Fenomenul apelor de lux pune în pericol mediul

Vulcanice, exotice, din Antarctica ... Sunt cu adevărat ecologice apele de lux? Acesta este întrebarea pe care și-au pus-o activiștii de mediu, după ce tot mai mulți pământeni consumă doar apă ce provine din Japonia, Statele Unite, Portugalia, Argentina și Slovenia. Apele de lux provin din toată lumea și atrag un număr tot mai mare de consumatori.

Bea un pahar de apă din regiunea vulcanică a Muntelui Fuji, gustă ploile australiene sau chiar aisbergurile Antarcticii. Există multe băuturi care vin din cealaltă parte a lumii și cărora le dăm o reputație excepțională. În timp ce piața apei de lux a rămas până acum un consum de nișă, ea continuă să crească facându-și intrarea în lanțurile de vânzare cu amănuntul pe scară largă. Dar este această dezvoltare compatibilă cu o lume care încearcă să-și reducă amprenta ecologică? 

Visele și stelele într-o sticlă

Fie că este vorba de apă din Fiji, apă de izvor hawaian sau obținută din aisbergurile care se topesc în Antarctica, apele de lux sunt de 20 de ani pe piață. Dar ce este atât de special la aceste sticle? „Ca regulă generală, toate apele au un gust ușor diferit una de cealaltă, deoarece este asociată cu compoziția minerală”, spun experții citați de Madame Figaro. Prin urmare, vor avea specificități în funcție de originea lor și de natura solurilor pe care le-au traversat. Aurélien Farouil, somelier de apă, confirmă acest lucru: „Apa filtrată natural de solul vulcanic, cum ar fi apa Fidji, va avea un gust mineral mai puternic din cauza straturilor multiple de roci care se suprapun. Pe de altă parte, dacă ne interesează Abatilles, o apă de izvor locală din Aquitaine extrasă din solul nisipos la o adâncime de 472 metri, vom avea o apă plată cu un conținut redus de minerale.”

Dacă aceste nuanțe de arome pot fi mici, chiar aproape nedetectabile pentru gustul amatorilor atunci când degustă, apele de lux au avantajul serios de a oferi vise în sticlă, taxate cu până la 100 de euro. „Ideea este de a oferi clienților o nouă experiență, spunându-le povești mai originale decât clasicele pe care le știm cu toții deja”, relatează Aurélien Farouil. Dar au și o oarecare utilitate. Dacă vă confruntați cu o masă gourmet, aceste ape vă vor permite să vă deplasați mai ușor de la un fel de mâncare la altul, îndepărtând aromele într-un mod mai subtil. 

Marketing simbolic

Cu toate acestea, în spatele fiecărei înghițituri se află o povestire aproape prea perfectă pentru a se potrivi cu realitatea. „Totul în comercializarea acestor produse este conceput pentru a vinde vise, pentru a se juca cu imaginații și credințe individuale și colective”, spune directorul de cercetare CNRS Agathe Euzen. Ni se vinde ideea că acest lichid, de o așa-numită puritate „extraordinară”, oferă o formă de regenerare oricui îl consumă. Această căutare a purității se concretizează prin colectarea apei din locuri din ce în ce mai îndepărtate sau adânci, departe de orice activitate umană care ar putea polua această resursă prețioasă.

În plus, sticla contează la fel de mult, dacă nu chiar mai mult, decât conținutul. Pentru a vedea acest lucru, trebuie doar să ne uităm la majoritatea sticlelor de pe piață, adesea imaginate ca o sticlă de parfum de către cei mai mari designeri și chiar de bijutieri precum marca Swarovski. 

Consecințe dezastruoase pentru planetă

Dar dacă diferențele dintre apele de lux și apele obișnuite sunt minime, consecințele producției lor sunt imense. Să aducem apa de foarte departe, în mod necesar, înmulțește disproporționat emisiile de gaze cu efect de seră legate de transport. „Și asta nu este tot”, continuă Agathe Euzen, „acest impact ecologic este, de asemenea, cuplat cu un cost de transport foarte mare, având în vedere greutatea adesea substanțială a acestor sticle.” De asemenea, trebuie remarcat faptul că apare o problemă etică în măsura în care apare problema însușirii apei. „Putem privatiza anumite surse în scopuri economice? Nu este apa un bun comun la care ar trebui să aibă acces toată lumea? se întreabă specialistul. Este important să vă întrebați acest lucru astăzi. 





Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Îngrijirea pielii | Aceste ingrediente nu trebuie amestecate niciodată

Știm cu toții că uleiul și apa nu se amestecă bine, dar știați că vitamina C nu se combină cu retinolul, deoarece acest lucru poate duce la dezastru?

Furmark | Ce trebuie să știți despre noua certificare pentru sectorul blănurilor

Blana este unul dintre cele mai controversate subiecte din lumea modei, iar Furmark își propune să schimbe percepția asupra acesteia. Multe case de modă proeminente de lux și alte mărci de modă durabile au evitat utilizarea blănii în produsele lor din cauza îngrijorărilor legate de bunăstarea animalelor și de efectul negativ al comerțului asupra vieții sălbatice.

Lansare Apple | Noile produse ale gigantului tech

Apple a dezvăluit, luni, noi procesoare, laptopuri și AirPods. Este al doilea eveniment Apple din această toamnă și înseamnă că are acum gadgeturi gata de livrare pentru a le așeza sub brad de Sărbători.

Un iaht pentru Hollywood. Trimaranul inspirat de fetele Bond are piscină infinită și dormitor situat pe două niveluri

Lumea a fost întotdeauna fascinată de James Bond de zeci de ani și, cu cel mai recent film „No time to Die”, care a ajuns în cinematografe, oamenii nu au mai avut altceva de discutat.

Centenar Chanel No. 5 | Chanel dezvăluie primul său calendar Advent

Cu ocazia centenarului parfumului său iconic, casa parizian[ dezvăluie un calendar Advent pentru prima dată în istoria sa. O piesă excepțională, într-o ediție limitată.

Creatoarea Maria Lucia Hohan, dată în judecată! Ce acuzații i se aduc

Scandalul dintre Maria Lucia Hohan și fostul ei angajat Nicolae Narcis Moroșeanu a ajuns în faţa instanţei. Bărbatul o acuză pe creatoarea de modă că a început să-l înjure, să-l terorizeze și să-l umilească public.

Bugatti Centodieci, de 9,6 milioane de dolari, este cu un pas mai aproape de producție

Unul dintre cele mai exclusiviste modele de Bugatti din toate timpurile este aproape gata să-și ocupe locul la linia de start.

Aceste iPhone 13 Pro personalizate sunt inspirate de ceasurile Rolex. Au un preț pe măsură!

Sunteți cu adevărat înstărit dacă aveți un Rolex de etalat, un supercar de condus și o carcasă super-exclusivă pentru cel mai nou iPhone 13 Pro Max.

Michael Kors x 007: colaborarea care aduce glamourul Bond în garderoba ta de călătorie

Odată cu mult așteptata premieră a noului film Bond „No Time to Die”, urmează acum o cooperare exclusivă cu Michael Kors. Parteneriatul „MMK x 007” se concentrează pe glamourul și aventura pe care o reprezintă atât firma Bond, cât și marca Michael Kors.

Tendințe de toamnă | Manichiura americană schimbă definiția manichiurii franțuzești

În Statele Unite, manichiura franțuzească este mai simplă, dar cu atât mai colorată.

Jennifer Gates, nuntă extravagantă la New York

Jennifer Gates, fiica cea mare a lui Bill Gates, în vârstă de 25 de ani, se pregătește să se căsătorească cu logodnicul ei, Nayel Nassar.

Licitații | Tabloul rar de Botticelli estimat la 40 de milioane de dolari

Pentru a satisface una dintre cele mai mari fantezii ale cunoscătorilor de artă, casa de licitații Sotheby’s este pregătită să vândă un portret din secolul al XV-lea al artistului renascentist - Sandro Botticelli la viitoarea sa vânzare Old Masters din New York. Intitulată „Omul durerilor” (aprox. 1500), se așteaptă ca piesa să aducă aproape 40 de milioane de dolari.

Apple anunță un deficit de telefoane iphone 13

Apple ar putea reduce numărul de iPhone-uri 13 pe care le va produce în acest an cu până la 10 milioane de unități din cauza lipsei de cipuri pe fondul unei crize la nivel mondial a lanțului de aprovizionare care a determinat Casa Albă să avertizeze că „vor exista lucruri pe care oamenii nu le pot obține” de Craciun.

hourglass_full 4 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile „vegane” sunt viitorul industriei automobilelor

O viață vegană și-a făcut loc în fiecare casă. La început, era limitată doar la alimente, dar în scurt timp a pătruns și în alte industrii. Moda nu este străină de elementele vegane. Mărci renumite precum Hermes, Gucci, Stella McCartney, Hugo Boss și alții au îmbrățișat acest curent.

hourglass_full 5 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Savage x Fenty își va deschide primele magazine fizice

Marca de lenjerie a Rihannei, Savage x Fenty, este disponibilă în prezent doar online. Cântăreața intenționează să deschidă magazine fizice în Statele Unite și Europa până în anul 2022.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mercedes-Maybach colaborează cu Virgil Abloh la un proiect care va redefini călătoriile de lux durabile

Mercedes-Benz a colaborat cu Virgil Abloh pentru a crea un concept unic numit Project Geländewagen. Creația de neratat împodobită în alb a prezentat o abordare interesantă a iconicului G-Wagen transformat într-o mașină de curse.

hourglass_full 7 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
S-a născut grupul Lanvin - cu noi investitori

Compania japoneză Itochu Corp și producătorul chinez de încălțăminte Stella International se numără printre noii parteneri. Noua entitate redenumită deține mărci precum Lanvin, Sergio Rossi, Wolford, St John Knits și Caruso.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Casa Dior are un nou director de parfumuri

Francis Kurkdjian tocmai a fost numit director pentru crearea parfumurilor pentru casa Christian Dior, cea mai provocatoare poziție din lume.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted ECONOMIC