De ce nicio altă companie de lux nu se compară cu LVMH

Majoritatea oamenilor sunt uimiți de dimensiunea și dinamica pieței de lux. Intuitiv, ei presupun că luxul este o afacere de nișă - chiar și oamenii care lucrează pentru mărci de lux. Dar ceea ce mulți subestimează este potențialul enorm de creare a valorii unui brand de lux.

Anul acesta marchează un moment istoric pentru industria luxului. Toate mărcile speră la performanțe mai bune decât anul trecut și la o recuperare rapidă pentru piețele de lux din Europa și America de Nord. Ambele regiuni au avut rezultate slabe în timpul pandemiei, unele categorii pierzând cu 50% sau mai mult din piața lor în aceste zone pe care multe dintre cele mai admirate mărci de lux din lume le numesc acasă.

Știrea că LVMH tocmai a devenit cea mai valoroasă companie din Europa ar putea fi surprinzătoare. Conform datelor analizate de Finaria, casa de lux franceză a ajuns la 269,6 miliarde de dolari după 26 februarie 2021, depășind Nestlé, gigantul alimentar elvețian. Ceea ce determină această evaluare este modul în care grupul de lux a folosit anul 2020 mai bine decât alte case de lux și s-a plasat în pole position pentru momentul revenirii piețelor. Pe scurt, execuția strategiei lor este o capodoperă a creării valorii extreme de la care alte mărci pot învăța.

Ceea ce multe mărci nu înțeleg pe deplin este că oamenii nu cumpără lux pentru produsul în sine, ci pentru valoarea exclusivă a mărcii. Valoarea adăugată a luxului este fascinantă, dar în același timp dificilă. Este o valoare care rezultă din efectele psihologice care fac creierul nostru să atribuie aspecte pozitive (cum ar fi o atractivitate mai mare, mai multă expertiză, o viață mai bună și mai multă stimă de sine) unei persoane care cumpără sau prezintă un obiect sau o marcă de lux. Cu alte cuvinte, o geantă de mână de lux sau un ceas de lux te face să fii perceput ca fiind mai inteligent, mai atractiv și mai distractiv/

În mod surprinzător, LVMH este un maestru al povestirii și al creării experienței de marcă . Bernard Arnault a descris luxul ca fiind capacitatea de a crea dorință. Cu cât pofta este mai mare, cu atât crește valoarea. La rândul lor, mai mulți clienți merg la mărcile cu cea mai mare creație de valoare și sunt dispuși să plătească prețuri care corespund acelei valori. Deci, cum se atinge această valoare? Cu o combinație a celor mai buni manageri de lux, creativi, cu talent unic, cum ar fi Kim Jones la Dior și Virgil Abloh la Louis Vuitton.

În timpul pandemiei, LVMH a achiziționat faimosul bijutier american Tiffany. Compania a promis că va transforma această marcă pentru a fi mai atractivă în Asia. Cu un boom de creativitate și crearea de experiență, precum și strategii mai coerente de stabilire a prețurilor, Tiffany va avea un potențial de creștere enorm, spun experții.

Spre deosebire de multe alte case de lux, LVMH s-a abținut de la scăderea prețurilor sau de la promovarea în timpul pandemiei. De fapt, mărci precum Dior au introdus creșteri de preț, reflectând valoarea extremă pe care o creează marca sa. O alta dintre caracteristicile puternice ale LVMH este că nu se teme să ia decizii dure. O astfel de decizie a fost închiderea mărcii Fenty - casa de modă creată împreună cu Rihanna.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza

Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza

Andreea Bostănică a dezvăluit cât câștigă din TikTok, după ce a fost criticată pentru luxul pe care îl afișează în online

Andreea Bostănică a făcut, de- alungul timpului, o adevărată avere cu ajutorul rețelelor de socializare, acolo unde este extrem de activă, în fiecare zi.

Imaginile rare postate de A$AP Rocky cu cei cei doi băieți pe care îi are cu Rihanna

Rihanna și A$AP Rocky au sărbătorit în weekend „Ziua Mamei” și l-au serbat și pe fiul lor mai mare, care a împlinit 2 ani.

Cum arată bolidul de 200.000 de euro pe care și l-a cumpărat Adelina Pestrițu

Adelina Pestrițu și-a cumpărat o mașină nouă. Într-un clip postat pe rețelele de socializare, fosta prezentatoare de televiziune le-a arătat fanilor ei noul bolid, care valorează peste 200.000 de euro.

Viviana Sposub a îmbrăcat rochia de mireasă. Anunțul despre nunta cu George Burcea

Viviana Sposub și-a luat, recent, fanii prin surprindere, atunci când a apărut în rochie de mireasă.

Usher a purtat cel mai scump ceas la Gala Met 2024

Gala Met este un eveniment atrăgător. Toată lumea de acolo vrea să fie remarcată; se îmbracă să fie remarcabil. Dar nu Usher.

Acum poți dormi într-un muzeu Ferrari sau în conacul „X-Men”, datorită Airbnb

Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.

În ce își investește Selly câștigurile din online

Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.

Selly și-a luat bolid în valoare de 250.000 de euro. Cum arată noua achiziție

Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.

Pictură de Gustav Klimt redescoperită după un secol, adjudecată pentru 30 de milioane de euro

Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC