Majoritatea oamenilor vor fi expuși la boală încă din copilărie, se arată într-un studiu publicat în revista Science. Studiul de modelare se bazează pe cercetarea celor patru coronavirusuri de răceală obișnuite și SARS-CoV-1.
Analiza datelor imunologice și epidemiologice pentru acești viruși i-a ajutat pe cercetători să dezvolte un model care să prezică traiectoria SARS-CoV-2 pe măsură ce devine endemic, atunci când virusul circulă în populația generală.
Cercetătorii au remarcat faptul că patru coronavirusuri obișnuite care cauzează răceală circulă la om de mult timp și aproape toată lumea este infectată la o vârstă fragedă.
Infecția naturală din copilărie oferă imunitate care protejează oamenii mai târziu împotriva bolilor severe, dar nu previne reinfecția periodică, a spus Jennie Lavine, de la Universitatea Emory din SUA, primul autor al studiului.
Cercetările sugerează că COVID-19 poate deveni o boală în copilăria timpurie, unde prima infecție apare între 3 și 5 ani, iar boala în sine ar fi ușoară.
Persoanele mai în vârstă s-ar putea infecta, dar infecțiile lor din copilărie ar oferi protecție imună împotriva bolilor severe, potrivit cercetătorilor.
Cât de repede vine această schimbare depinde de cât de repede se răspândește virusul și ce răspuns imun provoacă vaccinurile împotriva SARS-CoV-2, susțin cercetătorii.
Modelul sugerează că, dacă vaccinurile induc o protecție de scurtă durată împotriva reinfectării, dar reduc gravitatea bolii, așa cum este cazul altor coronavirusuri endemice, SARS-CoV-2 poate deveni endemic mai rapid.
„Acest model presupune că imunitatea la SARS-CoV-2 funcționează similar cu cea pentru alte coronavirusuri umane. Nu știm cu adevărat cum ar fi dacă cineva ar primi unul dintre celelalte coronavirusuri pentru prima dată ca adult, mai degrabă decât ca un copil”, a spus Lavine.
Adelina Pestrițu a dezvăluit detalii despre câștigurile financiare de pe urma proiectelor din mediul online.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Louis Vuitton a prezentat Fantasmagory, cel mai recent parfum din colecția Les Extraits, care marchează o evoluție semnificativă în universul parfumurilor de lux.
Jean Paul Gaultier vine astăzi cu o creație ce depășește granițele convenționalului, un elixir incandescent care transformă orice femeie într-o zeiță modernă: Gaultier Divine Elixir.
Kering a lansat o nouă colecție de parfumuri pentru brandul italian de modă Bottega Veneta, numită Mezzanotte.
Céline Dion este starul campaniei pentru sărbători a brandului de cosmetice Charlotte Tilbury.
Balenciaga se pregătește de noi începuturi – pe 4 octombrie, designerul Pierpaolo Piccioli își va dezvălui colecția de debut în calitate de director de creație al casei de modă franceze.