Colierul cu diamante al reginei Maria Antoaneta, adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată

Un colier cu diamante, despre care se crede că ar avea legătură cu scandalul care a grăbit căderea în dizgraţie, în secolul al XVIII-lea, al ultimei regine-consoartă a Franţei, Maria Antoaneta, a fost vândut la o licitaţie în Geneva pentru suma de 4,26 milioane de franci elveţieni (4,81 de milioane de dolari).

Scos la vânzare de un colecţionar asiatic privat, colierul, care datează din perioada georgiană şi conţine diamante de 300 de carate, a fost adjudecat pentru o sumă mai mare decât cea estimată la finalul unei licitaţii îndelung disputate, informează Agerpres.

Bijuteria a fost evaluată anterior la o sumă de până la 2 milioane de franci, potrivit Sotheby's.

Sotheby's a spus luna aceasta că o parte dintre diamante ar putea proveni dintr-un colier care a contribuit la căderea în dizgraţie a Mariei Antoaneta, membră a familiei regale austriece şi soţia regelui francez Ludovic al XVI-lea.

Ambii au fost ghilotinaţi în 1793 în timpul Revoluţiei Franceze.

Bijuteriile respective s-au aflat în centrul unui scandal din 1785, cunoscut sub denumirea „Afacerea Colierul Reginei”, când o aristocrată care avea nevoie de bani, Jeanne de la Motte, s-a dat drept regina Franţei şi a achiziţionat colierul în numele suveranei, fără să plătească.

Un proces ulterior a hotărât că regina era nevinovată, dar nu a reuşit să-i diminueze notorietatea pentru comportamentul său extravagant, ceea ce a alimentat Revoluţia şi înlăturarea monarhiei franceze.

Diamantele şi colierul original, confecţionat în anii 1770, au fost ulterior vândute pe bucăţi pe piaţa neagră aşa că sunt aproape imposibil de localizat. Cu toate acestea, unii experţi spun că vârsta şi calitatea diamantelor sunt indicii ale provenienţei lor.

Colierul, care seamănă cu o eşarfă, poate fi purtat deschis sau înnodat în faţă. Bijuteria s-a aflat în proprietatea marchizilor de Anglesey, o familiei aristocrată anglo-galeză, ai cărei membri l-au purtat la încoronarea regelui George al VI-lea în 1937 şi a reginei Elisabeta a II-a în 1953.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Colecția Skims x The North Face aduce elemente neutre iconice pe hainele de schi

The North Face și SKIMS fac echipă pentru o colecție care îmbină stilul și performanța.

Suma exorbitantă pe care Dorian Popa a plătit-o pentru a petrece Crăciunul în New York

Dorian Popa a fost cucerit iremediabil de Statele Unite ale Americii și vrea să petreacă sărbătorile de iarnă într-un oraș care se pregătește cum se cuvine pentru el.

Waterdrop lansează o nouă colecție alături de Novak Djokovic

Waterdrop anunță lansarea colecției de termosuri multifuncționale din oțel inoxidabil Waterdrop Novak Djokovic, în ediție limitată, ghidată de misiunea de a încuraja oamenii să bea mai multă apă și să reducă utilizarea plasticului.

Jaguar a prezentat primul model electric al companiei, Jaguar 00

Jaguar a prezentat prototipul primei sale mașini electrice, denumită Jaguar 00, dar a primit o serie de reacții amestecate, de la admirație, la critici, în special pentru dimensiunea modelului.

Catedrala Notre-Dame din Paris se redeschide la 5 ani după incendiul devastator

Dupa aproape 5 ani de restaurari si reabilitari, catedrala Notre Dame din Paris va fi deschisa publicului larg incepand cu data de 8 decembrie.

Louis Vuitton lansează o colectie pentru câini

Fie că aveți un câine sau o pisică, există multe modalități de a le răsfăța.

8 milioane de dolari pentru un inel cu diamante colorate

Un inel impresionant cu diamante colorate este vedeta viitoarei licitații de bijuterii a celebrei case Christie’s, inelul de 5.7 carate ar putea atinge 8 milioane dolari la licitația Magnificent Jewels.

SKIMS a anunțat o colaborare cu Dolce&Gabbana

SKIMS a anunțat cea mai recentă colaborare a sa, care va fi cu Dolce&Gabbana, un brand cu un trecut oarecum tumultuos, ca să nu spun mai mult.

Jimmy Choo dezvăluie noul parfum festiv „I Want Choo”

Jimmy Choo, îndrăgitul brand de modă și casă de parfumuri, introduce o nouă componentă îndrăzneață în colecția sa cu cel mai recent parfum al său, „I Want Choo Le Parfum”.

evian și Pharrell Williams dezvăluie noua sticlă, Fountain of Youth

evian face echipă cu Pharrell Williams și marca sa de îngrijire a pielii Humanrace pentru a lansa o sticlă în ediție limitată care celebrează bunăstarea corpului și a minții.

Primul restaurant Louis Vuitton din S.U.A. a fost deschis în New York

Louis Vuitton a deschis primul său restaurant în Statele Unite. Le Café Louis Vuitton va fi situat la etajul al patrulea al locației mărcii de la 6 East 57th Street din New York, într-un spațiu asemănător unei biblioteci.

Cum a pierdut Rocsana Marcu 2,5 milioane de euro din cauza lui Neymar

Rocsana Marcu a devenit agent imobiliar în Dubai, iar comisioanele pe care le primește pentru vânzări sunt destul de mari.

Ceasul de masă Montgolfière Aéro, măiestria tehnică a lui Louis Vuitton

Louis Vuitton dezvăluie o piesă excepțională care depășește granițele orologeriei. Limitat la doar opt exemplare, Montgolfière Aéro seduce prin eleganța sa aeriană și prin know-how de neegalat.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Sotheby’s scoate la licitaţie primul portret realizat de un robot

Portretul artistului robot Ai-Da al informaticianului Alan Turing va ajunge la licitația Sotheby's pe 31 octombrie.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Rolls-Royce dezvăluie primul Private Office în New York

Rolls-Royce a cumpărat un apartament elitist din New York şi l-a transformat într-un oficiu privat pentru cei mai elevaţi clienţi ai săi.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Toyota topește părți ale mașinilor sale și le transformă în pietre prețioase

Pentru a sărbători lansarea noului Toyota C-HR în Australia, producătorul auto a introdus o campanie inovatoare în parteneriat cu celebrul designer australian de bijuterii Millie Savage, care a văzut lansarea unei colecții unice de bijuterii.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Chanel a dezvăluit colierul-ceas care îți permite să asculți muzică și să preiei apeluri

Première Sound Watch, pe care casa franceză l-a dezvăluit într-o campanie digitală cu actrița Lily-Rose Depp, prezintă un ceas atașat unui colier lung tip sautoir și o pereche de căști cu fir.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN
Bottega Veneta creează un paradis venețian unic pentru clienții VIP

Bottega Veneta a creat un sanctuar venețian distinctiv pentru clienții săi VIC (Very Important Clients – clienți foarte importanți), aliniindu-se la principiile brandului de celebrare a meșteșugului și a spiritului comunitar.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted ART&DESIGN