Față de aceeași perioadă de anul trecut, valoarea tranzacțiilor cu aur financiar fizic a crescut cu aproape 3 ori și jumătate. Femeile care au peste 60 de ani sunt principalii cumpărători ai materialului prețios, potrivit specialistului în piețe financiare, Mihai Muresian, care spune că majoritatea tranzacțiilor au fost făcute în mijlocul stării de urgență. În România, în primele șase luni ale anului, una dintre cele mai mari bănci a vândut 422 de kilograme de aur în valoare de 86 de milioane de lei.
„Profilul cumpărătorului de aur este cel care dorește să investească într-un instrument care are o lichiditate mare și care îi aduce stabilitate. Aurul este văzut într-un portofoliu investițional ca principalul instrument care poate să aducă o stabilitate și care este oarecum, într-o măsură mai mică sau mai mare, decuplat de ceea ce se întâmplă pe piețele bursiere internaționale, sau pe piețele titlurilor de stat. Aurul a avut o evoluție ascendentă în ultimii ani. De la jumătatea anului 2018 până în prezent a crescut cu aproape 65% și din această cauză a atras atenția multor investitori, care și-au dorit să-și recalibreze portofoliul și să investească și în acest instrument.
Principala categorie de persoane care cumpără aur financiar fizic sunt cele care au peste 60 și 69 de ani și sunt de gen feminin. Din aurul vândut anul acesta de instituția din care fac parte valoarea medie a unei vânzări a fost de aproximativ 100.000 de lei în cazul tranzacțiilor făcute de femei și de aproximativ 50.000 de lei în cazul tranzacțiilor făcute de bărbați. Anul acesta vedem un interes mai mare din partea clienților. Situația nu este surprinzătoare, luând în considerare că trăim într-o perioadă în care, din punct de vedere macroeconomic, oamenii își doresc să investească în instrumente care le pot aduce o siguranță, dacă putem vorbi de o siguranță în cazul investiției în aur”, a declarat, la Digi24, Mihai Muresian, specialist piețe financiare.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.