Majoritatea avem vieți incredibil de aglomerate, sărind constant de la o sarcină la alta și, atunci când suntem binecuvântați cu un pic de timp mort, ne luăm telefoanele și stăm cu orele cu ochii înfipți pe Facebook. Sandi Mann, lector principal de psihologie la Universitatea din Lancashire Centrală din Marea Britanie, spune că plictiseala este o parte esențială a procesului creativ și că ar trebui să avem parte de ea zilnic pe parcursul vieții noastre cotidiene.
Sigur, în zilele noastre a nu face nimic poate avea o cu totul și cu totul altă însemnătate decât acum 10-15 ani, pentru că internetul este cel care nu ne lasă să ne plictisim niciodată cu adevărat. Totuși, încă din 1993, psihoanalistul Adam Phillips spunea că plictiseala poate fi considerată o bună șansă de dezvoltare pentru copii. Plictiseala le dă oportunitatea să contemple lumea și să nu mai treacă cu viteză prin ea, fără să își dea seama de ceea ce se întâmplă în jurul lor. ”Este chiar o cerere asupritoare a părinților. Ei le cer copiilor să fie mereu să fie interesați de câte ceva, fără să le lase timp să descopere ceea ce este fascinant pentru ei. Plictiseala este cheia care duce la descoperirea de sine”, a scris acesta în lucrarea sa “On Kissing, Tickling, and Being Bored: Psychoanalytic Essays on the Unexamined Life”.
Iată că și pentru adulți plictiseala este considerată mai nou benefică. Atunci când ești plictisit devii visător, visarea determinând generarea de noi conexiuni cerebrale. Încă din 1990, umanitatea a cunoscut un declin permanent al creativității. Creativitatea a fost mutată în rândul artiștilor, restul fiind orientați spre aspecte mai pragmatice ale vieții. Omul de rând nu se poate plictisi, pentru că nu are timp, prin urmare îi este greu să fie creativ. Așa că dacă ai momente în care te plictisești bucură-te și dă-ți timp să visezi.
Ceea ce pierde noul Bentley Continental GT în cilindri se compensează în putere.
Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza
Andreea Bostănică a făcut, de- alungul timpului, o adevărată avere cu ajutorul rețelelor de socializare, acolo unde este extrem de activă, în fiecare zi.
Rihanna și A$AP Rocky au sărbătorit în weekend „Ziua Mamei” și l-au serbat și pe fiul lor mai mare, care a împlinit 2 ani.
Adelina Pestrițu și-a cumpărat o mașină nouă. Într-un clip postat pe rețelele de socializare, fosta prezentatoare de televiziune le-a arătat fanilor ei noul bolid, care valorează peste 200.000 de euro.
Viviana Sposub și-a luat, recent, fanii prin surprindere, atunci când a apărut în rochie de mireasă.
Gala Met este un eveniment atrăgător. Toată lumea de acolo vrea să fie remarcată; se îmbracă să fie remarcabil. Dar nu Usher.
Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.
Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.
Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.
Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.
Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie
O firmă de turism spațial l-a angajat pe bucătarul Rasmus Munk, al cărui restaurant Alchemist are două stele Michelin, pentru a crea o masă tematică specială pentru zborul său cu balonul spațial.
Lumea autovehiculelor de lux și a colaborărilor cu whisky-uri de ultimă generație tocmai a devenit puțin mai mare – și mult mai scumpă – odată cu introducerea noului Macallan Horizon.
Pentru al 22-lea an consecutiv, compania de marketing Distinctive Assets, cu sediul în Los Angeles, le-a oferit celebrităților cadouri generoase, constând în produse unice și experiențe de călătorie de lux.
Ce artiști ajung la Summer Well în 2024?