NFT | Un balon în interiorul unul alt balon?

Cea mai recentă bulă speculativă adusă de Bitcoin și tehnologia sa blockchain este arta NFT - jetoane nefungibile care se aplică artei și colecțiilor. Bunurile nefungibile sunt registre unice și autentice ale unui obiect de colecție în ediție limitată. Se presupune că nu pot fi contrafăcute, făcându-le o formă de monedă atașată valorii obiectului.

Când cumpărați sau vindeți artă NFT, nu dețineți conținut sau operă de artă; mai degrabă dețineți drepturile la simbolul unic de pe blockchain. Nu controlați drepturile la replicare sau distribuire. Deși oamenii au folosit mult timp arta pentru a stoca valoare, cripto-ul extinde cu ușurință conceptul în artă digitalizată și simbolizată, făcând eficient și transferul de valoare. Reprezintă o platformă avansată și modernă pentru a investi în artă și a o folosi în același mod în care cineva ar putea tranzacționa aur, acțiuni sau bitcoin.

Până în prezent, NFT-urile au generat cifre de afaceri de miliarde de dolari. Artistul digital american cunoscut sub numele de Beeple a vândut recent la Christie's un tabloul NFT pentru aproape 70 de milioane de dolari. Potrivit datelor de pe platforma NFT CryptoSlam, oamenii au cheltuit peste 1 miliard de dolari pe active digitale numai în luna aprilie, potrivit Prestige.

Everydays - The First 5000 Days (Beeple)

Arta criptografică există de aproximativ cinci ani, dar pentru mulți speculatori din afara lumii cripto, NFT-urile au explodat dintr-odată. Balonul este umflat de o serie de factori speculativi care includ pandemia, creșterea necontrolată a prețurilor bitcoin și acceptarea instituțională. Investitorii de acasă, înarmați cu cele mai noi platforme de tranzacționare, nu au nimic mai bun de făcut într-o pandemie decât să urmărească noile tendințe.

Este posibil ca NFT-urile să fie supraestimate la un moment dat, deoarece atât de mulți bani, speculatori și producători de NFT-uri furnizează și se grăbesc în acest spațiu. Jetoanele digitale funcționează pe aceleași principii ca și criptomonedele. Nu pot fi duplicate, pot fi ușor verificate și autentificate pe blockchain și sunt imuabile. Cu toate acestea, acesta nu este un mod de a fi siguri că își vor menține valoarea intrinsecă în timp. În prezent, valoarea este determinată doar de lipsă.

Ca și în cazul oricărei frenezii speculative, cheia succesului și de a nu fi ars de un colaps haotic este să cumperi și să vinzi devreme. Principala slăbiciune a bitcoin și NFT este că mulți din cumpărătorii și vânzătorii încă preferă o monedă adevărată.

NFT-urile pot fi viitorul investițiilor și colecțiilor de artă, dar avalanșa de capital care se revarsă în acest domeniu va genera în cele din urmă un boom din excesul speculativ înainte de a câștiga legitimitate.





Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Superyacht-ul cu emisii zero are propria seră la bord

Viața pe mare a fost întotdeauna privită ca o excursie, o vacanță sau o călătorie pe termen lung și abia dacă se apropie de a fi ceva mai permanent.

Dietă de vedetă | Ce presupune dieta yo-yo cu care Khloe Kardashian a slăbit 18 kilograme

Cura de 3 zile, cunoscută și sub numele de dieta Yo-Yo, promite pierderea a 4-5 kilograme. Regulile acestui regim sunt relativ simple, iar pentru ca rezultatele să fie cele menționate mai sus trebuie să-o urmați întocmai.

Donald Trump și-a lansat propria platformă de socializare pentru a „înfrunta tirania marilor tehnologii”

Donald Trump a anunţat lansarea propriei reţele sociale denumită „Truth Social”, după ce a fost interzis în ianuarie de Twitter, Facebook şi YouTube, care îl acuză că i-a incitat pe partizanii săi la violenţă pe platformele lor înainte de asaltul asupra Capitoliului de la Washington.

Emily in Paris, sezonul 2 | Lancôme lansează o colecție pentru a reproduce look-urile din serial

Pentru a marca lansarea celui de-al doilea sezon Emily in Paris cu Lily Collins, care este ambasadorul Lancôme, marca își imaginează o paletă de colecție care să reproducă machiajul natural și deja cult al lui Emily Cooper.

De ce mărcile de lux încă își distrug articolele nevândute?

În timp ce mărcile de masă preferă să reducă prețurile pentru a goli rafturile, mărcile de lux preferă să ardă unele articole nevândute sau să le arunce la gunoi în loc să riște să își afecteze imaginea dacă aceste articole ar fi regăsite în zona articolelor vândute la reduceri.

Această mașină zburătoare ar putea transporta bogații mult mai ușor

Un startup din Silicon Valley numit NFT a anunțat că preia comenzi pentru o mașină zburătoare de consum pe care speră să o lanseze în 2026.

Actriţa Anya Taylor-Joy a fost desemnată ambasador Dior

Actriţa Anya Taylor-Joy, cunoscută pentru rolul din serialul de succes „The Queen's Gambit”, a fost desemnată săptămâna aceasta ambasador mondial Dior pentru modă şi frumuseţe, a anunţat compania pe Instagram.

Tesla valorează acum mai mult de 1 trilion de dolari

Tesla a atins o capitalizare de piață de o mie de miliarde de dolari pentru prima dată după ce Hertz a declarat luni că va cumpăra 100.000 de vehicule electrice. Vestea tranzacției a adus acțiunile Tesla la un nou record la doar o zi de tranzacționare, acțiunile fiind cotate la peste 1.000 de dolari.

Antonia, plină de mușchi pe Instagram - FOTO

Antonia este considerată una dintre cele mai frumoase femei din România. Vedeta se află în vacanță în Turcia, de unde a publicat mai multe fotografii în bikini.

O plăcuță de înmatriculare incredibil de rară din California, asociată cu un NFT, este la vânzare la un preț amețitor

Cu 24 de milioane de dolari ai putea cumpăra o flotă de supermașini sau, ei bine, o plăcuță de înmatriculare costisitoare!

Licitații | Capodoperele lui Picasso, vândute cu peste 108 milioane de dolari în Las Vegas

Deținerea unui tablou de Picasso te face om bogat, și o dovedește și vânzarea recentă a picturilor artistului legendar, care a adus peste 100 de milioane de dolari.

Centenar Chanel No. 5 | Cea mai mare sticlă de până acum are 2021 ml. Costă o avere!

La Chanel, petrecerea pare să nu se încheie. Desigur, împlinirea vârstei de 100 de ani merită sărbătorită cu mult fast, iar parfumul No. 5 este cu siguranță cel mai iconic parfum al brandului de lux.

Balenciaga - cel mai puternic brand de lux din lume

Raportul Lyst Index T3 pentru 2021 plasează casa de modă pariziană pe primul loc în lume.

hourglass_full 6 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Transformarea ecologică a mineritului cripto

Compania canadiană MintGreen experimentează în North Vancouver, Canada, o soluție verde care folosește căldura produsă de mineritul bitcoin pentru a încălzi orașul. Sursa de căldură va fi introdusă în 2022 și va împiedica intrarea în atmosferă a 20.000 de tone de gaze cu efect de seră pe megawatt, comparativ cu utilizarea gazelor naturale.

hourglass_full 7 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Burberry numește un nou CEO

Casa britanică de modă Burberry l-a numit pe Jonathan Akeroyd noul său director executiv din aprilie 2022. Acesta îl va succede pe Marco Gobbetti.

hourglass_full 8 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Lansare Apple | Noile produse ale gigantului tech

Apple a dezvăluit, luni, noi procesoare, laptopuri și AirPods. Este al doilea eveniment Apple din această toamnă și înseamnă că are acum gadgeturi gata de livrare pentru a le așeza sub brad de Sărbători.

hourglass_full 9 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Bugatti Centodieci, de 9,6 milioane de dolari, este cu un pas mai aproape de producție

Unul dintre cele mai exclusiviste modele de Bugatti din toate timpurile este aproape gata să-și ocupe locul la linia de start.

hourglass_full 10 day ago format_list_bulleted ECONOMIC
Apple anunță un deficit de telefoane iphone 13

Apple ar putea reduce numărul de iPhone-uri 13 pe care le va produce în acest an cu până la 10 milioane de unități din cauza lipsei de cipuri pe fondul unei crize la nivel mondial a lanțului de aprovizionare care a determinat Casa Albă să avertizeze că „vor exista lucruri pe care oamenii nu le pot obține” de Craciun.

hourglass_full 13 day ago format_list_bulleted ECONOMIC