Modul în care tranzacția LVMH & Tiffany va remodela luxul

Acordul, care scade cu 400 de milioane de dolari din prețul inițial de 16,2 miliarde de dolari, pune capăt săptămânilor de lupte corporative și aduce grupul francez în poziția de a fi o forță dominantă în bijuterii.

Fuziunea de miliarde de dolari dintre conglomeratul francez de lux și bijutierul american a fost întotdeauna o provocare pentru competiție, așezând LVMH pe o poziție fruntașă pe piața bunurilor de lux, dominată în prezent de grupul Richemont. Dar pandemia a pus în pericol parteneriatul, care risca să pice din cauza negocierilor dure care s-au purtat.

În cadrul noului acord, LVMH a obținut o reducere de aproximativ 400 de milioane de dolari din prețul de achiziție inițial de aproximativ 16,2 miliarde de dolari. Este o reducere relativ modestă, care păstrează reputația LVMH de negociator dur, dar a fost, de asemenea, în mod plăcut pentru consiliul de administrație al lui Tiffany, care se așteaptă să închidă anul pe creștere, potrivit businessoffashion.com.

În ciuda opiniei publice, logica fuziunii a fost întotdeauna convingătoare: legătura dintre cele două mărci va fi formidabilă, ridicând LVMH pe poziția de lider în sectorul luxului și ajutând conglomeratul să se diversifice în continuare. LVMH deține deja afaceri cu șampanie, coniac, parfumuri, hoteluri, magazine duty-free și retailerul Sephora, dar Louis Vuitton și Dior rămân cei mai mari factori de creștere - iar afacerea cu genți de mână este mai competitivă ca niciodată. Cu Tiffany și Bulgari sub aripa sa, grupul francez se va afla într-o poziție mai puternică decât principalul său competitor Richemont, care deține Cartier și Van Cleef & Arpels.

Acest lucru se datorează și lanțului de aprovizionare al Tiffany, care este integrat. Pe măsură ce industria luxului s-a consolidat în ultimii 20 de ani, principalii jucători - inclusiv LVMH, Chanel și Hermès și într-o oarecare măsură Kering - au cumpărat furnizor după furnizor, asigurându-se că dețin controlul complet asupra produsului lor, de la material la magazin. Capabilitățile de producție ale Tiffany vor beneficia, de asemenea, de Bulgari și de ceilalți jucători de lux din grup, precum și de orice alți bijutieri pe care îi dobândește în viitor.

Deși privită în unele cercuri ca fiind mai puțin prestigioasă decât Cartier, recunoașterea globală a numelui Tiffany este totuși extrem de importantă într-o industrie care rămâne în mare parte fără marcă. În trecut, Richemont a reușit să domine piața pur și simplu prin menținerea valorii mărcii Cartier și Van Cleef & Arpels: a fost o afacere construită pe creștere constantă, chiar dacă uneori lentă, și pe profituri puternice. Cu toate acestea, pe măsură ce piața ceasurilor de lux este strânsă - în special la capătul inferior, unde ceasurile de 1.000 de dolari au fost înlocuite de Apple Watches sau pur și simplu de smartphone-uri - iar celelalte grupuri, mai puțin îngrijite (și anume moda și comerțul cu amănuntul online) rămân în urma concurenților, Richemont nu se poate baza doar pe Cartier și Van Cleef pentru a-l purta.

Tiffany este pe cale să obțină un impuls semnificativ, primind sprijinul celui mai mare grup de lux din lume. Bijutierul continuă să își modernizeze magazinele și să investească în campanii de marketing, dar aderarea la LVMH îl aduce în sânul unui titan al industriei a cărui dimensiune îi conferă un pârghie semnificativă cu comercianții cu amănuntul multi-brand, dezvoltatorii imobiliari, reviste, influenceri și alți actori cheie din ecosistemul modei.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Ce a determinat-o pe Adela Popescu să renunțe definitiv la televiziune

Adela Popescu, în vârstă de 37 de ani, s-a retras din televiziune la scurt timp după ce a născut al treilea copil.

Beyoncé își dezvăluie rutina de îngrijire a părului

Artista își dezvăluie noua rutină de îngrijire a părului folosind produse premiate de la marca ei Cécred.

Louis Vuitton a dezvăluit jacheta Varsity de tip NFT

Jacheta Brown Varsity Jacket de la Louis Vuitton a fost unul dintre numeroasele produse de inspirație western care au defilat pe podiumul casei de modă în cadrul show-ului de îmbrăcăminte pentru bărbați cu tematică cowboy pentru toamna/iarnă 2024.

Lamborghini a dezvăluit patru modele camuflaj în ediție limitată pentru Sterrato

La câteva zile după ce a dezvăluit Huracan STJ ca fiind ediția finală a Lamborghini, emblematica marcă italiană a introdus patru noi modele în ediție specială pentru supercarul Sterrato pentru toate terenurile.

Bugatti și-a prezentat noua colecție de mobilier care este inspirată de hypercarurile sale

Trecând de la străzi la interioare, Bugatti transformă locuințe în spații distinse cu cea mai recentă ofertă.

Geanta de îmbrăcăminte care nu vă va șifona hainele

Noul Trifold Suit Carrier al lui Bennett Winch a avut 15 prototipuri pentru a ajunge la rezultatul final.

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 11 month ago format_list_bulleted ECONOMIC