Anul trecut va intra în istorie ca unul dintre cele mai provocatoare pentru industria modei, marcat de scăderea vânzărilor, schimbarea comportamentului clienților și întreruperea lanțurilor de aprovizionare. În plus față de o criză umanitară care afectează viața a miliarde de oameni, Covid-19 este catalizatorul unei crize economice aprofundate. La fel ca multe alte sectoare, industria modei se află în mijlocul unei adversități fără precedent, cu venituri și marje sub presiune. Cu toate acestea, peisajul în mișcare creează și zone de impuls și, în ciuda impactului continuu și larg răspândit al pandemiei, unele companii de modă dezvoltă noi modalități de a concura.
Pandemia a agravat cererea pentru toate lucrurile digitale, ceea ce, la rândul său, a permis inovarea, eficiența și noi modalități de extindere a afacerilor. Schimbarea este permanentă și va continua să creeze oportunități de a construi modele de operare mai inteligente, mai inteligente și propuneri diferențiate ale clienților, care sunt mai personalizate pentru fiecare client. În egală măsură, criza a subliniat necesitatea de a trece la modalități de lucru mai durabile și responsabile în toate domeniile lanțului valoric. Pe măsură ce numărul jucătorilor de modă care răspunde acestei nevoi continuă să crească, se va dovedi a fi un avantaj pe termen lung pentru companii, muncitori, clienți și planetă.
Principalul motor al creșterii în anul următor va continua să fie canalele digitale, reflectând faptul că oamenii din multe țări rămân reticenți să se adune în medii aglomerate. Scenariul de recuperare anterioară anticipează o creștere digitală dinamică în toate zonele geografice în 2021 comparativ cu 2019, cu o creștere online de peste 30% în Europa și SUA și o creștere de peste 20% pe piața chineză deja foarte digitalizată.
După cea mai profundă recesiune din ultimele decenii, economia globală se așteaptă să-și revină parțial anul viitor, dar creșterea economică va rămâne diminuată față de nivelurile pre-pandemice. Deoarece este puțin probabil ca și cererea de modă să revină din cauza puterii restrânse de cheltuieli pe fondul șomajului și a inegalităților în creștere, companiile ar trebui să profite de noi oportunități și să dubleze categoriile, canalele și teritoriile care depășesc performanța.
Adoptarea digitală a crescut în timpul pandemiei, multe mărci devenind în cele din urmă online și entuziaștii care acceptă inovații digitale, cum ar fi livestreaming, chat video de servicii pentru clienți și cumpărături sociale. Pe măsură ce mediul online se accelerează și cumpărătorii solicită interacțiuni digitale din ce în ce mai sofisticate, jucătorii de modă trebuie să optimizeze experiența online și mixul de canale, găsind în același timp modalități convingătoare de a integra atingerea umană.
Consumatorii au devenit mai conștienți de situația angajaților vulnerabili din lanțul valoric al modei. Pe măsură ce impulsul schimbării se dezvoltă alături de campaniile pentru a pune capăt exploatării, consumatorii se vor aștepta ca mărcile să ofere mai multă demnitate, securitate și justiție lucrătorilor din întreaga industrie globală.
Sectorul comerțului cu amănuntul pentru călătorii rămâne grav afectat și cumpărăturile de destinație au suferit pe tot parcursul anului 2020. Având în vedere că turismul internațional va rămâne redus anul acesta și cumpărătorii care se confruntă cu întreruperi suplimentare ale călătoriilor, companiile vor trebui să se angajeze mai bine cu consumatorii locali, să facă investiții strategice pe piețe, asistând la o recuperare mai puternică. și debloca noi oportunități pentru a menține clienții la cumpărături.
După ce a demonstrat că mai multe produse și colecții nu dau neapărat rezultate financiare mai bune, Covid-19 a evidențiat necesitatea unei schimbări a mentalității de rentabilitate. Companiile trebuie să reducă complexitatea și să găsească modalități de a crește vânzarea la prețuri complete pentru a reduce nivelurile de inventar, adoptând o abordare axată pe cerere a strategiei lor de sortiment, stimulând în același timp o reactivitate flexibilă în sezon, atât pentru produse noi, cât și pentru reaprovizionare.
Polarizarea performanței în industria modei s-a accelerat în timpul pandemiei, pe măsură ce decalajul s-a mărit între cele mai performante companii și restul. Având unii jucători deja falși și alții menținuți pe linia de plutire de subvențiile guvernamentale, ne așteptăm ca activitatea de M&A să crească pe măsură ce companiile manevrează pentru a lua cote de piață, a debloca noi oportunități și a extinde capacitățile.
Prin expunerea vulnerabilității partenerilor de achiziții, a slăbiciunii contractelor și a riscurilor unei amprente concentrate a furnizorilor, criza a accelerat multe dintre schimbările pe care companiile le făceau deja pentru a reechilibra lanțul de aprovizionare. Pentru a atenua viitoarele rupturi, jucătorii de modă ar trebui să se îndepărteze de relațiile tranzacționale în favoarea unor parteneriate mai profunde care să aducă o mai mare agilitate și responsabilitate.
Promis de schimbările fundamentale în modul în care au funcționat companiile în timpul pandemiei și de nevoia de a conduce performanța în anii următori, este posibil să apară un nou model de muncă durabil. Prin urmare, companiile ar trebui să își perfecționeze amestecurile de muncă la distanță și la fața locului, să investească în recalificarea talentelor și să insufle un sentiment mai mare de scop comun și apartenență pentru angajații care continuă să își reconsidere propriile priorități.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Suntem încântați de această colaborare în ediție limitată care combină tehnologia montană cu eleganța modernă — și reinventează articolele esențiale pentru iarnă.
A doua colaborare dintre Jacquemus și Moon Boot dezvăluie trei modele exclusive în care zăpada devine scenă, iar siluetele, personaje într-un vis la mare altitudine.
După doar câteva luni și o singură colecție, directorul de creație Dario Vitale părăsește Versace, lăsând casa de modă în fața unui viitor în redefinire.
Chanel îl anunță oficial pe A$AP Rocky ca ambasador, pecetluind alianța dintre îndrăzneala muzicianului și viziunea contemporană a lui Matthieu Blazy.