Zgomotul de la birou îi deranjează pe unii oameni mai mult decât pe alții

Misofonia este o tulburare misterioasă, recent recunoscută

Nimănui nu-i place zgomotul de fundal de birou sau click-ul enervant al pixurilor/tastelor, dar pentru unii oameni, aceste zgomote nu sunt doar o problemă, ci sunt un adevărat atac fonic. De ce?

Conform unui sondaj realizat încă din 2015 cu privire la cele mai enervante zgomote de birou de Avanta Serviced Office Group, conversațiile altora au fost apreciate ca fiind cele mai enervante, urmate îndeaproape de tuse, strănut și trasul nasului, vocile puternice din telefonul cuiva, sunetele de telefoane sau de taste. De ce ne este atât de greu să suportăm aceste zgomote zilnice dintr-un birou?

Zgomotul ne afectează diferit

În primul rând, există o cantitate extraordinară de variabilitate a zgomotelor pe care indivizi diferiți le pot tolera. Există oameni care efectiv se bucură de atmosfera unui birou zgomotos. În mod bizar, videoclipul Office Sound 2 Hours – care implică exact ceea ce sugerează titlul, și anume două ore de zgomot de fundal dintr-un birou – are în prezent aproximativ 1.864.570 de vizualizări pe YouTube.

Lucratul cu muzică pe fundal este, de asemenea, extrem de frecvent; Un studiu realizat în 2011 asupra a aproape 300 de angajați dintr-un birou a arătat că, în medie, angajații au petrecut aproape o treime din săptămâna de lucru ascultând diverse genuri. Unii au spus că îi ajută să se concentreze. Altora le-a plăcut din cauza că a oferit o distragere binevenită în timp ce lucrau. Unele companii chiar sfidează preferințele individuale și transmit muzică în boxele birourilor, în încercarea de a îmbunătăți productivitatea angajaților lor.


Misofonia este o tulburare misterioasă, recent recunoscută, și care înseamnă că anumite sunete cotidiene pot declanșa anxietate, furie sau chiar panică extremă. Zgomotele care o declanșează variază de la cele la care ne putem raporta cu toții, cum ar fi râsetele colegilor veseli sau zgomotul pe care-l fac unii oameni după ce beau ceva sau unele sunt exagerate și sunt din gama de sunete pe care le produc oamenii atunci când înghit sau respiră.


Acum explicația, de ce nu suntem toți afectați de zgomot în același mod? În 2011, cercetătorii de la University College London și Universitatea din Londra au decis să afle. Ei au solicitat unui număr de 118 elevi de gimnaziu să completeze un chestionar, care a dezvăluit cât de extrovertiți sau introvertiți au fost fiecare. Apoi, elevii au fost supuși unei serii de provocări cognitive. Conform unei teorii proeminente, extrovertiții sunt în mod inerent „substimulați”, astfel încât aceștia tind să caute situații care să crească nivelul lor de adrenalină, precum medii zgomotoase. Între timp, introvertiții au problema opusă. Având în vedere acest lucru, este logic că angajații mai introvertiți sunt mai afectați de zgomotul de fond, deoarece orice lucru care le crește nivelul de adrenalină, cum ar fi muzica sau conversațiile colegilor, ar putea fi copleșitor. (sursa)




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Acum poți dormi într-un muzeu Ferrari sau în conacul „X-Men”, datorită Airbnb

Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.

În ce își investește Selly câștigurile din online

Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.

Selly și-a luat bolid în valoare de 250.000 de euro. Cum arată noua achiziție

Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.

Pictură de Gustav Klimt redescoperită după un secol, adjudecată pentru 30 de milioane de euro

Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

hourglass_full 25 day ago format_list_bulleted PEOPLE
Bella Hadid își lansează propriul brand de frumusețe, Orebella

Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Buze Espresso: cum să adopți tendința supremă de iarnă?

În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

hourglass_full 6 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Lancôme colaborează cu Louvre pentru o colecție dedicată îngrijirii pielii

Inspirat de nouă capodopere din departamentul de sculptură, precum și de luminile și culorile muzeului, Lancôme a conceput o ediție limitată de produse de îngrijire a pielii și de machiaj semnate Lancôme x Louvre.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Carmen Brumă te ajută să scapi de celulită în 3 pași

Toate femeile se confruntă cu celulita însă la unele femei este mai vizibilă, iar la altele se vede mult destul de puțin. Dacă faci parte din prima categorie, Carmen Brumă are câteva soluții care va estompa efectul cojii de portocale.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH