Victoria avea doar 19 ani când a fost încoronată regină în 1838. Avea nevoie de un soț. Ea a avut întotdeauna o slăbiciune pentru vărul ei Albert de Saxe-Cabourg pe care l-a cerut în căsătorie, așa cum cerea statutul ei regal, și cu care s-a căsătorit în 1839. S-a căsătorit într-o rochie albă, și nu roșie, după cum dicta tradiția.

Pandantiv din agat și diamant, 1861
Albul se potrivea cel mai bine cu darul de nuntă al lui Albert - o broșă din safir și diamant pe care iubitoarea de bijuterii Victoria a purtat-o împreună cu un colier cu diamante și cercei. Au trăit fericiți 21 de ani și au avut 9 copii. După moartea lui Albert, regina Victoria a purtat doar negru în cei 40 de ani cât a mai trăit.

Buton din onix și rococo, 1879
Dar pentru că îi plăceau atât de mult bijuteriile, nu putea renunța la ele. Așa că aceasta comanda doar bijuterii cu pietre negre. Toate văduvele din Anglia au început s-o imite în scurt timp.

Pandantiv din piatră tare, smalț și diamant, Robert Phillips, circa 1878
„Cele patru broșe scoase la licitație sunt în onix și agat, care sunt cele mai potrivite pietre pentru bijuteriile de „doliu”, deoarece sunt negre și destul de dure. Smalțul a fost, de asemenea, obișnuit, la fel și jetul, dar ambele sunt puțin mai fragile”, a spus Kristian Spofforth , directorul departamentului de bijuterii de la Sotheby’s London. „Majoritatea pieselor au rămas în familie de foarte mult timp. Le vedem din când în când într-o licitație. Se vând la prețuri amețitoare”.

Pandantiv din agat și perlă, 1878
Aceste bijuterii ar trebui să atragă un public numeros, alcătuit din colecționari și curatori ai muzeelor. „Este foarte dificil să estimezi o bijuterie în funcție de valoarea sa sentimentală. Acesta este motivul pentru care încercăm să punem un preț corespunzător valorii intrinseci a obiectului. Cu cât există mai mulți ofertanți și mai mult interes, cu atât mai mult avem o idee corectă despre această valoare de piață. Dar numai lovitura finală de ciocan poate elimina misterul. Asta e toată ideea licitației”.
În secolul al XX-lea, negrul s-a combinat cu albul aurului, platinei și diamantelor pentru a sărbători o lume nouă. Parisul este capitala luxului, a sărbătorilor și a artelor. Tendința Art Deco dă tonul. În iunie 1933, Vogue a rezumat silueta de urmat: la Paris, o femeie care știe să se îmbrace este aproape întotdeauna în negru, nu din lene să caute combinații de culoare, ci din rafinament. Negrul este cel care conferă ținutei distincția și chiar demnitatea și un anumit clasicism. Pentru a accesoriza aspectul așa cum ar trebui, onixul este disponibil pe toate bijuteriile, colierele, chokerele, chatelainele, broșele brățările. Pentru aceasta, ia toate formele.

Inel Louis Vuitton
Un secol mai târziu, negrul a apărut din nou pe bijuterii. Este cazul celei mai recente colecții a Francescăi Amfitheatrof de la Louis Vuitton. Liniile de onix subliniază designul geometric al pieselor încrustate cu diamante, concepute pentru a fi purtate și cu pulover și cu sacou de smoching.

brățară Fawaz Gruosi
La Fawaz Gruosi, noua marcă eponimă a designerului, onix contrastează cu strălucirea diamantelor. Alături de ele, materiale noi, precum titanul, ceramica de înaltă tehnologie sau DLC transmit un mesaj mai rock.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Un ou Fabergé rar, din cristal și diamante, creat pentru familia imperială a Rusiei, va fi scos la licitație, fiind evaluat la peste 20 de milioane de lire sterline (26,4 milioane de dolari).
Ceasul Jules Jurgensen a aparținut bogatului om de afaceri american Isidor Straus, care a murit împreună cu soția sa, Ida, în timpul naufragiului.
Una dintre cele mai emblematice capodopere ale artistei mexicane Frida Kahlo (1907-1954) a fost vândută cu 54,7 milioane de dolari la licitația de artă Sotheby's din New York, stabilind un dublu record, relatează La Stampa.
„Mellon Blue”, un diamant albastru de 9,51 carate montat într-un inel, s-a vândut la Geneva cu peste 25 de milioane de dolari, preţ obţinut în concordanţă cu estimarea casei de licitaţii şi care demonstrează valoarea unei pietre de o „claritate excepțională”, relatează Il Messaggero.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Arabia Saudită a dezvăluit planurile pentru stadionul Neom Sky, o arenă futuristă suspendată la 350 de metri deasupra solului și cu o capacitate de 46.000 de spectatori.