Bea un pahar de apă din regiunea vulcanică a Muntelui Fuji, gustă ploile australiene sau chiar aisbergurile Antarcticii. Există multe băuturi care vin din cealaltă parte a lumii și cărora le dăm o reputație excepțională. În timp ce piața apei de lux a rămas până acum un consum de nișă, ea continuă să crească facându-și intrarea în lanțurile de vânzare cu amănuntul pe scară largă. Dar este această dezvoltare compatibilă cu o lume care încearcă să-și reducă amprenta ecologică?
Fie că este vorba de apă din Fiji, apă de izvor hawaian sau obținută din aisbergurile care se topesc în Antarctica, apele de lux sunt de 20 de ani pe piață. Dar ce este atât de special la aceste sticle? „Ca regulă generală, toate apele au un gust ușor diferit una de cealaltă, deoarece este asociată cu compoziția minerală”, spun experții citați de Madame Figaro. Prin urmare, vor avea specificități în funcție de originea lor și de natura solurilor pe care le-au traversat. Aurélien Farouil, somelier de apă, confirmă acest lucru: „Apa filtrată natural de solul vulcanic, cum ar fi apa Fidji, va avea un gust mineral mai puternic din cauza straturilor multiple de roci care se suprapun. Pe de altă parte, dacă ne interesează Abatilles, o apă de izvor locală din Aquitaine extrasă din solul nisipos la o adâncime de 472 metri, vom avea o apă plată cu un conținut redus de minerale.”
Dacă aceste nuanțe de arome pot fi mici, chiar aproape nedetectabile pentru gustul amatorilor atunci când degustă, apele de lux au avantajul serios de a oferi vise în sticlă, taxate cu până la 100 de euro. „Ideea este de a oferi clienților o nouă experiență, spunându-le povești mai originale decât clasicele pe care le știm cu toții deja”, relatează Aurélien Farouil. Dar au și o oarecare utilitate. Dacă vă confruntați cu o masă gourmet, aceste ape vă vor permite să vă deplasați mai ușor de la un fel de mâncare la altul, îndepărtând aromele într-un mod mai subtil.
Cu toate acestea, în spatele fiecărei înghițituri se află o povestire aproape prea perfectă pentru a se potrivi cu realitatea. „Totul în comercializarea acestor produse este conceput pentru a vinde vise, pentru a se juca cu imaginații și credințe individuale și colective”, spune directorul de cercetare CNRS Agathe Euzen. Ni se vinde ideea că acest lichid, de o așa-numită puritate „extraordinară”, oferă o formă de regenerare oricui îl consumă. Această căutare a purității se concretizează prin colectarea apei din locuri din ce în ce mai îndepărtate sau adânci, departe de orice activitate umană care ar putea polua această resursă prețioasă.
În plus, sticla contează la fel de mult, dacă nu chiar mai mult, decât conținutul. Pentru a vedea acest lucru, trebuie doar să ne uităm la majoritatea sticlelor de pe piață, adesea imaginate ca o sticlă de parfum de către cei mai mari designeri și chiar de bijutieri precum marca Swarovski.
Dar dacă diferențele dintre apele de lux și apele obișnuite sunt minime, consecințele producției lor sunt imense. Să aducem apa de foarte departe, în mod necesar, înmulțește disproporționat emisiile de gaze cu efect de seră legate de transport. „Și asta nu este tot”, continuă Agathe Euzen, „acest impact ecologic este, de asemenea, cuplat cu un cost de transport foarte mare, având în vedere greutatea adesea substanțială a acestor sticle.” De asemenea, trebuie remarcat faptul că apare o problemă etică în măsura în care apare problema însușirii apei. „Putem privatiza anumite surse în scopuri economice? Nu este apa un bun comun la care ar trebui să aibă acces toată lumea? se întreabă specialistul. Este important să vă întrebați acest lucru astăzi.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.
MARIZA transmite un mesaj video publicului din România
Relațiile din cadrul familiei regale britanice au fost întotdeauna subiect de mare interes pentru public, dar și pentru presă.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.