Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

Acordul prevede achiziția Casei Creed de către L’Oréal, preluarea licențelor de parfumuri și produse de înfrumusețare ale caselor emblematice din portofoliul Kering, precum și lansarea unei inițiative comune pentru explorarea de noi oportunități de afaceri în domeniul wellnessului și longevității.

Kering, proprietarul Gucci, a anunţat vânzarea diviziei sale pentru îngrijirea frumuseţii firmei franceze L'Oreal, pentru patru miliarde de euro (4,66 miliarde de dolari), o schimbare majoră a strategiei de către noul director general Luca de Meo, care vrea să reducă datoria grupului de lux şi să se concentreze pe afacerea de bază din domeniul modei, transmite Reuters.

Pornind de la succesul mărcii Yves Saint Laurent Beauté, această alianță consolidează colaborarea istorică dintre doi lideri globali cu forțe complementare pentru a accelera creșterea și a aduce un plus-valoare în segmente cu potențial ridicat.

Conform termenilor acordului, Kering are dreptul de a vinde divizia Kering Beauté, inclusiv Casa Creed, către L’Oréal. Cu o moștenire autentică în parfumeria de lux, Creed este una dintre cele mai prestigioase case de parfumuri care este renumită pentru măiestria sa și pentru utilizarea ingredientelor naturale rare. În cadrul diviziei L’Oréal Luxe, Creed va beneficia de o poziționare ideală pentru a-și accelera dezvoltarea globală pe piețele dedicate atât femeilor, cât și bărbaților.

Parteneriatul include, de asemenea, un drept exclusiv de licență pe 50 de ani pentru crearea, dezvoltarea și distribuția de produse de frumusețe și parfumuri pentru Gucci, care va intra în vigoare după expirarea actualului contract de licență cu Coty, respectând obligațiile existente ale grupului Kering.

Totodată, Kering va acorda L’Oréal licențe exclusive pe 50 de ani pentru dezvoltarea și distribuția de parfumuri și produse de înfrumusețare pentru Bottega Veneta și Balenciaga, începând de la finalizarea tranzacției anunțate.

„Această alianță strategică marchează un pas decisiv pentru Kering”, a declarat Luca de Meo, CEO al Kering. „Prin colaborarea cu liderul global în frumusețe, vom accelera dezvoltarea diviziilor de parfumuri și cosmetice pentru marile noastre case, permițându-le să atingă o nouă scară de dezvoltare și să-și valorifice potențialul pe termen lung, așa cum a făcut Yves Saint Laurent Beauté sub îndrumarea L’Oréal. Totodată, vom explora noi frontiere în wellness, combinând expertiza unică a L’Oréal cu influența noastră în lumea luxului. Acest parteneriat ne permite să ne concentrăm asupra a ceea ce ne definește cel mai bine: puterea creativă și dorința inspirată de casele noastre.”

Pentru a asigura coordonarea între mărcile Kering și L’Oréal și pentru a monitoriza progresul parteneriatului, va fi creat un comitet strategic.

Valoarea totală a acordului este estimată la 4 miliarde de euro, sumă ce va fi plătită integral în numerar la încheierea tranzacției care va avea loc în prima jumătate a anului 2026. L’Oréal va plăti, de asemenea, redevențe către Kering pentru utilizarea mărcilor licențiate.

Dincolo de industria de înfrumusețare, Kering și L’Oréal își unesc forțele pentru a explora noi oportunități la intersecția dintre lux, wellness și longevitate. Acest parteneriat exclusiv care se dezvoltă sub forma unei viitoare societăți mixte 50/50, va crea experiențe și servicii inovatoare, combinând capacitatea de inovație a L’Oréal cu înțelegerea profundă a Kering în ceea ce privește clientela de lux.

„Sunt încântat să construim această alianță strategică de lungă durată cu unul dintre cele mai prestigioase, creative și vizionare grupuri de lux din lume,” a declarat Nicolas Hieronimus, CEO al L’Oréal Groupe. „Parteneriatul va consolida poziția noastră ca lider global în industria de înfrumusețare de lux și ne va permite să explorăm împreună noi direcții în domeniul wellnessului. Adăugarea acestor mărci excepționale completează perfect portofoliul nostru actual și ne extinde semnificativ prezența în segmentele dinamice ale domeniului de beauty de lux. Prin Creed, ne vom consolida poziția ca jucători de top pe piața în creștere a parfumurilor de nișă. Gucci, Bottega Veneta și Balenciaga sunt toate branduri couture excepționale, cu un potențial uriaș de dezvoltare.”




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Versace după Dario Vitale: Cine ar putea prelua conducerea?

5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.

La Schiaparelli, nasturele devine o bijuterie

În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.

Fendi o celebrează pe „Emily in Paris” într-o colecție capsulă plină de farmec

Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.

„Emily la Paris”: Adresele lui Emily Cooper, în sfârșit adunate pe o hartă captivantă

Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.

Jo Malone lansează un consilier AI pentru parfumuri

Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.

Punga cadou de la Globurile de Aur din 2026 va valora aproape 1 milion de dolari

Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.

Mariah Carey, un nou record istoric în fruntea clasamentului Billboard

Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.

Louis Vuitton devine partener principal al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco

Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.

Louis Vuitton lansează o nouă colecție de accesorii de lux pentru animale de companie

Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.

Porsche și SMEG vor să vă decoreze bucătăria cu electrocasnice inspirate din mașini

Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.

Beyoncé, Nicole Kidman și Venus Williams vor prezida Met Gala 2026

Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.

Se redeschide la Paris cel mai mare patinoar indoor din lume

Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Crește cotația acțiunilor Hermès după numirea lui Grace Wales Bonner ca director de creație

Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
UE amendează Gucci, Chloé și Loewe cu 157 milioane de euro

Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Piața de resale a produselor de lux va ajunge la 360 de miliarde de dolari până în 2030

Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Producția de whisky a atins cel mai scăzut nivel din 2019

Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC