Isan road trip. În căutarea normalității!

Cu mai mult de 22 de milioane de locuitori, Isan este cea mai populată regiune din Thailanda. Alcătuită din 20 de provincii, este renumită pentru bucătăria sa intens aromată, peisajul senin al văii Mekong și o listă impresionantă de atracții naturale și istorice.

Aici, în satul Ban Nong Doen Tha de pe râul Mekong, în nord-estul Thailandei, viața merge mai departe, ca și cum n-ar exista pandemia. Măsurile antiCovid-19 din Thailanda au funcționat până acum, dar reducerea drastică a turiștilor din străinătate scufundă economia într-o țară care a atras 39,8 milioane de străini anul trecut. Dar, înainte de a se îndrepta către destinații populare precum Koh Samui sau Phuket, turiștii și-au dat seama că tânjesc după ceva foarte simplu: normalitatea. 

O regiune subapreciată

În ciuda faptului că oferă o bucătărie intensă, cu un decor asupra văii Mekong și o listă uimitoare de atracții naturale și istorice, Isan a atras doar o mică parte din numărul turiștilor străini care au venit în alte regiuni thailandeze înainte de pandemie.

Lipsa de interes din partea turiștilor străini poate explica parțial de ce coronavirusul abia a atins Isan, când infecțiile au apărut frecvent în provincii precum Bangkok, Chiang Mai și Phuket în aprilie. În ciuda faptului că se află în cea mai populată regiune din Thailanda, cu peste 22 de milioane de locuitori, cele 20 de provincii ale lui Isan au raportat puțin peste 100 de infecții de când a început pandemia.

Cea mai mare parte a turismului din regiune se bazează acum pe călătorii thailandezi, care au reapărut după un blocaj la nivel național și după ce restricțiile privind călătoriile interne au fost ridicate în iunie. Mai mulți manageri de hoteluri din Isan ne spun că gradul de ocupare este aproape la fel de ridicat ca în aceeași perioadă a anului trecut.

Locurile iubite de excursioniști precum Mut Mee Guesthouse din Nong Khai, Hanul exterior din Ubon Ratchathani și stațiunea Moon River din Phimai au înregistrat venituri mici. Situația este la fel de gravă pentru proprietarii de pensiuni care obțineau venituri modeste din cazarea călătorilor străini în unele orașe din Isan. Spre deosebire de destinațiile renumite din Thailanda, străzile din Isan nu sunt împânzite cu indicatoare pe care scrie „de închiriat”.

De văzut în Isan

Isan a fost transformată din una din cele mai sărace regiuni ale Thailandei în una dintre cele cu cea mai rapidă dezvioltare.

Sărim în spatele unei camionete și ne plimbăm în jungla aburitoare a parcului forestier Phu Pha Singh din Bueng Kan, o provincie îndepărtată cunoscută ca destinație de aventură neobișnuită. Puțini străini care locuiesc în afara Thailandei au auzit de ea. Formațiunile de gresie ale parcului arată ca niște lei - Pha Singh înseamnă „stâncă de leu” în thailandeză - alături de elefanți și piele de șarpe. Cele mai multe dintre ele au vedere la fermele de cauciuc și orezăriile care completează împrejurimile.

La Wat Phu Tok din apropiere, scările din lemn și pasarele de pe stâncă ne duc sute de metri în sus și în jurul unui masiv enorm de gresie. 

Parcul istoric Phanom Rung. Găzduind un templu khmer hindus impresionant, acest parc istoric este amplasat la poalele unui vulcan latent și se spune că a fost sursa de inspirație pentru renumitul complex monumental religios Angkor Wat din apropierea orașului Siem Reap din Cambodgia. Originile sale se remarcă în secolul al X-lea, când influența khmerilor s-a răspândit pe harta de azi a Thailandei. Phanom Rung se găsește în regiunea Isan a Thailandei și este dedicat lui Shiva, hindușii spunând că aceasta este locuința cerească a zeului, de unde acesta îi supraveghează pe credincioși prin puterile sale.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Louis Vuitton lansează o ciocolată exclusivistă în ediție limitată

Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.

Gucci anunță un nou ambasador de imagine

Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.

Brandul Loewe transformă cojile de portocale în tricouri

Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.

Christian Horner, demis de la Red Bull Racing

Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.

Dior x Lewis Hamilton: o colecție capsulă afrofuturistă care combină luxul, sportul și angajamentul

Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.

The Julius Bucharest, fostul Hotel Ambasador de pe Magheru, se va deschide cu noua înfățișare în 2027

După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

Michael Rider orchestrează o revenire subtilă și remarcabilă la Celine

Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.

David Popovici, ambasador global al UiPath

Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.

Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

Cătălin Botezatu s-a fotografiat cu Paris Hilton

Paris Hilton a fost cap de afiș la IntenCity Craiova, festival ce s-a desfășurat între 26-29 iunie pe stadionul Ion Oblemenco.

Bentley are un nou logo, după 20 de ani

Bentley Motors a dezvăluit o nouă emblemă „Bentley Wings” – primul pas al unei revoluții în design și identitate de brand pentru marca britanică.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

hourglass_full 4 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton lansează o colecție de brelocuri inspirate de fenomenul Labubu

Louis Vuitton intră într-o nouă eră a accesoriilor de lux prin lansarea unei colecții de bag charms menită să redefinească codurile stilului cotidian.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Louis Vuitton deschide un magazin concept inspirat de nave în Shanghai

Louis Vuitton a dezvăluit o instalație în mărime naturală a unei nave de croazieră, numită The Louis, la Shanghai.

hourglass_full 15 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
LeBron James și Richard Mille au dezvăluit un ceas în ediție limitată

Într-o colaborare atât inevitabilă, cât și încântătoare, LeBron James a intrat oficial în rândul atleților care au propriul ceas Richard Mille.

hourglass_full 18 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
BMW și Nuna au colaborat pentru un nou cărucior de lux pentru bebeluși

Colecția include modelele TRVL lx, TRVL next și MIXX next.

hourglass_full 19 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL