Dar ceea ce este chiar mai critic decât înțelegerea fluctuațiilor de la un sezon la altul este să știi care sunt tendințele generale care vor deveni mainstream în timp. Mărcile care conduc aceste schimbări au o mare oportunitate de a deveni o inspirație în categoria lor. De fapt, cercetările făcute de Équité au arătat că abilitatea de a influența și inspira sunt factorii critici ai valorii percepute pentru clienți .
Această trăsătură este extrem de importantă: dacă marca urmează tendințele și permite concurenților să definească domeniul, relevanța acestuia va dispărea în timp. Multe branduri vechi fac greșeala de a cădea în mentalitatea „am făcut întotdeauna așa” - și nu își dau seama că s-au mulțumit până nu este prea târziu.
În lux, unde supraviețuirea mărcii depinde de crearea „valorii extreme” pentru clienții lor, inovația și reinvenția sunt esențiale pentru obținerea unui avantaj competitiv. Într-un mediu din ce în ce mai rapid în schimbare, distincția dintre lider și următor a devenit cel mai critic factor din spatele succesului pe termen lung al mărcii.
Experţii cred că următoarele tendințe vor deveni din ce în ce mai importante pentru ca mărcile de lux să aibă succes în 2021.
Una dintre cele mai mari concepții greșite pe care o au multe mărci de lux este să creadă că mulţi din clienții lor țintă sunt bărbați și au aproximativ 40-50 de ani. În China, până la 75% din bunurile personale de lux sunt achiziționate de femei. Și în țările din afara Chinei , acest număr depășește 50%. Milenarii reprezintă grupul de clienți de top pentru lux și contribuie la mai mult de 65% din totalul vânzărilor personale de lux din China (și peste 40% în afara Chinei). Cu alte cuvinte, luxul este acum tânăr și feminin.
Unele tendințe vor rămâne cu noi după ce pandemia a trecut. Pentru mulți clienți, ultimele nouă luni au fost primele când s-au confruntat cu o realitate complet nouă. Ceea ce era „normal” a devenit brusc complet diferit. În orașe precum Shanghai, Beijing, Moscova, Tokyo, Los Angeles, Londra, Paris și New York, fusese normal să te deplasezi la muncă ore în șir pe zi. Era normal să nu îți vezi familia în timpul unei zile de muncă și să acorzi prioritate timpului de lucru în raport cu timpul personal. Mai mult decât atât, mulți tineri nu au fost niciodată nevoiți să-și facă griji cu privire la riscurile grave pentru sănătate.
Dar pandemia a schimbat totul. Munca acasă a integrat viața profesională și de familie pentru mulți oameni. A nu face navetă înseamnă a face timp pentru familie, prieteni și exerciții fizice. Me-time a devenit o realitate, iar viața sănătoasă a devenit un nou lux .
Multe mărci nu au o soluție pentru această schimbare orientată către calitatea vieții. Cu toate acestea, impactul său asupra modei , produselor de înfrumusețare, ospitalității, restaurantelor, cluburilor de wellness, fitness-ului la domiciliu, ceasurilor și bijuteriilor și chiar industria auto va fi perturbator.
Modelul tradițional de afaceri pentru multe mărci de lux fusese tranzacțional - de exemplu, vânzarea de articole noi către clienți - de mult timp. Ca atare, majorității mărcilor nu le păsa ce s-a întâmplat după ce au făcut o vânzare. Dar asta trebuie să se schimbe pentru piața de astăzi. Young Millennials și Gen Zers sunt influențați de durabilitate și solicită transparență și soluții inovatoare, inclusiv achiziționarea de articole de lux second-hand .
Dar cumpărarea de ocazii nu este întotdeauna o chestiune de economisire a banilor. Este adesea un mod de a deține o piesă autentică a unei epoci specifice. Astăzi, gențile Chanel second-hand care au fost proiectate de Karl Lagerfeld sunt mult mai scumpe. Geanta Birkin de la Hermès este un exemplu clasic al acestei aprecieri, deoarece majoritatea oamenilor așteaptă încă pe liste lungi pentru a cumpăra cele mai noi modele.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Palatul Știrbei, situat pe Calea Victoriei 107, transformat în cel mai de lux mall din București, a intrat în spiritul sărbătorilor duminică seară, unde a avut loc un eveniment cu totul special.
DraculaLand va combina turismul, retailul, tehnologia, cultura şi stilul de viaţă într-o singură infrastructură de entertainment şi inovaţie, întinsă pe 160 de hectare, la 20 de minute de Bucureşti şi 15 minute de Aeroportul Otopeni, conform prezentării partenerilor de proiect.