Confruntată cu un sector al luxului din ce în ce mai lent, cu taxe vamale americane incerte încă în vigoare, cu vânzări în scădere drastică și cu deșeuri textile în continuă creștere, Chanel lansează un nou proiect: Nevold (prescurtare de la „niciodată vechi”), un nou pilon al economiei circulare axat pe recuperarea și reciclarea resturilor de materiale textile, a textilelor neutilizate și a produselor nevândute.
Implementată prin achiziționarea de companii de gestionare a deșeurilor și reciclare, această nouă investiție a casei promite deja lucruri mărețe, dar putem fi siguri că nu este vorba doar de greenwashing, cu care industria modei ne-a obișnuit acum? Deși nu cunoaștem valoarea acestei noi investiții, se așteaptă ca aceasta să liniștească Chanel cu privire la principala sa preocupare: lipsa resurselor, în special deficitul de materiale nobile precum cașmirul, mătasea sau pielea de calitate, toate amenințate de schimbările climatice și de diverse alte crize.
Însă, deși industria luxului se situează pe un loc fruntaș în ceea ce privește deșeurile textile - chiar după imbatabilul fast fashion - noul proiect Chanel nu se va opri la haute couture, ci se va extinde și la sectoarele sportului și ospitalității. Casa franceză nu este singurul jucător din domeniul luxului care abordează problema deșeurilor și caută activ soluții: anul trecut, LVMH a cheltuit nu mai puțin de 200.000 de euro pentru a sprijini dezvoltarea unor sisteme de reciclare în circuit închis, care pot transforma materialele vechi și stocurile neutilizate în țesături și fire noi pentru casele din portofoliul său. Anul acesta, gigantul luxului intenționează chiar să își mărească investiția la 300.000 de euro. Concurentul său, grupul Kering, a investit în compania franceză de reciclare Revalorem, precum și în Vestiaire Collective.
Chiar și Europa se implică prin implementarea unei legislații din ce în ce mai stricte și structurate privind deșeurile textile. „Acest lucru devine din ce în ce mai important și strategic pentru noi”, a declarat Bruno Pavlovsky, președintele diviziei de modă Chanel. „Dacă vrem să continuăm să existăm și să facem ceea ce facem, trebuie să anticipăm și să vedem cum putem regândi această idee de materiale și resurse brute”, a adăugat el.
În timp ce criticii susțin că interesul brusc al industriei modei și a luxului pentru reciclare nu va face prea mult pentru a reduce impactul său negativ asupra mediului - unele companii creând și mai multe deșeuri doar pentru a-și îmbunătăți imaginea - noua investiție a Chanel este ca o pată de lumină la capătul tunelului întunecat prin care trece în prezent luxul. Să sperăm că nu este vorba de greenwashing și că eforturile depuse de Casă vor da rezultate tangibile, concrete. „Încă trebuie să investim bani, este o activitate nouă. Nu este încă o afacere mare, dar cred că vom auzi din ce în ce mai mult despre asta”, a concluzionat Pavlovsky.
Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.
Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.
Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.
Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.
Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.
După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.
Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.
Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.
Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.
Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.
Paris Hilton a fost cap de afiș la IntenCity Craiova, festival ce s-a desfășurat între 26-29 iunie pe stadionul Ion Oblemenco.
Bentley Motors a dezvăluit o nouă emblemă „Bentley Wings” – primul pas al unei revoluții în design și identitate de brand pentru marca britanică.
Acțiunile europene ale produselor de lux au scăzut vineri, după ce președintele american Donald Trump a declarat că recomandă o taxă vamală directă de 50% asupra bunurilor din Uniunea Europeană, începând cu 1 iunie.
Burberry urmează să concedieze până la 1.700 de locuri de muncă la nivel mondial, ca parte a unui efort mai amplu de reducere a costurilor, în contextul în care casa de modă britanică se confruntă cu un mediu dificil în domeniul comerțului cu amănuntul de lux.
Constructorul auto italian Ferrari va demara procesul de lansare a primului său automobil complet electric în luna octombrie a acestui an, iar procesul se va derula de-a lungul a trei etape, a declarat marți directorul general Benedetto Vigna, transmite Reuters.
Hermès a anunțat planuri de a majora prețurile tuturor produselor vândute în Statele Unite, pentru a contracara greutatea noilor tarife impuse de președintele Donald Trump.
Bulgari și-a extins fabrica de bijuterii cu 204.514 metri pătrați, ajungând la 355.209 metri pătrați.
Hermes depășește LVMH şi devine cel mai valoros brand de lux din lume.