Ce va deveni industria de modă când se va sfârși epidemia?

Designerii italieni, de la Giorgio Armani până la Silvia Venturini Fendi, sunt de acord asupra unui lucru: criza este o oportunitate de a ne recâștiga sufletul pierdut de mult. Cu cât îndurăm mai mult distanțarea socială și, în unele cazuri, izolarea, cu atât starea de spirit și nivelul nostrum de energie sunt mai scăzute.

Este ușor să spunem că nimic nu va mai fi la fel. Întreaga viață va fi diferită, de modul în care ne conectăm cu alți oameni la modul în care călătorim. Ne aflăm într-o intersecție: am putea ajunge cu toții într-o lume complet igienizată sau am putea redescoperi ceea ce contează cu adevărat și să eliminăm dezordinea, supraconsumul, superficialitatea care ne-a inundat mintea și ne-a distrus mediul înconjurător.

Oare criza care afectează moda este unul dintre acele cazuri în care doar cei puternici vor supraviețui? Marile conglomerate, cu siguranță, precum Kering sau LVMH, sunt mai bine echipate pentru a supraviețui crizei. Au resurse pentru a înfrunta criza. Și totuși, ele se bazează în cele din urmă pe volume uriașe de consum, care probabil că actuala epidemie s-a dovedit deja a fi flagrant superficială.

Cu câteva zile înainte ca Organizația Mondială a Sănătății să declare pandemia de Covid-19 experții susțineau că „Virusul va încetini totul. Vom asista la o oprire în producția de bunuri de consum. Este groaznic și minunat pentru că trebuie să încetăm să producem în acest ritm frenetic. Este aproape ca și cum virusul ar fi un ceva uimitor pentru planetă. Ar putea fi motivul pentru care supraviețuim ca specie. ”

Industria modei este al doilea cel mai mare contribuitor la economia națională a Italiei. Și totuși, guvernul a recunoscut greu acest lucru, neincluzând chiar moda în lista industriilor puternic afectate de situația actuală, ceea ce a determinat Camera della Moda să prezinte o cerere oficială de sprijin.

Creatorii de modă italieni Giorgio Armani, Pierpaolo Piccioli, Silvia Venturini Fendi, Angela Missoni, Alessandro Dell’Acqua, Alessandro Sartori, Francesco Risso nu se odihnesc. În ciuda dificultăților evidente și inevitabile, aceștia lucrează la noile colecții, folosind Skype-ul și apelurile video, făcând mai mult cu mai puțin, dar făcând acest lucru proactiv. Toți sunt de acord că această criză este o oportunitate de a modifica superfluul, de a ne recâștiga sufletul pierdut de mult, de a elimina marketingul agresiv. Acești designeri lucrează la colecții mai mici, cu mesaje mai puternice, iar acesta ar putea fi rezultatul final al întregii tulburări.

Ei spun că vremurile dificile sunt un teren fertil pentru fantezie. Pandemia ne-a obligat să ne concentrăm, aici și acum, pe ceea ce este esențial: supraviețuirea. Dar odată ce ne vom recupera viața, vom avea nevoie de frumusețe pentru a trăi din nou și nu doar pentru a supraviețui. Frumusețea ca veridicitate, invenție. Frumusețea ca remediu. Frumusețea ca motiv de progres și o cale, din nou, de a fi cu adevărat uman.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Meghan Markle se pregătește să revină în lumea filmului, după 8 ani de absență

Meghan Markle se pregătește să revină la cinema, cu un mic rol într-un film aflat în prezent în producție la Los Angeles, în California, au relatat miercuri mass-media americane.

Chanel lansează o carte de colecție editată de Sofia Coppola

Chanel lansează un volum de colecție editat de regizoarea Sofia Coppola. Cartea este co-publicată de Éditions 7L, o editură fondată de Karl Lagerfeld în anul 1999, și Important Flowers, editura Sofiei Coppola.

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Zoë Saldaña, noul ambasador global al Cartier

Zoë Saldaña și Cartier lansează oficial o colaborare, care începe sub cele mai bune auspicii, cu o atenție unică acordată colecției Panthère.

hourglass_full 14 day ago format_list_bulleted FASHION
Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 16 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 21 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION