ultimul rând, austriaca, așa cum o numeau dușmanii ei de la curtea franceză, va fi subiectul celei mai mari expoziții dedicate ei vreodată în Anglia, în luna septembrie.
Sponsorizată de designerul de încălțăminte Manolo Blahnik , ea va explora originile și nenumăratele renașteri ale stilului modelat de cea mai la modă regină din istorie la Muzeul V&A din Londra.
Expoziția își propune să prezinte influența sa majoră asupra modei, artelor decorative, artelor grafice, fotografiei, cinematografiei... în cei aproximativ 230 de ani de la moartea sa, survenită în 1793. Printr-o gamă largă, de la rochii de designer la instalații audiovizuale, va explora cum și de ce Maria Antoaneta a oferit o sursă constantă de inspirație și va analiza din nou moștenirea unei figuri complexe a cărei atracție, tinerețe și notorietate au contribuit la atractivitatea sa atemporală.
Pe scurt, moștenirea internațională a Mariei Antoaneta ca „icoană de stil”. De asemenea, ne concentrăm asupra stilului personal sau privat al reginei și analizăm măsura în care fizionomia și caracterul Mariei Antoaneta fac parte din acesta. Expoziția se va baza pe propriile colecții, de la arte decorative din secolul al XVIII-lea la modă, țesături și arte grafice, toate îmbogățite prin împrumutul de lucrări din Franța, Regatul Unit și Statele Unite.
Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.
Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.
Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.
Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.
Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.
După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.
Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.
Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.
Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.
Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.
Paris Hilton a fost cap de afiș la IntenCity Craiova, festival ce s-a desfășurat între 26-29 iunie pe stadionul Ion Oblemenco.
Bentley Motors a dezvăluit o nouă emblemă „Bentley Wings” – primul pas al unei revoluții în design și identitate de brand pentru marca britanică.
Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.
Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.
Lauren Sánchez și Jeff Bezos au avut parte de o nuntă de vis în Italia, unde au fost prezente 200 de persoane. Aceasta a avut parte și de petrecerea burlăcițelor, unde a ales să poarte inclusiv o ținută creată de un designer român.
Sharon Stone își reînvie aura iconică în noua campanie Mugler, reinterpretând 24 de ținute din arhivă cu putere și senzualitate.
Colaborarea Balenciaga | PUMA reinventează îmbrăcămintea sport la intersecția dintre lux și tehnologie.
Dior dezvăluie o nouă eră asociindu-l pe Kylian Mbappé cu viziunea sa pentru vara anului 2026.