Casa de modă italiană Prada a anunțat oficial, joi, finalizarea unui acord definitiv cu grupul american Capri Holdings pentru achiziționarea brandului de lux Versace, într-o tranzacție evaluată la 1,25 miliarde de euro. Această mișcare strategică va duce la formarea unui nou conglomerat de lux italian cu o cifră de afaceri estimată la peste 6 miliarde de euro, menită să rivalizeze cu giganți din industria modei precum LVMH și Kering.
Patrizio Bertelli, președintele și CEO-ul Prada, a exprimat entuziasmul grupului față de această achiziție, afirmând: „Suntem încântați să primim Versace în grupul Prada și să construim un nou capitol al unei mărci cu care împărtășim angajamentul pentru creativitate, artizanat și moștenire.”
Această tranzacție vine într-un context în care multe branduri italiene de renume au fost absorbite de grupuri franceze, iar mișcarea Prada este văzută ca un pas curajos împotriva acestui trend. Achiziția reprezintă, de asemenea, o oportunitate pentru Prada de a consolida și diversifica portofoliul său, aducând sub același acoperiș două dintre cele mai prestigioase mărci de lux din Italia.
Capri Holdings, grupul american care a cumpărat Versace în 2018 pentru 1,83 miliarde de euro, a decis să vândă brandul în urma presiunilor cauzate de criza pieței de lux și de tensiunile comerciale internaționale, care au condus la o reevaluare a activelor sale. Astfel, Prada a reușit să achiziționeze Versace la un preț mai mic, într-un moment în care brandul italian se confrunta cu dificultăți financiare.
Versace, fondat în 1978 de Gianni Versace, este un simbol al modei italiene, recunoscut pentru stilul său extravagant, luxos și seducător. De-a lungul decadelor, brandul a reușit să rămână un lider în industrie, iar recent, sub conducerea Donatellei Versace, a continuat să fie un nume de referință pe piața globală a modei. Cu toate acestea, Donatella a ales să se retragă din funcția de director de creație, iar locul ei a fost luat de Dario Vitale, un designer cu experiență la Miu Miu, brandul tânăr și inovator al grupului Prada. Aceasta schimbare sugerează o direcție proaspătă și inovativă pentru Versace, sub noua tutelă Prada.
Finalizarea tranzacției este așteptată să aibă loc în a doua jumătate a anului 2025, iar odată cu aceasta, se preconizează consolidarea poziției grupului Prada pe piața globală a luxului, într-un sector în continuă expansiune și competiție.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.
A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.
După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.
Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.