Fenomen: când moda se transformă în podcasting

Conduși de boom-ul podcast-ului și de constrângerile provocate de pandemie, creatorii de modă sunt mai vocali ca niciodată. O abordare care apropie moda de publicul său, afirmându-și în același timp legitimitatea culturală.

În primul episod din Moncler Genius Podcasts, curatorul elvețian Hans Ulrich Obrist vorbește cu Jonathan Anderson. Discută despre noua colecție Moncler, inspirată de aer liber și de peisajele nord-irlandeze. Dar este vorba în principal de alte lucruri. Disponibilă pe Spotify , această serie se adaugă la o listă lungă de podcast-uri lansate recent de brandurile de modă. 

În Dior Talks, Maria Grazia Chiuri lasă cuvântul femeilor artiste care o inspiră și în cel mai recent podcast, ABCDior, casa dezvăluie toate secretele codurilor sale. În Chanel Connects, Pharrell Williams și Keira Knightley evocă reprezentarea în cinematografie și cultură ca formă de activism. Chanel o are pe Charlotte Casiraghi care conversează cu filozofi și scriitori. 

De la Chloé la Gucci, trecând prin Margiela, prin cuvinte se spune acum moda, totuși atât de vizuală și tactilă. „Am intrat într-un moment în care vocea este mai importantă decât imaginea, analizează Lucas Delattre, responsabil cu predarea legată de comunicare, mass-media și digital la Institutul francez de modă. Există un adevărat punct de vârf de la produs la mesaj. Pe de altă parte, economia podcasturilor a crescut enorm.”

Chanel organizează întâlniri literare

Așadar, creatorii de modă, care vorbesc atât de rar, se complac. Așa cum fac Raf Simons și Miuccia Prada în conversații live, sau Olivier Rousteing la France Inter, la microfonul lui Augustin Trapenard. Moda își afirmă astfel legitimitatea culturală. Și face parte dintr-un proces de îngrijire similar cu cel al artei. 

„Moda face parte dintr-un limbaj vizual”, spune Jonathan Anderson. De la începutul pandemiei, el își prezintă colecțiile pentru Loewe și marca sa JW Anderson în formate noi. „Moda spune lucruri despre obsesiile noastre, emoțiile noastre, sensibilitățile noastre ale momentului”, continuă Lucas Delattre. Dar acest lucru nu ajută întotdeauna să avem idei clare, decât dacă reușim să descifrăm, prin modă, ideile care au o influență durabilă asupra imaginației noastre.”. Așa face Gucci în podcasturile sale.

Pe acest subiect, Virgil Abloh este cu un pas înainte. În contact permanent cu fanii săi de pe rețelele de socializare, el a participat recent la discuții pe aplicația Clubhouse, care găzduiește conversații deschise tuturor. „Când ne luăm timp să ascultăm și să interacționăm cu clienții noștri într-un mod autentic, relația noastră colectivă cu moda devine mai intimă, mai inspirată și mai ales mai incluzivă”, spune el . El și-a prezentat cea mai recentă colecție Off-White printr-o platformă numită Imaginary TV, ca rețea creativă care transmite spectacole ale artiștilor din întreaga lume. Dincolo de o strategie de marketing, este pentru el oportunitatea de a afirma convingerea pe care el a apărat-o întotdeauna: creația este o disciplină colectivă, hrănită de universuri plurale care intră în conversație.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Meghan Markle se pregătește să revină în lumea filmului, după 8 ani de absență

Meghan Markle se pregătește să revină la cinema, cu un mic rol într-un film aflat în prezent în producție la Los Angeles, în California, au relatat miercuri mass-media americane.

Chanel lansează o carte de colecție editată de Sofia Coppola

Chanel lansează un volum de colecție editat de regizoarea Sofia Coppola. Cartea este co-publicată de Éditions 7L, o editură fondată de Karl Lagerfeld în anul 1999, și Important Flowers, editura Sofiei Coppola.

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Zoë Saldaña, noul ambasador global al Cartier

Zoë Saldaña și Cartier lansează oficial o colaborare, care începe sub cele mai bune auspicii, cu o atenție unică acordată colecției Panthère.

hourglass_full 15 day ago format_list_bulleted FASHION
Grace Wales Bonner este numită director de creație pentru Hermès Menswear

Grace Wales Bonner a fost numită director de creație pentru Hermès Menswear, linia vestimentară masculină a casei de modă franceze.

hourglass_full 17 day ago format_list_bulleted FASHION
Dakota Johnson, ambasador de imagine al casei de modă Valentino

Dakota Johnson a fost numită ambasador global de imagine al casei de modă Valentino.

hourglass_full 18 day ago format_list_bulleted FASHION
Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii celei mai recente campanii Moncler

Al Pacino și Robert De Niro sunt protagoniștii inițiativei „Warmer Together” lansate de Moncler și este prima campanie de brand în care apar împreună.

hourglass_full 22 day ago format_list_bulleted FASHION
Maria Grazia Chiuri este numită director de creație al casei de modă Fendi

Maria Grazia Chiuri a fost anunțată marți, 14 octombrie, drept noul director de creație al casei de modă Fendi.

hourglass_full 24 day ago format_list_bulleted FASHION
Moncler și JW Anderson creează o colecție capsulă excepțională

Colaborarea dintre Moncler și JW Anderson revine cu două jachete unisex din puf, care combină elemente din arhivă, îndrăzneală și expertiză

hourglass_full 25 day ago format_list_bulleted FASHION