La finalul acestor prezentări, Nensi Dojaka, un tânăr designer albanez specializat în moda feminină a câștigat anul acesta prestigiosul Premiu LVMH pentru tineri creatori de modă, precum și un buget de 300.000 de euro și un an de coaching de către o echipă din grupul LVMH.
„Înainte de a mă alătura juriului, am vrut să știu exact care a fost obiectivul acestui premiu. Și este vorba atât de creativitate, cât și de eco-responsabilitate, în procesul de creare a unui brand. Nensi Dojaka bifează ambele elemente. Piesele sale sunt ușor de recunoscut și acest lucru este rar astăzi.” - Stella McCartney
Un designer de origine albaneză care a absolvit Central Saint Martin în 2019, Nensi Dojaka locuiește și lucrează la Londra. Ea și-a făcut ucenicia la mărcile Peter Pilotto și Fyodor Golan, înainte de a-și lansa propriul brand pe care îl va arăta pentru prima dată în zilele următoare în timpul Săptămânii modei din Londra. Semnătura ei? Piese gata de purtat grafice, cu detalii, care a cucerit câteva vedete precum Emily Ratajkowski sau Bella Hadid. Din 2020, ea lucrează mână în mână cu incubatorul de tinere talente Fashion East.
„Sunt din Albania și marca mea are sediul în Londra. Voi prezenta prima mea colecție solo la London Fashion Week săptămâna viitoare, ceea ce este destul de interesant. Mi-am lansat marca acum doi ani, cam în aceeași perioadă în care a început pandemia de Covid-19, ceea ce a făcut un început puțin dificil și sunt norocoasă să fiu reprezentată astăzi de aproximativ treizeci de comercianți. Am fost instruită în domeniul lenjeriei intime înainte de a urma un master la Școala Centrală Saint Martins.”, a declarat ea pentru Vogue.
Anul acesta, trei talente au primit Premiul Karl Lagerfeld: Kidsuper, Rui și Lukkhanyo. Prin urmare, primesc un plic de 150.000 de euro, precum și un an de mentorat de la o echipă dedicată LVMH.
Inaugurat în 2014, Premiul LVMH recompensează în fiecare an un tânăr designer de modă, selectat de un comitet de profesioniști din industrie și un juriu, pentru talentul și creativitatea lor. Pentru această a opta ediție, juriul format din directori artistici: noul membru Kim Jones, șeful colecțiilor pentru bărbați de la colecțiile Dior și de înaltă modă pentru femei și Fendi, Virgil Abloh, director artistic al colecțiilor pentru bărbați din Louis Vuitton, Jonathan Anderson, director artistic al Loewe, Maria Grazia Chiuri, director artistic Dior, precum și Marc Jacobs și Stella McCartney. Juriul este completat de Delphine Arnault, vicepreședinte executiv al Louis Vuitton, Sidney Toledano, CEO al LVMH Fashion Group, și Jean-Paul Claverie, consilier al lui Bernard Arnault și director de patronaj la LVMH.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.
Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.
În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week
Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.
Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.