Gyokuro, cel mai nobil ceai japonez – calități și beneficii

Gyokuro este un ceai bogat în antioxidanți, astfel că fiecare ceașcă băută vine cu beneficii pentru sănătate, pe lângă gustul plăcut.

Gustul caracteristic al ceaiului verde se datorează în mare parte unui aminoacid numit L-Teanină, care intensifică savoarea băuturii și îi conferă o aromă dulceagă. L-Teanina este produsă de rădăcinile plantei de ceai (Camellia sinensis) și apoi direcționată spre frunze. Când acestea iau contact cu lumina, L-Teanina este transformată în catehină, un polifenol responsabil de astringența ceaiului verde. În cazul Gyokuro, tufele de ceai sunt umbrite înainte de recoltare, astfel că nu există multă lumină solară. În consecință, cantitatea de L-Teanină transformată în catehină este mai redusă, ceea ce dă ceaiului Gyokuro un gust dulceag, intens, datorită cantității mari de clorofilă.

Este important să ai grijă cum depozitezi ceaiul Gyokuro, ca să reziste cât mai mult. Cel mai bine se păstrează în recipiente etanșe și opace, care să țină frunzele departe de umezeală. În condiții optime, poate fi păstrat până la 2 ani, iar gustul său va deveni chiar mai bun cu timpul.

Cum se obține

Procesul de cultivare și prelucrare a frunzelor de ceai pentru a obține sortimentul Gyokuro este o adevărată artă:

1.  Cu cel puțin 20 de zile înainte de recoltare, tufișurile de ceai sunt acoperite și ferite aproape complet de lumina soarelui (la fel se procedează și în cazul ceaiului Matcha).

2.  Umbrirea reduce fotosinteza și determină creșterea cantității de clorofilă. Astfel, frunzele capătă culoarea verde puternic, iar conținutul de tanin este redus, ceaiul rezultat fiind mai dulce și mai puțin astringent.

3.  Pentru acest ceai se recoltează cei mai fragezi muguri, care apoi sunt expuși imediat la aburi pentru a opri oxidarea și a le păstra aroma caracteristică.

4.  După ce frunzele de ceai se răcesc, ele trec prin mai multe etape de rulare, pentru a fi frăgezite și a se usca, până când capătă forma de ace fine.

5.  Pentru a reduce umezeala, frunzele sunt uscate din nou. Până la acest stadiu, frunzele se numesc „aracha” și vor fi sortate pe diferite grade de calitate, numite „tencha”. Din cel mai bun sortiment de tencha se va obține ceaiul Gyokuro.

6.  Frunzele sunt încălzite iarăși, pentru ultima dată, procedeu care face ca acest ceai să se păstreze mai bine și să-și mențină aroma.

7.  La final, frunzele sunt lăsate câteva luni să se “învechească”, înainte să fie ambalate și trimise în magazine și ceainării din toată lumea.

Având în vedere metoda complexă de cultivare și prelucrare, prețul acestui ceai este mai ridicat.

Beneficii

Alături de o alimentație adecvată și de exerciții fizice, antioxidanții din ceaiul verde Gyokuro contribuie la starea de bine și accelerează metabolismul, ajutându-te să-ți menții silueta.

Datorită prezenței fluorului și a altor minerale, ceaiul Gyokuro este excelent pentru sănătatea dinților, prevenind apariția cariilor și a infecțiilor bacteriene. Bonus, îți va menține respirația proaspătă.

Având în vedere condițiile de cultivare și perioada de umbrire, ceaiul Gyokuro conține o cantitate mai mare de cofeină decât alte ceaiuri verzi. Astfel, el crește capacitatea de concentrare, timpul de reacție și atenția. Totuși, spre deosebire de cafea, cofeina din Gyokuro este eliberată treptat în organism, pe parcursul întregii zile, astfel că nu te vei simți agitat dintr-odată.

Combinația de cafeină și L-Teanină îmbunătățește funcțiile cerebrale, deci o cană de ceai Gyokuro e de folos mai ales dacă ai de învățat pentru un examen sau de pregătit un proiect important.

Mineralele, nutrienții, antioxidanții și vitaminele din compoziția acestui ceai reduc riscul bolilor cardiovasculare, scad colesterolul rău și echilibrează nivelul glicemiei.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Louis Vuitton lansează o ciocolată exclusivistă în ediție limitată

Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.

Gucci anunță un nou ambasador de imagine

Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.

Brandul Loewe transformă cojile de portocale în tricouri

Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.

Christian Horner, demis de la Red Bull Racing

Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.

Dior x Lewis Hamilton: o colecție capsulă afrofuturistă care combină luxul, sportul și angajamentul

Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.

The Julius Bucharest, fostul Hotel Ambasador de pe Magheru, se va deschide cu noua înfățișare în 2027

După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.

Vedete pe lista neagră a Ferrari

Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.

Michael Rider orchestrează o revenire subtilă și remarcabilă la Celine

Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.

David Popovici, ambasador global al UiPath

Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.

Glenmorangie a fost numit whisky oficial al Formula 1

Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.

Cătălin Botezatu s-a fotografiat cu Paris Hilton

Paris Hilton a fost cap de afiș la IntenCity Craiova, festival ce s-a desfășurat între 26-29 iunie pe stadionul Ion Oblemenco.

Bentley are un nou logo, după 20 de ani

Bentley Motors a dezvăluit o nouă emblemă „Bentley Wings” – primul pas al unei revoluții în design și identitate de brand pentru marca britanică.

Ghost Lash: tendința genelor invizibile care îmbunătățește aspectul

Finețe, transparență și lejeritate: Ghost Lash redefinește discret frumusețea ochilor.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Blake Lively lansează noi produse pentru păr și corp în gama Blake Brown

Actrița și antreprenoarea Blake Lively revine în prim-plan cu noi produse din gama sa de îngrijire a părului, Blake Brown, la aproape un an de la lansarea acesteia.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
10 OBICEIURI CARE ÎȚI POT DISTRUGE PĂRUL ȘI CUM SĂ LE EVIȚI

10 OBICEIURI CARE ÎȚI POT DISTRUGE PĂRUL ȘI CUM SĂ LE EVIȚI

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Kim Cattrall este vedeta noii campanii Charlotte Tilbury

Kim Cattrall joacă în noua campanie Pillow Talk Soulmates a lui Charlotte Tilbury, care celebrează dragostea de sine și încrederea în sine.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
De ce să-ți exfoliezi scalpul?

Exfolierea scalpului este un pas cheie în menținerea părului sănătos.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
“Ești mai frumoasă decât crezi” - campania GRAL Medical & OncoFort și P.A.D.I.R. a ajuns la ediția a III-a

“Ești mai frumoasă decât crezi” - campania GRAL Medical & OncoFort și P.A.D.I.R. a ajuns la ediția a III-a

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH