În timp ce pregătește marca germană pentru bursă, Volkswagen, compania-mamă a Porsche, a anunțat gama de prețuri pentru acțiuni, evaluând compania la 78 de miliarde de dolari, potrivit unui nou raport al The Wall Street Journal.
Vânzarea publică, combinată cu vânzarea privată a acțiunilor Porsche către cel mai mare investitor al VW, ar putea strânge în total 19,5 miliarde de dolari.
Listarea la bursă este stabilită pentru 29 septembrie. Un sfert din acțiunile Porsche vor fi vândute cu 76,50 până la 82,50 euro. În total, VW a creat 911 milioane de acțiuni Porsche. Acestea sunt împărțite în mod egal între acțiunile preferențiale fără drept de vot și acțiunile ordinare cu drept de vot. Aproximativ 25% din acestea din urmă vor fi vândute către Porsche SE, care este deținută de moștenitorii lui Ferdinand Porsche.
Aceasta este prima dată când acțiunile Porsche vor fi disponibile publicului de când Volkswagen a achiziționat compania în 2012. Dar vânzarea privată către Porsche SE oferă în esență acelei entități controlul mărcii. Cu 25% plus o cotă din acțiunile cu drept de vot ale Porsche, familia Porsche va avea o majoritate blocantă în reuniunile consiliului de administrație și la adunarea generală anuală.
Fondurile strânse prin IPO vor fi folosite pentru a ajuta Porsche să facă tranziția pe piața mașinilor electrice, a declarat directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, potrivit WSJ . Porsche urmărește ca vehiculele electrice să reprezinte 25% din vânzările sale până în 2026, iar VW construiește în prezent cel puțin șase fabrici de baterii doar în Europa. Și până în 2035, toate mașinile noi vândute în UE vor trebui să fie vehiculate de vehicule electrice, precum și în California .
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.
MARIZA transmite un mesaj video publicului din România
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.