Grupul Kering, proprietarul Gucci, se află pe un trend descendent

Kering a înregistrat scăderi ale veniturilor de până la -29% în șase luni, dar comerțul electronic a făcut un salt cu 47%. În ciuda scăderii veniturilor la 5,37 miliarde de euro din cauza pandemiei, online-ul a fost un canal cheie în toate regiunile, cu o creștere de 72% doar în al doilea trimestru. Gucci rămâne cel mai performant brand în ciuda scăderii de 33%, urmat de Saint Laurent și Bottega Veneta.

Veniturile au scăzut în prima jumătate a anului 2020 pentru Kering, care a asistat totuși la o creștere a canalului online. Dacă în prima jumătate a anului, gigantul luxului francez și-a văzut scăderea cifrei de afaceri cu 29,6% până la peste 5,37 miliarde de euro, după -16% din vânzările din primul trimestru și -44% în al doilea, și a înregistrat o scădere de 30,9% în comerțul cu amănuntul și 27% în comerțul cu ridicata, comerțul electronic a înregistrat în schimb un salt de 47,2%.

În special, în al doilea trimestru, când a raportat o creștere de 72,4%, vânzările online s-au dovedit a fi un canal cheie în toate regiunile, ajungând la 13% din vânzările în prima jumătate. Numai în al doilea trimestru, veniturile consolidate s-au ridicat la 2,17 miliarde de euro (-43,5%). În plus, în cele șase luni, rezultatul operațional curent al grupului a scăzut cu 57,7% la 952,4 milioane de euro, cu o marjă de 17,7%, în timp ce EBITDA (Indicatorul EBITDA este prescurtarea de la Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization, în traducere insemnand profitul inainte de dobanzi, impozite, depreciere si amortizare) a înregistrat o scădere de 40,4% la 1,67 miliarde cu o marjă de 31,1%. Profitul net a fost de 569,3 milioane EUR (-63,4%).

Printre casele de modă, Gucci a fost cea mai performantă casă a grupului, realizând vânzări de 3,07 miliarde de euro (-33,5%), urmată de Saint Laurent cu 681,1 milioane (-30%) și Bottega veneta cu 503,1 milioane (-8,4%). Celelalte mărci, inclusiv Balenciaga și Alexander McQueen, au raportat în schimb o scădere de 25% la 919,1 milioane de euro.

După un început de an excelent, rezultatele grupului au fost afectate de tendința diferită din perioada legată de pandemie, în special din cauza diferitelor faze ale comerțului cu amănuntul. În aprilie, de fapt, aproximativ 65% dintre buticuri au fost închise, cu redeschideri treptate în Europa și Japonia în mai și o recuperare lentă a Asiei-Pacific condusă de China continentală. În iunie, 15% din magazine erau încă închise, iar Statele Unite au început să fie țara cea mai afectată de pandemie. În plus, pe parcursul perioadei, fluxurile turistice au fost drastic reduse.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Tom Cruise, distins cu Oscar onorific

Tom Cruise a primit un premiu onorific al Academiei Americane de Film în cadrul ceremoniei Governors Awards, duminică, 16 noiembrie, iar vedeta de cinema a ţinut un discurs emoţionant, scrie Variety.

Hotelul Marmorosch din Centrul Vechi este pregătit de Crăciun

Una dintre cele mai impunătoare și emblematice clădiri din Centrul Vechi al Capitalei, Hotelul Marmorosch, este pregătită de Crăciun, cu noi decorațiuni festive.

Hotelul Corinthia aprinde primele luminițe de Crăciun din București

Corinthia Grand Hotel du Boulevard, aflat pe Bulevardul Regina Elisabeta, anunță deschiderea oficială a sezonului sărbătorilor de iarnă și aprinde primele lumini de Crăciun din București.

Jacquemus introduce geanta Valérie, numită în amintirea mamei fondatorului brandului

Simon Porte Jacquemus, fondatorul casei de modă Jacquemus, dezvăluie starul celei mai recente colecții ale sale – geanta Valérie.

Un inel cu un diamant albastru s-a vândut la licitație cu 25 de milioane de dolari

„Mellon Blue”, un diamant albastru de 9,51 carate montat într-un inel, s-a vândut la Geneva cu peste 25 de milioane de dolari, preţ obţinut în concordanţă cu estimarea casei de licitaţii şi care demonstrează valoarea unei pietre de o „claritate excepțională”, relatează Il Messaggero.

Casa de modă Balmain are un nou director de creație

Casa de modă Balmain anunță că designerul Antonin Tron devine director de creație al brandului. Tron este cunoscut în industria modei pentru labelul Atlein, pe care l-a fondat în 2016.

Mădălina Ghenea, mesaj ferm după zvonurile despre motivul vizitei sale în România

Mădălina Ghenea a transmis un mesaj prin care a clarificat motivele vizitei sale în România.

Apple colaborează cu Issey Miyake pentru o geantă de telefon numită iPhone Pocket

Apple colaborează cu casa de modă Issey Miyake pentru o husă fashionable de telefon – aceasta se numește iPhone Pocket și vine sub forma unei genți din material textil elastic, care poate găzdui pur și simplu telefonul, dar poate să se și extindă astfel încât să încapă în ea câteva obiecte esențiale.

Mădălina Ghenea are un nou partener bogat

Mădălina Ghenea are un nou partener bogat cu care nu ezită să se afișeze prin București.

Meghan Markle se pregătește să revină în lumea filmului, după 8 ani de absență

Meghan Markle se pregătește să revină la cinema, cu un mic rol într-un film aflat în prezent în producție la Los Angeles, în California, au relatat miercuri mass-media americane.

Chanel lansează o carte de colecție editată de Sofia Coppola

Chanel lansează un volum de colecție editat de regizoarea Sofia Coppola. Cartea este co-publicată de Éditions 7L, o editură fondată de Karl Lagerfeld în anul 1999, și Important Flowers, editura Sofiei Coppola.

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

hourglass_full 28 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
UE amendează Gucci, Chloé și Loewe cu 157 milioane de euro

Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Piața de resale a produselor de lux va ajunge la 360 de miliarde de dolari până în 2030

Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Producția de whisky a atins cel mai scăzut nivel din 2019

Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
A crescut numărul milionarilor în criptomonede

Numărul milionarilor în criptomonede a crescut la un nivel fără precedent și a ajuns la 241.700 de persoane în întreaga lume, potrivit raportului Crypto Wealth Report 2025, publicat recent de Henley & Partners, lider internațional în consultanță în domeniul rezidenței și cetățeniei, care prezintă date exclusive furnizate de firma globală de informații financiare New World Wealth.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Preţul aurului a atins un nou maxim istoric

Preţul aurului a atins marţi pe pieţele din Asia un nou maxim istoric de 3.508,73 dolari uncia, depăşind precedentul record de 3.500,10 dolari atins în luna aprilie, pe fondul aşteptărilor că Rezerva Federală americană va reduce dobânzile, transmite Bloomberg.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC