Numărul mărcilor de modă prinse puternica furtună politică din China asupra bumbacului din Xinjiang crește rapid. Mărcile străine care și-au exprimat anterior îngrijorările cu privire la materialele din regiune - unde mai multe investigații au arătat că populația uigură este închisă în lagăre de detenție - și au luat măsuri pentru a le scoate din lanțul de aprovizionare.
Miercuri, H&M a fost primul vizat. Brandul suedez de modă rapidă a fost brusc eliminat de pe toate platformele majore chineze de comerț electronic. A doua zi Nike, Uniqlo și Adidas au fost noile ținte, deși nu au fost eliminați complet, potrivit WWD.
Presa de stat din China comunistă și rețelele de socializare au început să atace branduri Occidentale, întrerupând legăturile cu producătorul de articole sportive Nike și cu gigantul suedez H&M, care se confruntă cu un boicot, ca și britanicul Burberry. Nike și H&M au criticat, în urma cu un an situația drepturilor omului din China.
Activiștii și experții în drepturile omului spun că cel puțin 1 milion de uiguri și alte minorități majoritar musulmane sunt deținuți în lagărele din Xinjiang, unde autoritățile sunt acuzate și de sterilizarea forțată a femeilor și impunerea muncii forțate. BBC a publicat în decembrie o investigație bazată pe noi cercetări care arată că China forțează sute de mii de minoritari, inclusiv uiguri, să lucreze manual în câmpurile de bumbac din Xinjiang.
Xinjiang este una dintre cele mai importante regiuni producătoare de bumbac din lume și un furnizor principal pentru multe mărci vestimentare occidentale. Mai multe mărci s-au distanțat de producătorii de bumbac din Xinjiang de când au apărut acuzațiile de muncă forțată. China comunistă neagă orice abuz, insistând că taberele de muncă sunt de fapt programe de instruire și spune că schemele de muncă au ajutat la eliminarea extremismului și la creșterea veniturilor.
Produsele H&M au fost eliminate de pe site-urile de cumpărături online, ca represalii aparente pentru decizia gigantului suedez de îmbrăcăminte de anul trecut de a nu mai obține bumbac din Xinjiang. Deși atât declarațiile Nike, cât și cele ale lui H&M au fost vechi de un an, apelul la boicot online a crescut săptămâna aceasta după ce țările occidentale și-au unit forțele pentru a sancționa mai mulți oficiali-cheie din Xinjiang pentru presupuse abuzuri de drepturi.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.