Rezultatele acestui studiu plasează România pe ultimul loc când vine vorba de educația populației privind această boală, dintre toate cele 12 țări incluse în cercetare.
19% dintre români (unul din cinci) cred că virusul HIV poate fi contactat prin sărut. Mai mult decât atât, o treime dintre români (35%) cred că se pot îmbolnăvi și dacă folosesc aceeași periuță pe care persoană diagnosticată cu virusul HIV a folosit-o în prealabil.
La studiul IAPAC au participat 24.000 de respondenți din țări precum România, Austria, Franța, Germania, Olanda, Spania, Elveția, Ucraina si Marea Britanie. În ciuda faptului că în ultimii 30 ani au avut loc campanii de informare privind transmiterea virusului HIV, țara noastră se confruntă în continuare cu o serie de mituri și idei preconcepute. De altfel, doar 15% dintre românii chestionați au auzit vreodată de o campanie de informare cu focus pe prevenirea îmbolnăvirii cu virusul HIV, în ultimii doi ani.
Studiul IAPAC arată că 5 din 6 români nu se simt confortabil cu ideea de a avea un partener seropozitiv. În plus peste 60 de procente nu vor nici să aibă colegi de muncă diagnosticați cu HIV/SIDA. Cu toate acestea 7 din 10 români consideră că persoanele care trăiesc cu HIV nu ar trebui să poată practica orice meserie, indiferent de stadiul infecției cu HIV, respectiv dacă încă transmit boala mai departe sau au atins pragul de supresie virală.
Studiul IAPAC confirmă că doar 1 din 4 români (26%) știe că SIDA reprezintă ultimul stadiu al infecției cu HIV. De altfel, un sfert dintre români (25%) cred că un tratament eficient în cazul persoanelor care sunt infectate cu virusul HIV controlează doar simtomele dar NU reduce riscul ca persoana în cauză să dezvolte boala SIDA. În acest context, românii au o percepție greșită și în ceea ce privește tratamentul în cazul femeilor însărcinate. 32% dintre respondenții din țara noastră consideră că alăptatul este imposibil în cazul femeilor infectate cu virusul HIV și 27% cred că este imposibil ca femeile seropozitive să dea naștere unui copil sănătos.
Adelina Pestrițu și-a cumpărat o mașină nouă. Într-un clip postat pe rețelele de socializare, fosta prezentatoare de televiziune le-a arătat fanilor ei noul bolid, care valorează peste 200.000 de euro.
Viviana Sposub și-a luat, recent, fanii prin surprindere, atunci când a apărut în rochie de mireasă.
Gala Met este un eveniment atrăgător. Toată lumea de acolo vrea să fie remarcată; se îmbracă să fie remarcabil. Dar nu Usher.
Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.
Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.
Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.
Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.
Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.
Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.
Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.
În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.
Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center
Inspirat de nouă capodopere din departamentul de sculptură, precum și de luminile și culorile muzeului, Lancôme a conceput o ediție limitată de produse de îngrijire a pielii și de machiaj semnate Lancôme x Louvre.
Toate femeile se confruntă cu celulita însă la unele femei este mai vizibilă, iar la altele se vede mult destul de puțin. Dacă faci parte din prima categorie, Carmen Brumă are câteva soluții care va estompa efectul cojii de portocale.