Anul acesta marchează un moment istoric pentru industria luxului. Toate mărcile speră la performanțe mai bune decât anul trecut și la o recuperare rapidă pentru piețele de lux din Europa și America de Nord. Ambele regiuni au avut rezultate slabe în timpul pandemiei, unele categorii pierzând cu 50% sau mai mult din piața lor în aceste zone pe care multe dintre cele mai admirate mărci de lux din lume le numesc acasă.
Știrea că LVMH tocmai a devenit cea mai valoroasă companie din Europa ar putea fi surprinzătoare. Conform datelor analizate de Finaria, casa de lux franceză a ajuns la 269,6 miliarde de dolari după 26 februarie 2021, depășind Nestlé, gigantul alimentar elvețian. Ceea ce determină această evaluare este modul în care grupul de lux a folosit anul 2020 mai bine decât alte case de lux și s-a plasat în pole position pentru momentul revenirii piețelor. Pe scurt, execuția strategiei lor este o capodoperă a creării valorii extreme de la care alte mărci pot învăța.
Ceea ce multe mărci nu înțeleg pe deplin este că oamenii nu cumpără lux pentru produsul în sine, ci pentru valoarea exclusivă a mărcii. Valoarea adăugată a luxului este fascinantă, dar în același timp dificilă. Este o valoare care rezultă din efectele psihologice care fac creierul nostru să atribuie aspecte pozitive (cum ar fi o atractivitate mai mare, mai multă expertiză, o viață mai bună și mai multă stimă de sine) unei persoane care cumpără sau prezintă un obiect sau o marcă de lux. Cu alte cuvinte, o geantă de mână de lux sau un ceas de lux te face să fii perceput ca fiind mai inteligent, mai atractiv și mai distractiv/
În mod surprinzător, LVMH este un maestru al povestirii și al creării experienței de marcă . Bernard Arnault a descris luxul ca fiind capacitatea de a crea dorință. Cu cât pofta este mai mare, cu atât crește valoarea. La rândul lor, mai mulți clienți merg la mărcile cu cea mai mare creație de valoare și sunt dispuși să plătească prețuri care corespund acelei valori. Deci, cum se atinge această valoare? Cu o combinație a celor mai buni manageri de lux, creativi, cu talent unic, cum ar fi Kim Jones la Dior și Virgil Abloh la Louis Vuitton.
În timpul pandemiei, LVMH a achiziționat faimosul bijutier american Tiffany. Compania a promis că va transforma această marcă pentru a fi mai atractivă în Asia. Cu un boom de creativitate și crearea de experiență, precum și strategii mai coerente de stabilire a prețurilor, Tiffany va avea un potențial de creștere enorm, spun experții.
Spre deosebire de multe alte case de lux, LVMH s-a abținut de la scăderea prețurilor sau de la promovarea în timpul pandemiei. De fapt, mărci precum Dior au introdus creșteri de preț, reflectând valoarea extremă pe care o creează marca sa. O alta dintre caracteristicile puternice ale LVMH este că nu se teme să ia decizii dure. O astfel de decizie a fost închiderea mărcii Fenty - casa de modă creată împreună cu Rihanna.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.