Când vine vorba de pantofi, orice merge: călcâiul ia forma unui trandafir, a unui săpun sau a unei sticle de lac de unghii. Primavara-vara 2022 ne oferă un indiciu al trendului, toamna va merge și mai departe. La începutul lunii aprilie, ziarul Financial Times a vorbit despre o revenire la suprarealism, citând colecțiile caselor Moschino și Loewe. Jeremy Scott a defilat cu „mobilier” care prinde viață. La Loewe, unde „creativitatea” este cuvântul cheie, Jonathan Anderson a explicat că spectacolul său pentru brandul spaniol „a cochetat cu iraționalul”.
Expoziția Surrealism Beyond Borders, care poate fi văzută la Tate din Londra până pe 29 august, ilustrează perfect acest impuls artistic pe podiumuri. Pentru toamnă, Loewe continuă tendința de a încorpora elemente neobișnuite în îmbrăcăminte, inclusiv o rochie în formă de mașină pentru copii. Brandul spaniol a mărit însă linia la nivelul pantofului. Remarcăm modele compensate și sandale care comprimă un balon.

Loewe, Moschino, Alaïa
Înlocuirea unui toc cu un balon sună la fel de nebunesc ca și folosirea unui homar pe post de telefon și asta este frumusețea creației. Alaïa, din aceeași grijă pentru lejeritate, a făcut aluzie la fragilitatea unui trandafir pe pantofi pentru sezonul următor. La Moschino, lingurile și furculițele înlocuiesc benzile de aur și argint care se înfășoară în jurul gleznei.

Loewe
Stiliștii de astăzi fac referire pe larg la anatomia umană. În Le Modèle rouge de René Magritte (1935), de exemplu, cizmele devin un picior cu degetele goale. Această juxtapunere între îmbrăcăminte și corp a fost adoptată de Schiaparelli și așa a fost încă din 1939, când Elsa Schiaparelli a inclus în colecția ei de primăvară o cizmă neagră cu toc înalt.
În 2022, această imagine puternică este încă foarte vie. Pentru toamnă, Daniel Roseberry continuă să dezvolte această semnătură a casei, dar de această dată pantofii îmbină forma degetelor de la picioare cu o alungire a piciorului pentru un efect de gheare de animale. Mai subtil, Proenza Schouler încorporează conceptul în balerini ca „a doua piele”.

Schiaparelli, Proenza Schouler
În colecția sa Cirque (1938), Elsa Schiaparelli a trimis pe podium cizme negre cu blană inspirate de Disarmed Love (1935), o lucrare a lui René Magritte, care prezintă pantofi din care ies șuvițe mari de păr. La Simon Miller, și mai ales la Preen, referirile actuale la aspectul de blană sunt extreme. Părul se extinde pe toată lungimea modelului, până deasupra gleznei, ca în accesoriul Schiaparelli.

Bottega Veneta, Simon Miller, Preen
Într-o altă notă, Financial Times a comparat pantofii cu blană de la Bottega Veneta cu mai multe lucrări ale artistei din Berlin-Basel Meret Oppenheim, care în 1936 i-a prezentat Elsei Schiaparelli o brățară de metal căptușită cu păr. Văzând obiectul, Pablo Picasso a exclamat că totul poate fi acoperit cu acest element. Această observație a dat naștere Luncheon in Fur, opera de artă care a făcut-o pe Meret Oppenheim prima artistă femeie care apare în colecțiile permanente ale MoMa din New York.

Aceste cizme cu blană sunt rezultatul unei colaborări dintre Elsa Schiaparelli și André Perugia, vara anului 1938.
Ideea de „deformare” a piciorului face parte și ea din suprarealism, și este o altă tendință de toamnă: Balmain optează pentru pantofi futuristici care estompează forma piciorului, în timp ce Givenchy adaugă o protuberanță exagerată la nivelul călcâiul pentru un picior complet disproporționat.

Balmain, Givenchy
După cum a scris Salvador Dalí, pantofii moderni sunt „metaforele structurale cele mai pure ale fiziologiei piciorului”. O expresie care rezumă perfect pantofii toamnei viitoare, un tribut adus acestei părți a corpului imaginată într-o creativitate debordantă inspirată din trecut.
Meghan Markle se pregătește să revină la cinema, cu un mic rol într-un film aflat în prezent în producție la Los Angeles, în California, au relatat miercuri mass-media americane.
Chanel lansează un volum de colecție editat de regizoarea Sofia Coppola. Cartea este co-publicată de Éditions 7L, o editură fondată de Karl Lagerfeld în anul 1999, și Important Flowers, editura Sofiei Coppola.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Zoë Saldaña și Cartier lansează oficial o colaborare, care începe sub cele mai bune auspicii, cu o atenție unică acordată colecției Panthère.
Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.
Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.
Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.
Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză