Fenomen: când moda se transformă în podcasting

Conduși de boom-ul podcast-ului și de constrângerile provocate de pandemie, creatorii de modă sunt mai vocali ca niciodată. O abordare care apropie moda de publicul său, afirmându-și în același timp legitimitatea culturală.

În primul episod din Moncler Genius Podcasts, curatorul elvețian Hans Ulrich Obrist vorbește cu Jonathan Anderson. Discută despre noua colecție Moncler, inspirată de aer liber și de peisajele nord-irlandeze. Dar este vorba în principal de alte lucruri. Disponibilă pe Spotify , această serie se adaugă la o listă lungă de podcast-uri lansate recent de brandurile de modă. 

În Dior Talks, Maria Grazia Chiuri lasă cuvântul femeilor artiste care o inspiră și în cel mai recent podcast, ABCDior, casa dezvăluie toate secretele codurilor sale. În Chanel Connects, Pharrell Williams și Keira Knightley evocă reprezentarea în cinematografie și cultură ca formă de activism. Chanel o are pe Charlotte Casiraghi care conversează cu filozofi și scriitori. 

De la Chloé la Gucci, trecând prin Margiela, prin cuvinte se spune acum moda, totuși atât de vizuală și tactilă. „Am intrat într-un moment în care vocea este mai importantă decât imaginea, analizează Lucas Delattre, responsabil cu predarea legată de comunicare, mass-media și digital la Institutul francez de modă. Există un adevărat punct de vârf de la produs la mesaj. Pe de altă parte, economia podcasturilor a crescut enorm.”

Chanel organizează întâlniri literare

Așadar, creatorii de modă, care vorbesc atât de rar, se complac. Așa cum fac Raf Simons și Miuccia Prada în conversații live, sau Olivier Rousteing la France Inter, la microfonul lui Augustin Trapenard. Moda își afirmă astfel legitimitatea culturală. Și face parte dintr-un proces de îngrijire similar cu cel al artei. 

„Moda face parte dintr-un limbaj vizual”, spune Jonathan Anderson. De la începutul pandemiei, el își prezintă colecțiile pentru Loewe și marca sa JW Anderson în formate noi. „Moda spune lucruri despre obsesiile noastre, emoțiile noastre, sensibilitățile noastre ale momentului”, continuă Lucas Delattre. Dar acest lucru nu ajută întotdeauna să avem idei clare, decât dacă reușim să descifrăm, prin modă, ideile care au o influență durabilă asupra imaginației noastre.”. Așa face Gucci în podcasturile sale.

Pe acest subiect, Virgil Abloh este cu un pas înainte. În contact permanent cu fanii săi de pe rețelele de socializare, el a participat recent la discuții pe aplicația Clubhouse, care găzduiește conversații deschise tuturor. „Când ne luăm timp să ascultăm și să interacționăm cu clienții noștri într-un mod autentic, relația noastră colectivă cu moda devine mai intimă, mai inspirată și mai ales mai incluzivă”, spune el . El și-a prezentat cea mai recentă colecție Off-White printr-o platformă numită Imaginary TV, ca rețea creativă care transmite spectacole ale artiștilor din întreaga lume. Dincolo de o strategie de marketing, este pentru el oportunitatea de a afirma convingerea pe care el a apărat-o întotdeauna: creația este o disciplină colectivă, hrănită de universuri plurale care intră în conversație.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Simona Halep, schimbare radicală de look. Sportiva a renunțat la blond

Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.

Milionarul Nick Rădoi și-a făcut testamentul după ce a fost diagnosticat cu cancer

Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 26 day ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

Bucharest Fashion Week 2024: Primul eveniment internațional de fashion din Romania

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Matthew M. Williams va părăsi Givenchy în 2024

Designerul plănuiește să se concentreze pe marca sa 1017 Alyx 9SM.

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted FASHION