Sondaj: Unul din doi angajați români crede că economia trebuie repornită cu orice risc

Un sondaj realizat de BestJobs arată că unul din doi români crede că economia trebuie repornită cu orice risc şi aşteaptă să se întoarcă la birou vara aceasta, în ciuda gradului ridicat de incertitudine. Angajaţii cred că angajatorii trebuie să asigure măsuri de protecţie pentru toată lumea.

Potrivit sondajului BestJobs, jumătate dintre angajaţii români care au răspuns pe platforma de recrutare consideră că întoarcerea la birou în această vară este o măsură bună, pentru că economia trebuie repornită cu orice risc. 28,4% nu văd necesară revenirea la birou pentru că lucrează bine şi de acasă, în timp ce 13,5% consideră încă prea riscantă o astfel de măsură.

„Mai mult de jumătate dintre respondenţii la sondajul BestJobs (57%), care lucrează acum de acasă, se aşteaptă să se întoarcă la birou în lunile mai şi iunie, în funcţie de evoluţia epidemiei de COVID-19 şi de măsurile care vor fi anunţate de autorităţi, iar 8% spun că nu se mai întorc, ci vor continua să lucreze de acasă. Alţi 11,2% dintre intervievaţi consideră că revenirea la birou ar fi lipsită de riscuri abia spre finalul anului, în timp ce 4% văd acest lucru posibil mai degrabă anul viitor”, se arată într-un comunicat al BestJobs, transmis joi.

Printre principalele temeri pe care le au angajaţii odată cu întoarcerea la birou se numără posibilitatea de a lua virusul (49%), dificultăţi în reintegrarea în atmosfera de birou (8%) sau dificultăţi mai mari în comunicarea cu colegii (3,7%). Totuşi, 44,7% dintre respondenţi nu au nicio emoţie în acest sens.

În ceea ce priveşte măsurile de precauţie pe care ar trebui să le ia companiile, cei mai mulţi dintre angajaţi spun că ar trebui să existe dezinfectanţi la dispoziţia tuturor (78%) şi să fie împărţite măşti şi mănuşi întregii echipe (68,5%).

De asemenea, e necesar să fie curăţate foarte bine birourile în fiecare zi după terminarea programului (65,8%) şi să fie reaşezate birourile astfel încât să fie distanţe mai mari între angajaţi (60,6%).

Respondenţii sondajului BestJobs cred că e nevoie şi de o modificare a programului de lucru pentru a fi evitate orele de vârf (41,3%), iar la birou ar trebui să vină, în primă fază, doar o parte din angajaţi (37,6%). 

În cazul în care compania la care lucrează nu ar lua măsuri de siguranţă, 40,6% dintre angajaţi şi-ar cumpăra singuri materialele de protecţie, 36% ar cere conducerii respectarea normelor, în timp ce 10% dintre respondenţi spun că şi-ar da demisia, iar alţi 8% afirmă că şi-ar reclama angajatorul la autorităţi.

Întrebaţi cât de mult cred că va mai dura epidemia de COVID-19, cei mai mulţi dintre angajaţii chestionaţi (34,3%) văd o epidemie ciclică, care va reveni în fiecare primăvară şi toamnă, iar 27% sunt de părere că va dura mai mult de un an.

De asemenea, 21,4% dintre ei consideră că starea actuală mai durează încă jumătate de an, în vreme ce 17,4% dintre cei intervievaţi au indicat între o lună şi trei luni.

Sondajul a fost efectuat în perioada 20 aprilie - 4 mai 2020, pe un eşantion de 1.042 de utilizatori de internet din România.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC