Coronavirus: vânzările Gucci s-au prăbușit brusc în primul trimestru din 2020

Vânzările Gucci au fost puternic afectate la începutul crizei coronavirusului din cauza dependenței grupului de modă de piața din China, a declarat marți președintele grupului de lux care deține casa de modă, Kering, adăugând că este prematur să spună cât de repede vor reveni vânzările din această regiune.

Grupul Kering se pregătește pentru un an greu, deoarece pandemia de coronavirus îl obligă să reducă costurile și să întârzie livrările de noi colecții, în ciuda semnelor de recuperare din China. Grupul francez de lux, care deține mărcile Gucci, Saint Laurent și Bottega Veneta, a declarat că vânzările sale au înregistrat o scădere mai mare decât era de așteptat în primul trimestru, deoarece focarul de coronavirus a forțat închiderea magazinelor și depozitelor, cu impact mai puternic asupra veniturilor brandului Gucci.

Veniturile grupului în cele trei luni până la 31 martie au scăzut cu 15,4% (3,2 miliarde de euro), reprezentând o scădere de 16,4% în termeni comparabili. Prin comparație, principalul său rival, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton a raportat săptămâna trecută o scădere cu 15% a vânzărilor din primul trimestru. Proprietarul Kering spune că există o scădere mai mare decât era de așteptat a veniturilor angro deoarece centrele sale de logistică au fost obligate să se închidă târziu în acest trimestru.

Se așteaptă ca veniturile din trimestrul doi să aibă un impact puternic și prognozează o scădere a marjei de operare recurente în prima jumătate a anului. „Pandemia de COVID-19 a avut un mare efect asupra operațiunilor noastre în primul trimestru”, a declarat, marți, François-Henri Pinault, președinte și director executiv al Kering, potrivit ziarului Women's Wear Daily. „Lucrăm din greu pentru a asigura continuitatea și pregătirea tuturor afacerilor noastre. Adaptarea bazei de costuri și păstrarea poziției noastre de numerar sunt priorități majore, implementate la toate nivelurile grupului. Structura financiară solidă și agilitatea noastră ne servesc bine în această perioadă dificilă”, a spus el.

Jean-Marc Duplaix, directorul financiar al Kering, a declarat că grupul plănuiește reduceri drastice de costuri la nivelul mărcii, cu scăderi puternice de două cifre ale cheltuielilor de capital, deși va menține cheltuielile planificate pentru proiecte mari, inclusiv noi facilități logistice, îmbunătățirea capacității digitale și de comerț electronic și IT. Furnizând o imagine clară a perturbării cauzate de COVID-19, Duplaix a dezvăluit că 53% din magazinele Kering din întreaga lume erau închise la 31 martie. De atunci, situația s-a agravat, odată cu închiderea buticurilor suplimentare în Japonia și Asia de Sud-Est la începutul lunii aprilie, rezultând închiderea a două treimi din rețeaua de magazine din săptămâna trecută. Cu toate acestea, Kering a remarcat „semne încurajatoare” în China continentală în martie, deoarece majoritatea magazinelor sale de acolo s-au redeschis. „La nivel global, am observat o îmbunătățire constantă a vânzărilor în multe orașe, în primul rând în sudul și estul țării și a început să se materializeze și în partea de vest și de nord, în ciuda tendințelor mai contrastate. Magazinele noastre ar putea înregistra în unele orașe o creștere a vânzărilor cu două cifre față de anul trecut ”, a raportat Duplaix. „Gucci, fiind cel mai mare brand, este clar în această tendință și suntem din nou la pozitiv încă de la începutul lunii aprilie pentru Gucci și pentru majoritatea mărcilor.”, a adăugat Duplaix. Vânzările de produse organice ale Gucci au scăzut cu 23,2% în primul trimestru, față de o creștere de 10,5 % în trimestrul patru al anului 2019 și o creștere de 20 % în aceeași perioadă a anului trecut. Marca are o pondere disproporționată, reprezentând peste 60 % din veniturile grupului Kering și 82 % din profitul său operațional, anul trecut.

Saint Laurent a înregistrat o scădere de 13,8 % a vânzărilor de produse ecologice, dar este încă subreprezentată în China. Bottega Veneta a înregistrat o tendință generală, înregistrând o creștere a vânzărilor de 8,5 %, ceea ce confirmă avântul său, întrucât mai multe dintre noile produse ale directorului de creație Daniel Lee sunt cumpărate în magazine. Veniturile angro au crescut cu 55%, semn că există comenzi mari pentru colecția primăvara-vară. Alte case, un segment care include Balenciaga și Alexander McQueen, au înregistrat o scădere a vânzărilor cu un procent relativ modest de 5,4%.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Rihanna, protagonista unui pictorial incendiar pentru brandul ei de lenjerie intimă

Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Alessandro Michele este noul director de creație al casei Valentino

Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.

hourglass_full 28 day ago format_list_bulleted FASHION
Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION