Hermès se lansează în Haute Couture: o nouă provocare pentru casa franceză

Hermès și-a anunțat intrarea în Haute Couture până în 2026 sau 2027, un proiect ambițios menit să-și consolideze imaginea de lux exclusiv și să-și promoveze know-how-ul artizanal.

Prestigioasa casă Hermès face un pas important în evoluția sa, anunțând intrarea sa oficială în lumea Haute Couture. Un proiect ambițios care ar putea să zdruncine codurile luxului și să-și întărească poziționarea în gama foarte înaltă, cu o lansare planificată pentru 2026 sau 2027.

Un proiect atent gândit

Anunțul mult așteptat a fost confirmat de Axel Dumas, CEO Hermès, în cadrul prezentării rezultatelor anuale ale grupului la sfârșitul lunii ianuarie 2025. Șeful Casei pariziene, care a raportat recent o creștere excepțională, a explicat că haute couture reprezintă o nouă modalitate pentru Hermès de a-și promova know-how-ul artizanal, vizând în același timp o clientelă și mai exclusivistă. „Ceea ce ne interesează în haute couture este know-how-ul. Avem deja un nivel foarte, foarte înalt, o calitate incredibilă a pielii, și ne-am spus: de ce nu?”, a spus el la o conferință.

Momentul acestui anunț nu este nesemnificativ. Hermès, care a depășit pragul cifrei de afaceri de 15 miliarde de euro în 2024, cu o creștere de 13%, vede această incursiune în Haute Couture ca o oportunitate strategică de diversificare în continuare. Pe măsură ce afacerea sa de prêt-à-porter se confruntă cu o creștere fenomenală, casa pariziană caută să-și depășească limitele și să ajungă la o clientelă din ce în ce mai pretențioasă.

ADN-ul Hermès: expertiză unică

Din punct de vedere istoric, Hermès a fost recunoscut la nivel mondial pentru expertiza sa în marochinărie și articole de șelărie. Cu toate acestea, în ultimii ani, prêt-à-porterul casei s-a remarcat, contribuind la transformarea Hermès într-un jucător major în sectorul luxului. În 2024, divizia „îmbrăcăminte și accesorii” a adus 4,4 miliarde de euro, reprezentând aproape o treime din cifra de afaceri globală a grupului. Această dinamică a întărit legitimitatea Hermès de a se lansa în lumea foarte închisă a Haute Couture.

Spre deosebire de alte case istorice, Hermès abordează acest nou sector cu o filozofie bazată pe excelență și creativitate, și nu doar pe marketing. Provocarea, deși semnificativă, face parte din logica inovației continue care caracterizează casa. Unul dintre punctele cruciale va fi producția artizanală, care trebuie să îndeplinească cerințele riguroase impuse de Chambre Syndicale de la Haute Couture. Pentru a obține această denumire prestigioasă, Hermès va trebui, fără îndoială, să investească masiv în noi ateliere specializate.

Integrarea verticală a fost întotdeauna un principiu fundamental la Hermès. Pentru a asigura controlul total al producției, Casa ar putea fi condusă să dezvolte sau să achiziționeze ateliere dedicate Haute Couture, așa cum a făcut anterior pentru activitățile sale de articole din piele și bijuterii. Acest lucru i-ar permite Hermès să controleze fiecare etapă a producției și să garanteze un produs final ireproșabil, fidel imaginii sale de lux atemporal.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Demna Gvasalia părăsește Balenciaga pentru un nou capitol la Gucci

Căutarea s-a încheiat. Demna Gvasalia a fost anunțat ca fiind noul director de creație la Gucci, alăturându-se unei noi runde de schimbări și numiri de designeri luna aceasta.

Donatella Versace renunță la funcția de director de creație al brandului Versace

Donatella Versace, una dintre cele mai cunoscute creatoare de modă din industrie, se va retrage din funcția de director de creație al brandului Versace, după aproape trei decenii în această funcție la compania fondată de fratele sau Gianni, transmite Reuters.

Formula 1 și Puma tocmai au lansat o nouă linie de îmbrăcăminte inspirată de motorsport

Colecția specială sărbătorește cea de-a 75-a aniversare a F1.

Simone Bellotti, noul director de creație al brandului Jil Sander

Simone Bellotti a fost anunțat ca director de creație al brandului Jil Sander. Postul ocupat începând din acest moment de Bellotti rămăsese vacant de luna trecută, când Luke și Lucie Meier, foștii directori de creație, și-au anunțat plecarea din cadrul companiei.

Cât costă cea mai puternică motocicletă Harley-Davidson

Motocicleta Harley-Davidson CVO Road Glide RR are un preț de 110.000 de dolari și vor fi construite doar 131 din modelul ultra-exclusiv.

Disneyland Paris anunță deschiderea unui restaurant de lux

Disneyland Paris a anunțat viitoarea lansare a La Forêt Secrète, un nou restaurant fine dining condus de bucătarul Jean Imbert, distins cu stele Michelin, care și-a deschis porțile pe 7 martie 2025, la hotelul Disneyland recent renovat.

Bernie Ecclestone, fostul patron Formula 1, și-a vândut colecția impresionantă de mașini

Bernie Ecclestone, fostul patron al Formulei 1, a declarat la finalul lui 2024 că-și va vinde colecția impresionantă de 69 de mașini, în care se regăsesc Ferrari-uri cu care au concurat campionii mondiali de F1.

Haider Ackermann reinventează senzualitatea lui Tom Ford

Pentru primul său spectacol la Tom Ford, Haider Ackermann îmbină dorința, lejeritatea și frumusețea modernă.

Kim Kardashian lansează SKIMS Swim 2025

Kim Kardashian face furori din nou cu lansarea celei mai recente colecții de costume de baie SKIMS. Noua linie, programată să apară pe 6 martie 2025, vine cu o campanie impresionantă, fotografiată de fotograful Playboy Ana Dias.

“Ești mai frumoasă decât crezi” - campania GRAL Medical & OncoFort și P.A.D.I.R. a ajuns la ediția a III-a

“Ești mai frumoasă decât crezi” - campania GRAL Medical & OncoFort și P.A.D.I.R. a ajuns la ediția a III-a

Prada negociază preluarea companiei Versace. La ce valoare se ridică tranzacția

Prada a început negocierile pentru a cumpăra brandul de modă Versace de la compania americană Capri Holdings la un preț care ar depăși 1,5 miliarde de dolari, potrivit The Guardian.

Moët & Chandon și Pharrell au dezvăluit o colecție de șampanie în ediție limitată

Producătorul francez de șampanie Moët & Chandon a colaborat cu Pharrell Williams pentru o colecție în ediție limitată care are ca scop transformarea sărbătoririi zilei de naștere.

Formula 1 și Puma tocmai au lansat o nouă linie de îmbrăcăminte inspirată de motorsport

Colecția specială sărbătorește cea de-a 75-a aniversare a F1.

hourglass_full 5 day ago format_list_bulleted LIFESTYLE&TRAVEL
Simone Bellotti, noul director de creație al brandului Jil Sander

Simone Bellotti a fost anunțat ca director de creație al brandului Jil Sander. Postul ocupat începând din acest moment de Bellotti rămăsese vacant de luna trecută, când Luke și Lucie Meier, foștii directori de creație, și-au anunțat plecarea din cadrul companiei.

hourglass_full 5 day ago format_list_bulleted FASHION
Haider Ackermann reinventează senzualitatea lui Tom Ford

Pentru primul său spectacol la Tom Ford, Haider Ackermann îmbină dorința, lejeritatea și frumusețea modernă.

hourglass_full 11 day ago format_list_bulleted FASHION
Kim Kardashian lansează SKIMS Swim 2025

Kim Kardashian face furori din nou cu lansarea celei mai recente colecții de costume de baie SKIMS. Noua linie, programată să apară pe 6 martie 2025, vine cu o campanie impresionantă, fotografiată de fotograful Playboy Ana Dias.

hourglass_full 12 day ago format_list_bulleted FASHION
Hermès se lansează în Haute Couture: o nouă provocare pentru casa franceză

Hermès și-a anunțat intrarea în Haute Couture până în 2026 sau 2027, un proiect ambițios menit să-și consolideze imaginea de lux exclusiv și să-și promoveze know-how-ul artizanal.

hourglass_full 27 day ago format_list_bulleted FASHION
Sabato De Sarno părăsește Gucci după doi ani de activitate

Gucci rămâne fără director de creație: Sabato De Sarno părăsește brandul de lux.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION