Compania a anunțat miercuri că își propune să economisească încă 60 de milioane de lire sterline (80 de milioane de dolari) în următorii doi ani, concedierile reprezentând aproximativ 18% din forța sa de muncă la nivel global.
Burberry are în prezent peste 9.000 de angajați.
Anunțul a venit odată cu publicarea rezultatelor pe întregul an, care au arătat un profit operațional ajustat de 26 de milioane de lire sterline – cu mult peste așteptările analiștilor de 4,7 milioane de lire sterline.
Totuși, cifra a marcat o scădere abruptă față de cele 418 milioane de lire sterline raportate în anul precedent, subliniind amploarea provocării cu care se confruntă CEO-ul Joshua Schulman în încercarea sa de a readuce brandul pe drumul de creștere.
Burberry a raportat o scădere de 6% a vânzărilor comparabile pentru trimestrul al patrulea care s-a încheiat pe 29 martie, o ușoară îmbunătățire față de previziunile analiștilor care estimau o scădere de 7%.
Compania a declarat că percepția asupra mărcii se îmbunătățește, în special în ceea ce privește îmbrăcămintea de exterior și eșarfele, chiar dacă cererea generală din partea clienților a rămas slabă.
Schulman, care a preluat conducerea în iulie anul trecut, a declarat că brandul se află încă în primele etape ale reamenajării sale, dar și-a exprimat încrederea că inițiativele în curs vor începe să dea roade pe măsură ce anul avansează.
„Ne așteptăm să vedem impactul acțiunilor noastre crescând pe măsură ce anul avansează”, a menționat Burberry în declarația sa de profit.
Eforturile Burberry vin într-un moment în care consumatorii ambițioși își retrag cheltuielile discreționare din cauza inflației și a incertitudinii globale.
Compania a fost afectată și de cererea redusă de articole de lux entry-level și de îngrijorarea crescândă cu privire la potențialele tarife comerciale în cadrul unei a doua președinții a lui Donald Trump.
Trench-urile iconice ale brandului, care se vând cu amănuntul la aproximativ 2.000 de lire sterline, rămân esențiale pentru strategia sa, în timp ce Schulman lucrează pentru a reafirma poziționarea Burberry în materie de articole de lux.
Cu toate acestea, compania se confruntă cu o luptă dificilă după decenii de diluare a mărcii și o conducere inconsistentă – trecând prin patru directori generali în ultimul deceniu.
În ultimii ani, imaginea Burberry s-a schimbat, modelele sale odinioară exclusiviste devenind asociate cu popularitatea în masă, în special în Marea Britanie.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.