„Sanctuarul” Thailandei: Cum s-a transformat un refugiu secret într-unul de renume mondial

Situată pe Koh Phangan, în Golful Thailandei, The Sanctuary este o stațiune de wellness populară, care oferă servicii de spa, yoga și detoxifiere. În anii '80, stațiunea era formată din plaja cu nisip alb, câteva bungalouri din lemn și stuf o cafenea în aer liber. Inițial, la Sanctuar se putea ajunge doar cu barca închiriată sau pe jos.

The Sanctuary a început să se dezvolte abia prin anii '90, cu ajutorul a doi rezidenți din Koh Phangan, Gill Beddows și Steve Sanders. „În Hat Rin am manageriat o cafenea și am fost implicați în organizarea de mari petreceri”, spune Beddows. „Dar într-o zi, Steve a spus că a găsit cea mai uimitoare plajă de pe coastă.”

Cunoscut local ca Hat Thian (plaja Mangrove), golful era deținut de o singură familie thailandeză cu care Sanders se împrietenise. Acest lucru a făcut mai ușor să se ajungă la un acord pentru închirierea terenului și construirea Sanctuarului, în comparație cu multe alte golfuri împărțite între mai multe familii rivale.

Hat Thian

Încă de la început, cei doi s-au concentrat pe wellness și spiritualitate, oferind o alternativă la scenele petrecerilor de pe alte plaje. Au vrut să fie un centru pentru yoga și detoxifiere, precum și diverse alte terapii și tratamente. În primii șapte sau opt ani, Sanctuarul și locuitorii săi pe termen lung s-au ferit de publicitate și atenția presei.

Inspirație pentru „The Beach”?

Întâmplător sau nu, în 1996, romancierul Alex Garland a publicat „Plaja”, o poveste captivantă care urmărește soarta unui grup mic de călători care își stabilesc propria comunitate utopică pe o plajă thailandeză îndepărtată. Romanul a devenit un „Lord of the Flies” pentru generația X, iar în 2000 a fost transformat într-un film de 40 de milioane de dolari regizat de Danny Boyle și cu Leonard DiCaprio în rolul principal.

Paralelele cu The Sanctuary au dus la zvonuri conform cărora o vizită la stațiunea izolată l-a inspirat de fapt pe autor. Pentru început, atât comunitatea fictivă a lui Garland, cât și Sanctuarul au fost înființate în 1990.

Așa cum Gill Beddows a supravegheat dezvoltarea The Sanctuary, ajutat de un partener cu abilități de construcție, comunitatea secretă de pe plajă din romanul lui Garland este supravegheată de Sal, o femeie cu un iubit tâmplar. În timp ce Beddows și Sanders provin din Marea Britanie, Sal și partenerul ei sunt americani și sud-africani.

Întrebat dacă Garland a vizitat de fapt The Sanctuary, Doyle spune: „Am o amintire neclară a unui tip care stă într-un hamac și doar urmărește fluxul vieții timp de câteva săptămâni la mijlocul anilor '90. Și pot pune nume la câteva dintre personajele din poveste, așa că există asta.”

Până în 2013, The Sanctuary a fost rezervat de cele mai multe ori, iar personalul a respins sute de cereri de sejururi de sărbătorile de Crăciun și Anul Nou. Când a izbucnit pandemia de coronavirus, The Sanctuary se afla în mijlocul unui alt sezon de succes. Deși știrile internaționale au determinat majoritatea oaspeților să plece, iar persoanele programate să sosească să-și anuleze rezervările, câțiva au rămas au rămas.

În timp ce multe hoteluri și stațiuni din Koh Phangan și din Thailanda s-au închis complet de la mijlocul lunii martie până în iunie, The Sanctuary nu s-a închis nici măcar o zi. Sanctuary are acum propriul său canal video care transmite atât evenimente live cât și înregistrate prin intermediul rețelelor sociale, precum și o pagină web dedicată, Sanctuary Wellness Live.

Pe plajă, un flux constant de vizitatori interni, atât tailandezi, cât și expatriați care trăiesc în Thailanda, se bucură zilnic de cursuri de yoga, servicii spa, meditație, mese sănătoase și programe de detoxifiere (la cerere), plus frumosul golf în sine, în izolare relativă - aproape ca acum 20 de ani.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Louis Vuitton lansează o ciocolată exclusivistă în ediție limitată

Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.

Gucci anunță un nou ambasador de imagine

Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.

Brandul Loewe transformă cojile de portocale în tricouri

Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.

Christian Horner, demis de la Red Bull Racing

Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.

Dior x Lewis Hamilton: o colecție capsulă afrofuturistă care combină luxul, sportul și angajamentul

Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.

The Julius Bucharest, fostul Hotel Ambasador de pe Magheru, se va deschide cu noua înfățișare în 2027

După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

Michael Rider orchestrează o revenire subtilă și remarcabilă la Celine

Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.

David Popovici, ambasador global al UiPath

Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.

Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

Cătălin Botezatu s-a fotografiat cu Paris Hilton

Paris Hilton a fost cap de afiș la IntenCity Craiova, festival ce s-a desfășurat între 26-29 iunie pe stadionul Ion Oblemenco.

Bentley are un nou logo, după 20 de ani

Bentley Motors a dezvăluit o nouă emblemă „Bentley Wings” – primul pas al unei revoluții în design și identitate de brand pentru marca britanică.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

hourglass_full 4 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton lansează o colecție de brelocuri inspirate de fenomenul Labubu

Louis Vuitton intră într-o nouă eră a accesoriilor de lux prin lansarea unei colecții de bag charms menită să redefinească codurile stilului cotidian.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton deschide un magazin concept inspirat de nave în Shanghai

Louis Vuitton a dezvăluit o instalație în mărime naturală a unei nave de croazieră, numită The Louis, la Shanghai.

hourglass_full 15 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
LeBron James și Richard Mille au dezvăluit un ceas în ediție limitată

Într-o colaborare atât inevitabilă, cât și încântătoare, LeBron James a intrat oficial în rândul atleților care au propriul ceas Richard Mille.

hourglass_full 18 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
BMW și Nuna au colaborat pentru un nou cărucior de lux pentru bebeluși

Colecția include modelele TRVL lx, TRVL next și MIXX next.

hourglass_full 19 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL