Bijutierii de lux sunt lideri în bijuteriile etice

Industria bijuteriilor s-a luptat cu lanțul de aprovizionare și probleme miniere etice și de producție de zeci de ani. Dar multe mărci de lux de top s-au orientat către transparență sporită și practici etice și ecologice clare, ca răspuns la sentimentul crescând al consumatorilor față de valorile puternice ale mărcii.

Aceste companii, de la cele mari la cele de tip boutique, încearcă să dea exemplul cu inițiative de mare amploare. Unele donează sume de bani unor organizații caritabile pentru mediu și animale sălbatice, altele pentru a lucra cu aur și argint reciclat, unele folosesc mine certificate Fairtrade, în timp ce multe investesc direct în comunitățile și țările unde se exploatează și se operează. Obiective ambițioase, cum ar fi obiectivul cu emisii zero la Tiffany.

Grupul De Beers este din punct de vedere istoric cel mai important jucător de pe piața internațională cu diamante, furnizând nestemate celor mai cunoscute etichete de bijuterii fine, realizând totodată propria sa linie de bijuterii De Beers. Ceea ce face sau nu acest grup poate da tonul industriei în general. Astăzi, De Beers Group se asigură că toate diamantele sale sunt obținute în conformitate cu așteptările sociale, etice și de mediu ale consumatorului conștient de bijuterii fine - ceea ce înseamnă că poate afirma cu încredere că toate diamantele din toate bijuteriile De Beers sunt produse în mod etic.

Aflat pe continentul african de 140 de ani, grupul a avut un monopol virtual asupra comerțului mondial cu diamante pentru o mare parte din acea perioadă. Astăzi, monopolul nu mai există, dar De Beers își menține poziția ca unul dintre jucătorii cheie ai industriei diamantelor. Grupul a ajutat cu zonele de conservare din țările în care exploatează și operează. „Pentru fiecare hectar de teren afectat de activitățile miniere, șase hectare sunt rezervate pentru conservare, ceea ce echivalează cu aproximativ 200.000 de hectare”, susține grupul.

Și marca Tiffany & Co., renumită pentru cutia cu panglică albastră, a susținut de mult timp conservarea ecologică în zonele pe care le operează. Colecția de bijuterii Save the Wildlife de la Tiffany (lansată în 2017) donează 100% din profituri pentru Wildlife Conservation Network și a strâns peste 5 milioane de dolari de la înființare. Aprovizionându-se cu diamante din Botswana, Namibia, Rusia și Canada, marca asigură proveniența fiecărui diamant nou obținut, înregistrat individual, pe care îl folosește prin Diamond Source Initiative. Trasabilitatea și transparența care conduc la responsabilitate este etosul Tiffany. Și construirea comunităților din aceste zone înseamnă o relație mai puternică și mai durabilă cu sursa. Din 2018, compania a angajat 99% din lucrătorii săi internaționali din producție (în total aproximativ 4.000 de angajați) direct din comunitățile din jurul operațiunilor sale.

Înființată în 1906, Van Cleef & Arpels se bucură, de asemenea, de o poziție de prim rang ca unul dintre cele mai bune branduri de bijuterii. Prin promovarea unui model de economie circulară încearcă să evite un traseu de „luare, realizare și eliminare” ori de câte ori este posibil. Deși investește simultan în promovarea pozitivă a artelor, educației și conservării patrimoniului în domeniul cultural, marca europeană deține, de asemenea, o agendă durabilă și etică în comunitățile și țările în care își obțin metalele prețioase. Fiind un brand renumit pentru design-urile sale capricioase și mai colorate, Van Cleef & Arpels s-a bucurat, pe bună dreptate, de o popularitate în rândul celor din generațiile Y și Z care va continua să conducă luxul în anii următori.

Ce este De Beers pentru diamante, Gemfields ar putea fi pentru pietre prețioase colorate. Uriașa companie este un furnizor mondial de pietre colorate cu sursă responsabilă pentru producerea de bijuterii mari și mici. Și-a asumat transparența într-o industrie cu mai multe fațete și cu mai multe straturi. Uneori, designerii independenți mai mici, cu o viziune etică specifică, creează piese unice. Creațiile artizanale ale lui Shakti Ellenwood folosesc pietre prețioase certificate și diamante și aur Fairtrade care sunt pe deplin trasabile, etice și durabile.






Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Meghan Markle se pregătește să revină în lumea filmului, după 8 ani de absență

Meghan Markle se pregătește să revină la cinema, cu un mic rol într-un film aflat în prezent în producție la Los Angeles, în California, au relatat miercuri mass-media americane.

Chanel lansează o carte de colecție editată de Sofia Coppola

Chanel lansează un volum de colecție editat de regizoarea Sofia Coppola. Cartea este co-publicată de Éditions 7L, o editură fondată de Karl Lagerfeld în anul 1999, și Important Flowers, editura Sofiei Coppola.

Dua Lipa lansează DUA, brandul ei de produse de îngrijire a pielii

Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.

Olivier Rousteing părăsește casa de modă Balmain

Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.

Cel mai înalt zgârie-nori din lume va fi gata în 2028

Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.

Cine sunt cei mai bogați copii din lume?

Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.

Averea celor mai bogați 10 americani a crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Trump a redevenit președinte

Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.

Andreea Tonciu se mută definitiv în Dubai

Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.

Spectacol faraonic la Cairo, la inaugurarea Marelui Muzeu Egiptean

Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.

Loewe lansează o colecție de parfumuri care transformă notele clasice în artă contemporană

Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.

Megan Fox a vorbit despre lupta ei postpartum, la șapte luni după ce a născut a patra oară

Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.

Anya Taylor-Joy, muza campaniei de sărbători Tiffany & Co

Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.

Kering vinde către L'Oreal divizia de produse de înfrumusețare

Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.

hourglass_full 18 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
UE amendează Gucci, Chloé și Loewe cu 157 milioane de euro

Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.

hourglass_full 23 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Piața de resale a produselor de lux va ajunge la 360 de miliarde de dolari până în 2030

Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.

hourglass_full 25 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Producția de whisky a atins cel mai scăzut nivel din 2019

Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
A crescut numărul milionarilor în criptomonede

Numărul milionarilor în criptomonede a crescut la un nivel fără precedent și a ajuns la 241.700 de persoane în întreaga lume, potrivit raportului Crypto Wealth Report 2025, publicat recent de Henley & Partners, lider internațional în consultanță în domeniul rezidenței și cetățeniei, care prezintă date exclusive furnizate de firma globală de informații financiare New World Wealth.

hourglass_full 1 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Preţul aurului a atins un nou maxim istoric

Preţul aurului a atins marţi pe pieţele din Asia un nou maxim istoric de 3.508,73 dolari uncia, depăşind precedentul record de 3.500,10 dolari atins în luna aprilie, pe fondul aşteptărilor că Rezerva Federală americană va reduce dobânzile, transmite Bloomberg.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted ECONOMIC