Cele 8 teme care vor defini agenda modei în 2021

Fiecare dintre cele 8 teme definitorii din raportul anual al McKinsey & Company, The State of Fashion 2021, examinează o perturbare majoră declanșată de Covid-19 și prezintă modul de depășire a obstacolelor.

Anul trecut va intra în istorie ca unul dintre cele mai provocatoare pentru industria modei, marcat de scăderea vânzărilor, schimbarea comportamentului clienților și întreruperea lanțurilor de aprovizionare. În plus față de o criză umanitară care afectează viața a miliarde de oameni, Covid-19 este catalizatorul unei crize economice aprofundate. La fel ca multe alte sectoare, industria modei se află în mijlocul unei adversități fără precedent, cu venituri și marje sub presiune. Cu toate acestea, peisajul în mișcare creează și zone de impuls și, în ciuda impactului continuu și larg răspândit al pandemiei, unele companii de modă dezvoltă noi modalități de a concura.

Pandemia a agravat cererea pentru toate lucrurile digitale, ceea ce, la rândul său, a permis inovarea, eficiența și noi modalități de extindere a afacerilor. Schimbarea este permanentă și va continua să creeze oportunități de a construi modele de operare mai inteligente, mai inteligente și propuneri diferențiate ale clienților, care sunt mai personalizate pentru fiecare client. În egală măsură, criza a subliniat necesitatea de a trece la modalități de lucru mai durabile și responsabile în toate domeniile lanțului valoric. Pe măsură ce numărul jucătorilor de modă care răspunde acestei nevoi continuă să crească, se va dovedi a fi un avantaj pe termen lung pentru companii, muncitori, clienți și planetă.

Principalul motor al creșterii în anul următor va continua să fie canalele digitale, reflectând faptul că oamenii din multe țări rămân reticenți să se adune în medii aglomerate. Scenariul de recuperare anterioară anticipează o creștere digitală dinamică în toate zonele geografice în 2021 comparativ cu 2019, cu o creștere online de peste 30% în Europa și SUA și o creștere de peste 20% pe piața chineză deja foarte digitalizată.

Cele 8 teme ale industriei modei care vor stabili agenda în 2020:

1. Cerere diminuată

După cea mai profundă recesiune din ultimele decenii, economia globală se așteaptă să-și revină parțial anul viitor, dar creșterea economică va rămâne diminuată față de nivelurile pre-pandemice. Deoarece este puțin probabil ca și cererea de modă să revină din cauza puterii restrânse de cheltuieli pe fondul șomajului și a inegalităților în creștere, companiile ar trebui să profite de noi oportunități și să dubleze categoriile, canalele și teritoriile care depășesc performanța.

2. Sprint digital

Adoptarea digitală a crescut în timpul pandemiei, multe mărci devenind în cele din urmă online și entuziaștii care acceptă inovații digitale, cum ar fi livestreaming, chat video de servicii pentru clienți și cumpărături sociale. Pe măsură ce mediul online se accelerează și cumpărătorii solicită interacțiuni digitale din ce în ce mai sofisticate, jucătorii de modă trebuie să optimizeze experiența online și mixul de canale, găsind în același timp modalități convingătoare de a integra atingerea umană.

3. Căutarea dreptății

Consumatorii au devenit mai conștienți de situația angajaților vulnerabili din lanțul valoric al modei. Pe măsură ce impulsul schimbării se dezvoltă alături de campaniile pentru a pune capăt exploatării, consumatorii se vor aștepta ca mărcile să ofere mai multă demnitate, securitate și justiție lucrătorilor din întreaga industrie globală.

4. Călătorii întrerupte

Sectorul comerțului cu amănuntul pentru călătorii rămâne grav afectat și cumpărăturile de destinație au suferit pe tot parcursul anului 2020. Având în vedere că turismul internațional va rămâne redus anul acesta și cumpărătorii care se confruntă cu întreruperi suplimentare ale călătoriilor, companiile vor trebui să se angajeze mai bine cu consumatorii locali, să facă investiții strategice pe piețe, asistând la o recuperare mai puternică. și debloca noi oportunități pentru a menține clienții la cumpărături.

5. Mai puțin înseamnă mai mult

După ce a demonstrat că mai multe produse și colecții nu dau neapărat rezultate financiare mai bune, Covid-19 a evidențiat necesitatea unei schimbări a mentalității de rentabilitate. Companiile trebuie să reducă complexitatea și să găsească modalități de a crește vânzarea la prețuri complete pentru a reduce nivelurile de inventar, adoptând o abordare axată pe cerere a strategiei lor de sortiment, stimulând în același timp o reactivitate flexibilă în sezon, atât pentru produse noi, cât și pentru reaprovizionare.

6. Investiții oportuniste

Polarizarea performanței în industria modei s-a accelerat în timpul pandemiei, pe măsură ce decalajul s-a mărit între cele mai performante companii și restul. Având unii jucători deja falși și alții menținuți pe linia de plutire de subvențiile guvernamentale, ne așteptăm ca activitatea de M&A să crească pe măsură ce companiile manevrează pentru a lua cote de piață, a debloca noi oportunități și a extinde capacitățile.

7. Parteneriate mai profunde

Prin expunerea vulnerabilității partenerilor de achiziții, a slăbiciunii contractelor și a riscurilor unei amprente concentrate a furnizorilor, criza a accelerat multe dintre schimbările pe care companiile le făceau deja pentru a reechilibra lanțul de aprovizionare. Pentru a atenua viitoarele rupturi, jucătorii de modă ar trebui să se îndepărteze de relațiile tranzacționale în favoarea unor parteneriate mai profunde care să aducă o mai mare agilitate și responsabilitate.

8. Revoluția muncii

Promis de schimbările fundamentale în modul în care au funcționat companiile în timpul pandemiei și de nevoia de a conduce performanța în anii următori, este posibil să apară un nou model de muncă durabil. Prin urmare, companiile ar trebui să își perfecționeze amestecurile de muncă la distanță și la fața locului, să investească în recalificarea talentelor și să insufle un sentiment mai mare de scop comun și apartenență pentru angajații care continuă să își reconsidere propriile priorități.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Noul Bentley Continental GT: hibrid cu 782 CP

Ceea ce pierde noul Bentley Continental GT în cilindri se compensează în putere.

Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza

Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza

Andreea Bostănică a dezvăluit cât câștigă din TikTok, după ce a fost criticată pentru luxul pe care îl afișează în online

Andreea Bostănică a făcut, de- alungul timpului, o adevărată avere cu ajutorul rețelelor de socializare, acolo unde este extrem de activă, în fiecare zi.

Imaginile rare postate de A$AP Rocky cu cei cei doi băieți pe care îi are cu Rihanna

Rihanna și A$AP Rocky au sărbătorit în weekend „Ziua Mamei” și l-au serbat și pe fiul lor mai mare, care a împlinit 2 ani.

Cum arată bolidul de 200.000 de euro pe care și l-a cumpărat Adelina Pestrițu

Adelina Pestrițu și-a cumpărat o mașină nouă. Într-un clip postat pe rețelele de socializare, fosta prezentatoare de televiziune le-a arătat fanilor ei noul bolid, care valorează peste 200.000 de euro.

Viviana Sposub a îmbrăcat rochia de mireasă. Anunțul despre nunta cu George Burcea

Viviana Sposub și-a luat, recent, fanii prin surprindere, atunci când a apărut în rochie de mireasă.

Usher a purtat cel mai scump ceas la Gala Met 2024

Gala Met este un eveniment atrăgător. Toată lumea de acolo vrea să fie remarcată; se îmbracă să fie remarcabil. Dar nu Usher.

Acum poți dormi într-un muzeu Ferrari sau în conacul „X-Men”, datorită Airbnb

Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.

În ce își investește Selly câștigurile din online

Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.

Selly și-a luat bolid în valoare de 250.000 de euro. Cum arată noua achiziție

Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.

Pictură de Gustav Klimt redescoperită după un secol, adjudecată pentru 30 de milioane de euro

Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Rihanna, protagonista unui pictorial incendiar pentru brandul ei de lenjerie intimă

Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Alessandro Michele este noul director de creație al casei Valentino

Alessandro Michele și-a găsit o nouă funcție importantă. Designerul italian în vârstă de 51 de ani a fost numit noul director de creație al casei Valentino, după plecarea surprinzătoare a lui Pierpaolo Piccioli.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Pierpaolo Piccioli părăsește Valentino

În ciuda tuturor așteptărilor, designerul italian aflat în fruntea Casei Romane din 2008 și-a anunțat plecarea printr-un comunicat de presă.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

Camera Nazionale della Moda Italiana devine unul dintre partenerii instituționali de la Bucharest Fashion Week

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted FASHION
Importanța eternă a balletcore-ului

Balletcore, o fuziune între modă și balet, nu este nou.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted FASHION
Cele mai populare branduri de modă și accesorii din 2023 conform indicelui Lyst

Un clasament al celor mai populare mărci, îmbrăcăminte și accesorii ale anului 2023 a fost stabilit, ca în fiecare an, de către motorul de căutare pentru cumpărături online Lyst. Să le descoperim împreună.

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted FASHION