Ce este parosmia, cel mai nou simptom al Covid-19

Pierderea mirosului este un simptom al infecției cu coronavirusul, dar unii pacienți care suferă de așa numitul long Covid, experimentează noi simptome, și anume resimt un miros puternic de pește sau de sulf, la câteva luni după ce au prins virusul.

Parosmia, care este definită ca fiind o denaturare a mirosului, afectează persoanele care suferă de coronavirus de lungă durată, în special tinerii și muncitorii din domeniul sănătății.

Profesorul Nirmal Kumar, un chirurg ORL din Marea Britanie, susține că acest simptom este ”foarte ciudat și unic” și afectează sute de persoane din Marea Britanie. Prof. Kumar a fost printre primii medici care au identificat anosmia - pierderea mirosului - ca indicator al coronavirusului în luna martie.

El a cerut Public Health England să o adauge la lista de simptome cu câteva luni înainte ca aceasta să devină îndrumare oficială. Specialistul a remarcat acum că printre miile de pacienți tratați pentru anosmie pe termen lung în Marea Britanie, unii se confruntă cu parosmie.

Potrivit Sky News, medicul a declarat că mulți dintre pacienți experimentează halucinații olfactive, care înseamnă că simțul mirosului este distorsionat și, din păcate, neplăcut. De asemenea, această problemă afectează calitatea vieții pacienților. 

Ce este coronavirusul de lungă durată?

”Long Covid” sau ”coronavirusul de lungă durată” se poate manifesta nu doar la cei care au fost în stare gravă și au fost internați o perioadă lungă, dar și la cei care au avut o infecție ușoară. În ambele cazuri, însă, bolnavii pot experimenta probleme de respirație, oboseală cronică și stări de confuzie.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Noul Bentley Continental GT: hibrid cu 782 CP

Ceea ce pierde noul Bentley Continental GT în cilindri se compensează în putere.

Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza

Reguli de acces şi conduită la concertul susţinut de Mariza

Andreea Bostănică a dezvăluit cât câștigă din TikTok, după ce a fost criticată pentru luxul pe care îl afișează în online

Andreea Bostănică a făcut, de- alungul timpului, o adevărată avere cu ajutorul rețelelor de socializare, acolo unde este extrem de activă, în fiecare zi.

Imaginile rare postate de A$AP Rocky cu cei cei doi băieți pe care îi are cu Rihanna

Rihanna și A$AP Rocky au sărbătorit în weekend „Ziua Mamei” și l-au serbat și pe fiul lor mai mare, care a împlinit 2 ani.

Cum arată bolidul de 200.000 de euro pe care și l-a cumpărat Adelina Pestrițu

Adelina Pestrițu și-a cumpărat o mașină nouă. Într-un clip postat pe rețelele de socializare, fosta prezentatoare de televiziune le-a arătat fanilor ei noul bolid, care valorează peste 200.000 de euro.

Viviana Sposub a îmbrăcat rochia de mireasă. Anunțul despre nunta cu George Burcea

Viviana Sposub și-a luat, recent, fanii prin surprindere, atunci când a apărut în rochie de mireasă.

Usher a purtat cel mai scump ceas la Gala Met 2024

Gala Met este un eveniment atrăgător. Toată lumea de acolo vrea să fie remarcată; se îmbracă să fie remarcabil. Dar nu Usher.

Acum poți dormi într-un muzeu Ferrari sau în conacul „X-Men”, datorită Airbnb

Noul program „Icoane” al Airbnb include experiențe singulare care au rădăcini în cultura pop.

În ce își investește Selly câștigurile din online

Andrei Șelaru, alias Selly, se poate mândri cu o experiență profesională variată. A debutat în online în 2012, în calitate de vlogger, treptat diversificându-și activitatea atât în televiziune, cât și în afaceri.

Selly și-a luat bolid în valoare de 250.000 de euro. Cum arată noua achiziție

Selly, pe numele său real Andrei Șelaru, a făcut o nouă investiție.

Pictură de Gustav Klimt redescoperită după un secol, adjudecată pentru 30 de milioane de euro

Un portret realizat de Gustav Klimt în ultimul an de viață a fost redescoperit anul trecut de specialiști, după mai bine de un secol de la dispariția sa. Este una dintre cele mai rare piese ale artistului austriac și printre cele mai valoroase lucrări din Europa Centrală.

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Bella Hadid își lansează propriul brand de frumusețe, Orebella

Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Buze Espresso: cum să adopți tendința supremă de iarnă?

În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.

hourglass_full 4 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

hourglass_full 6 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Lancôme colaborează cu Louvre pentru o colecție dedicată îngrijirii pielii

Inspirat de nouă capodopere din departamentul de sculptură, precum și de luminile și culorile muzeului, Lancôme a conceput o ediție limitată de produse de îngrijire a pielii și de machiaj semnate Lancôme x Louvre.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Carmen Brumă te ajută să scapi de celulită în 3 pași

Toate femeile se confruntă cu celulita însă la unele femei este mai vizibilă, iar la altele se vede mult destul de puțin. Dacă faci parte din prima categorie, Carmen Brumă are câteva soluții care va estompa efectul cojii de portocale.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH