Chanel, proprietate privată, cunoscută pentru costumele de tweed, gențile de mână matlasate și parfumul NO. 5, este una dintre cele mai mari mărci din industria mondială a luxului de 340 miliarde de dolari, alături de Louis Vuitton de la LVMH.
Vânzările grupului au totalizat 10,1 miliarde de dolari anul trecut, o scădere de 18% la cursurile de schimb constante, care este mai abruptă decât cea observată la unii rivali. Veniturile LVMH au scăzut cu 16% în 2020, în timp ce cele de la Hermes au scăzut cu doar 6%.
„În acest an creștem cu două cifre față de 2019 și nu vedem niciun motiv pentru care această tendință să se schimbe”, a declarat pentru Reuters șeful finanțelor Chanel, Philippe Blondiaux, adăugând că grupurile mari de lux ies din criză mai repede decât se aștepta inițial. El a spus că SUA și China au condus la revenire.
„Suntem dincolo de ceea ce unii au numit revenge shopping, credem că este un impuls profund și durabil, care poate să nu fie adevărat pentru toți jucătorii din industria luxului, dar este adevărat pentru marile mărci care au continuat să investească, așa cum am făcut noi.”
Chanel a cheltuit 1,36 miliarde de dolari în 2020 pentru a-și susține brandurile. Blondiaux a declarat că redresarea puternică înregistrată, începând din toamna anului 2020, a avut o amplă amploare, cuprinzând moda Chanel, bijuteriile fine, ceasurile și produsele de îngrijire a pielii, deși veniturile pentru parfumurile și afacerile sale importante, care sunt puternic expuse vânzărilor fără taxe vamale, au fost plate comparativ cu 2019.
Chiar și atunci când a fost forțată să închidă magazinele din cauza carantinei, Chanel a rămas la strategia sa de lungă durată de a nu vinde moda, ceasuri și bijuterii fine online. În schimb, la fel ca mulți rivali, și-a transformat asistenții în vânzări în cumpărători personali care arătau colecții clienților, organizând sesiuni de montaj și livrări speciale acasă și păstrând legătura printr-o nouă aplicație, a spus Blondiaux.
Casa de modă, care vinde totuși produse cosmetice și parfumuri online, a declarat că vânzările electronice din aceste zone au crescut cu 113% în 2020 și au crescut cu 57% până acum în acest an. Chanel se mândrește cu o bază puternică de clienți locali și Blondiaux a spus că regula sa de a face 80% din afacerea sa la nivel local, mai degrabă decât să se bazeze în mare măsură pe cumpărăturile turistice, este acum palpabilă în China și în multe țări asiatice.
Adelina Pestrițu a dezvăluit detalii despre câștigurile financiare de pe urma proiectelor din mediul online.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.