NFT, noua atracție pentru celebrități

Modele, artiști, antreprenori, toți au fost fascinați de NFT-uri, o inovație tehnologică care permite vânzarea unei opere de artă virtuale certificate. O nouă tendință criptică, foarte profitabilă și la modă.

Aceasta este noua tendință de adoptat în 2021, obiectul deținut, cel puțin în versiunea digitală. Celebritățile pariază pe NFT. Un acronim la fel de misterios precum conceptul pe care îl reprezintă: o operă digitală care poate fi dobândită și păstrată, o pictură sau o sculptură, dar care nu poate fi admirată decât pe un ecran.

NFT înseamnă „Non Fungible Token”. Un obiect virtual, unic, datorită tehnologiei blockchain, un fel de semnătură pe computer care îi conferă propria identitate, îi certifică autenticitatea și face imposibilă copierea.

Artă și tehnologie

Dacă NFT-urile au început să fie schimbate în domeniul jocurilor video și al sportului, a pătruns iată și în lumea artei și produce mulți bani. Sculptorii, fotografii și artiștii vizuali au preluat astfel NFT-urile. Pe 12 martie, o lucrare digitală a artistului american Beeple, Everydays: the First 5000 Days a fost vândută la licitație cu 69,3 milioane de dolari de casa de licitații Christie's.

Apoi, giganții tehnologici au dus apoi NFT-urile pe un teren mai general. Pe 6 martie, fondatorul Twitter, Jack Dorsey, a scos la vânzare primul său tweet, postat acum cincisprezece ani. S-a vândut cu aproape 3 milioane de dolari către președintele unei companii blockchain care aștepta cu nerăbdare să intre în posesia sa.

O tranzacție care nu va împiedica pe nimeni să continue să consulte această postare istorică: la fel ca Mona Lisa, rămâne vizibilă pentru toți. Dar Tweet-ul „certificat” de un NFT va fi recunoscut ca fiind autentic și monetizabil doar de către proprietarul său. Atâta timp cât nici Dorsey, nici Twitter nu îl șterg.

La mijlocul lunii martie, a venit rândul lui Elon Musk să posteze o piesă electro din compoziția sa pe Twitter. Partenera sa, Grimes, și-a pus mai puține întrebări: la 1 martie, zece lucrări digitale semnate de mâna ei (virtuală), reprezentând heruvimi cheli care pluteau deasupra unui glob terestru sau a unui templu în ruină, au fost vândute pentru o sumă totală de 5,8 milioane de dolari bani pe care i-a donat unui ONG care se ocupă cu protecția mediului.

Și alte vedete au intrat în această lume. Acum un an, Paris Hilton a scos la licitație - în scopuri caritabile - un desen remarcabil al pisicii sale, Munchkin, estimat la 17.000 de dolari și de atunci i-a creat un cont de Instagram. Lindsay Lohan a vândut un portret al ei din martie 2020 pentru 50.000 de dolari.

Kate Moss a colaborat, la rândul său, cu MITNFT (Moments in Time NFT) pentru a crea trei videoclipuri pe care apoi să le vândă. Ea a declarat că NFT-urile sunt pentru ea „un nou mediu artistic în care ar putea participa direct, controlându-și imaginația”.

 

Emily Ratajkowski a intrat în universul NFT fără să vrea. În toamna anului trecut, actrița și modelul a explicat modul în care imaginea ei a fost deseori exploatată: artistul american Richard Prince, de exemplu, tocmai folosise, fără permisiunea sa, una dintre postările sale pe Instagram pentru seria sa New Portraits, din 2014. Astăzi se vinde ca NFT.





Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Superyacht-ul cu emisii zero are propria seră la bord

Viața pe mare a fost întotdeauna privită ca o excursie, o vacanță sau o călătorie pe termen lung și abia dacă se apropie de a fi ceva mai permanent.

Dietă de vedetă | Ce presupune dieta yo-yo cu care Khloe Kardashian a slăbit 18 kilograme

Cura de 3 zile, cunoscută și sub numele de dieta Yo-Yo, promite pierderea a 4-5 kilograme. Regulile acestui regim sunt relativ simple, iar pentru ca rezultatele să fie cele menționate mai sus trebuie să-o urmați întocmai.

Donald Trump și-a lansat propria platformă de socializare pentru a „înfrunta tirania marilor tehnologii”

Donald Trump a anunţat lansarea propriei reţele sociale denumită „Truth Social”, după ce a fost interzis în ianuarie de Twitter, Facebook şi YouTube, care îl acuză că i-a incitat pe partizanii săi la violenţă pe platformele lor înainte de asaltul asupra Capitoliului de la Washington.

Emily in Paris, sezonul 2 | Lancôme lansează o colecție pentru a reproduce look-urile din serial

Pentru a marca lansarea celui de-al doilea sezon Emily in Paris cu Lily Collins, care este ambasadorul Lancôme, marca își imaginează o paletă de colecție care să reproducă machiajul natural și deja cult al lui Emily Cooper.

De ce mărcile de lux încă își distrug articolele nevândute?

În timp ce mărcile de masă preferă să reducă prețurile pentru a goli rafturile, mărcile de lux preferă să ardă unele articole nevândute sau să le arunce la gunoi în loc să riște să își afecteze imaginea dacă aceste articole ar fi regăsite în zona articolelor vândute la reduceri.

Această mașină zburătoare ar putea transporta bogații mult mai ușor

Un startup din Silicon Valley numit NFT a anunțat că preia comenzi pentru o mașină zburătoare de consum pe care speră să o lanseze în 2026.

Actriţa Anya Taylor-Joy a fost desemnată ambasador Dior

Actriţa Anya Taylor-Joy, cunoscută pentru rolul din serialul de succes „The Queen's Gambit”, a fost desemnată săptămâna aceasta ambasador mondial Dior pentru modă şi frumuseţe, a anunţat compania pe Instagram.

Tesla valorează acum mai mult de 1 trilion de dolari

Tesla a atins o capitalizare de piață de o mie de miliarde de dolari pentru prima dată după ce Hertz a declarat luni că va cumpăra 100.000 de vehicule electrice. Vestea tranzacției a adus acțiunile Tesla la un nou record la doar o zi de tranzacționare, acțiunile fiind cotate la peste 1.000 de dolari.

Antonia, plină de mușchi pe Instagram - FOTO

Antonia este considerată una dintre cele mai frumoase femei din România. Vedeta se află în vacanță în Turcia, de unde a publicat mai multe fotografii în bikini.

O plăcuță de înmatriculare incredibil de rară din California, asociată cu un NFT, este la vânzare la un preț amețitor

Cu 24 de milioane de dolari ai putea cumpăra o flotă de supermașini sau, ei bine, o plăcuță de înmatriculare costisitoare!

Licitații | Capodoperele lui Picasso, vândute cu peste 108 milioane de dolari în Las Vegas

Deținerea unui tablou de Picasso te face om bogat, și o dovedește și vânzarea recentă a picturilor artistului legendar, care a adus peste 100 de milioane de dolari.

Centenar Chanel No. 5 | Cea mai mare sticlă de până acum are 2021 ml. Costă o avere!

La Chanel, petrecerea pare să nu se încheie. Desigur, împlinirea vârstei de 100 de ani merită sărbătorită cu mult fast, iar parfumul No. 5 este cu siguranță cel mai iconic parfum al brandului de lux.

Balenciaga - cel mai puternic brand de lux din lume

Raportul Lyst Index T3 pentru 2021 plasează casa de modă pariziană pe primul loc în lume.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Transformarea ecologică a mineritului cripto

Compania canadiană MintGreen experimentează în North Vancouver, Canada, o soluție verde care folosește căldura produsă de mineritul bitcoin pentru a încălzi orașul. Sursa de căldură va fi introdusă în 2022 și va împiedica intrarea în atmosferă a 20.000 de tone de gaze cu efect de seră pe megawatt, comparativ cu utilizarea gazelor naturale.

hourglass_full 7 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Burberry numește un nou CEO

Casa britanică de modă Burberry l-a numit pe Jonathan Akeroyd noul său director executiv din aprilie 2022. Acesta îl va succede pe Marco Gobbetti.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Lansare Apple | Noile produse ale gigantului tech

Apple a dezvăluit, luni, noi procesoare, laptopuri și AirPods. Este al doilea eveniment Apple din această toamnă și înseamnă că are acum gadgeturi gata de livrare pentru a le așeza sub brad de Sărbători.

hourglass_full 9 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Bugatti Centodieci, de 9,6 milioane de dolari, este cu un pas mai aproape de producție

Unul dintre cele mai exclusiviste modele de Bugatti din toate timpurile este aproape gata să-și ocupe locul la linia de start.

hourglass_full 10 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Apple anunță un deficit de telefoane iphone 13

Apple ar putea reduce numărul de iPhone-uri 13 pe care le va produce în acest an cu până la 10 milioane de unități din cauza lipsei de cipuri pe fondul unei crize la nivel mondial a lanțului de aprovizionare care a determinat Casa Albă să avertizeze că „vor exista lucruri pe care oamenii nu le pot obține” de Craciun.

hourglass_full 13 day ago format_list_bulleted ECONOMIC