Planificarea unui buget, mai ales în luna decembrie, este esențială pentru sănătatea financiară. Te ajută să ții cheltuielile sub control, să pui bani deoparte și să-ți planifici anumite cheltuieli mai mari.
Cum alcătuim bugetul lunii decembrie la modul cât mai practic și realist?
La sfârșitul lui noiembrie, luați calendarul și așezați pe o foaie toate cheltuielile împărțite pe categorii.
1. Cheltuieli curente
· utilități și chirie
· mâncare
· transport
· sănătate și îngrijire personală
2. Evenimente speciale
· 1 decembrie
· Crăciun
· Revelion
· petreceri
· vacanțe
· serbări copii
3. Cadouri și distracții
Aici vine partea cea mai interesantă și care creează cele mai mari probleme bugetului. Având calendarul în față parcurgem fiecare zi în parte și punem pe foaie sub formă de listă. Nu adăugăm nici o sumă acum, ci doar facem înșiruirii de persoane și evenimente. Asta e primul pas, cât mai simplu că altfel ne pierdem în detalii.
· toți copii din familie cărora de obicei le luăm cadouri,
· restul oamenilor care contează pentru noi: partener, părinți, frați, cumnați, bunici, unchi, mătuși, versori, nepoți, prieteni, colegi, parteneri de business. Fiecare persoană, unul sub altul pe câte un rând.
· participăm la un eveniment?
· avem nevoie de ținută specială?
· mergem la munte?
· haine necesare pentru munte care nu le avem în garderobă
· echipament de ski?
· transport
· mergem cu mașină? (lanțuri, cabluri de curent, antiderapant etc.)
· lista de cumpărături
Sub fiecare categorie, cu liniuță scriem toate chestiile mărunte pe care vrem să le cumpărăm.
După ce avem toate sumele trecute la fiecare categorie din listă, facem totalul. Adaugă 10% în plus la acest total, pentru cheltuieli neprevăzute.
La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.
Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.
Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.
Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.
Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.
După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.
Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.
Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.
Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.
Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.
Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.
Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.
Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)
Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.
Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.
Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.
Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.