Rata plecărilor din iniţiativa angajaţilor a fost de 18,7% în acest an, în creştere cu 5,1 puncte procentuale faţă de 2017, potrivit studiului de analiză a eficienţei capitalului uman, PwC Saratoga 2019. În plus, studiul arată că o tendinţă similară, dar nu de aceeaşi amploare, se observă în cazul încetării contractelor, în creştere cu 4,1 puncte procentuale faţă de acum doi ani, până la 23,3%, precum şi al concedierilor, cu 1,4 puncte procentuale, până la 4,3%.
Perioada medie petrecută de angajaţi într-o companie este de 4 ani, cei mai statornici fiind angajaţii din generaţia Y sau Millenials (născuţi între 1977–1994), care de altfel reprezintă majoritatea angajaţilor (peste 60%) din cadrul companiilor analizate.
„Competiţia între angajatori a devenit foarte puternică, în ultimii ani, din cauza deficitului forţei de muncă. Ca urmare, atât salariile, cât şi pachetele de beneficii sau mediul de lucru au devenit mai atractive la nivelul întregii pieţe, pe măsură ce companiile au îmbunătăţit ofertele de angajare şi au făcut investiţii în programe de training şi dezvoltare. Reversul este că această concurenţă a amplificat fluctuaţia angajaţilor şi, implicit, costurile de angajare. Vestea bună este că, în ansamblu, rentabilitatea capitalului uman, indicatorul de productivitate, a crescut cu aproximativ 10% în rândul companiilor participante”, spune Ionuţ Simion, country managing Partner, PwC România.
De asemenea, o altă tendinţă importantă este suma alocată pentru programe de training şi dezvoltare, care a crescut cu 30% faţă de 2017, la 762 euro pentru un angajat.
„Învăţământul formal, chiar şi în ţările cu sisteme educaţionale eficiente, se adaptează prea puţin nevoilor de a dezvolta competenţe digitale, competenţe cognitive sofisticate care ţin de inteligenţa emoţională şi socială. În acest context, companiile sunt conştiente că au nevoie de reconversia angajaţilor – ‘upskilling’ – care înseamnă dezvoltarea de competenţe noi, dar şi schimbare de atitudine, de adaptabilitate şi învăţare continuă. Astfel, departamentele de HR trebuie să fie creative în regândirea joburilor şi a proceselor, în abordarea flexibilă a conceptului de resursă umană, dincolo de relaţia de angajare (de exemplu, prin încurajarea intraprenoriatului sau folosirea reţelelor de freelanceri, a forţei de muncă ”uberizate”), programe de învăţare şi dezvoltare şi sprijin în reorientarea profesională”, arată Oana Munteanu, senior manager, People & Organisation, PwC România.
articol preluat de pe realitateafinanciara.net
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.
MARIZA transmite un mesaj video publicului din România
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.