Fuziunea de miliarde de dolari dintre conglomeratul francez de lux și bijutierul american a fost întotdeauna o provocare pentru competiție, așezând LVMH pe o poziție fruntașă pe piața bunurilor de lux, dominată în prezent de grupul Richemont. Dar pandemia a pus în pericol parteneriatul, care risca să pice din cauza negocierilor dure care s-au purtat.
În cadrul noului acord, LVMH a obținut o reducere de aproximativ 400 de milioane de dolari din prețul de achiziție inițial de aproximativ 16,2 miliarde de dolari. Este o reducere relativ modestă, care păstrează reputația LVMH de negociator dur, dar a fost, de asemenea, în mod plăcut pentru consiliul de administrație al lui Tiffany, care se așteaptă să închidă anul pe creștere, potrivit businessoffashion.com.
În ciuda opiniei publice, logica fuziunii a fost întotdeauna convingătoare: legătura dintre cele două mărci va fi formidabilă, ridicând LVMH pe poziția de lider în sectorul luxului și ajutând conglomeratul să se diversifice în continuare. LVMH deține deja afaceri cu șampanie, coniac, parfumuri, hoteluri, magazine duty-free și retailerul Sephora, dar Louis Vuitton și Dior rămân cei mai mari factori de creștere - iar afacerea cu genți de mână este mai competitivă ca niciodată. Cu Tiffany și Bulgari sub aripa sa, grupul francez se va afla într-o poziție mai puternică decât principalul său competitor Richemont, care deține Cartier și Van Cleef & Arpels.
Acest lucru se datorează și lanțului de aprovizionare al Tiffany, care este integrat. Pe măsură ce industria luxului s-a consolidat în ultimii 20 de ani, principalii jucători - inclusiv LVMH, Chanel și Hermès și într-o oarecare măsură Kering - au cumpărat furnizor după furnizor, asigurându-se că dețin controlul complet asupra produsului lor, de la material la magazin. Capabilitățile de producție ale Tiffany vor beneficia, de asemenea, de Bulgari și de ceilalți jucători de lux din grup, precum și de orice alți bijutieri pe care îi dobândește în viitor.
Deși privită în unele cercuri ca fiind mai puțin prestigioasă decât Cartier, recunoașterea globală a numelui Tiffany este totuși extrem de importantă într-o industrie care rămâne în mare parte fără marcă. În trecut, Richemont a reușit să domine piața pur și simplu prin menținerea valorii mărcii Cartier și Van Cleef & Arpels: a fost o afacere construită pe creștere constantă, chiar dacă uneori lentă, și pe profituri puternice. Cu toate acestea, pe măsură ce piața ceasurilor de lux este strânsă - în special la capătul inferior, unde ceasurile de 1.000 de dolari au fost înlocuite de Apple Watches sau pur și simplu de smartphone-uri - iar celelalte grupuri, mai puțin îngrijite (și anume moda și comerțul cu amănuntul online) rămân în urma concurenților, Richemont nu se poate baza doar pe Cartier și Van Cleef pentru a-l purta.
Tiffany este pe cale să obțină un impuls semnificativ, primind sprijinul celui mai mare grup de lux din lume. Bijutierul continuă să își modernizeze magazinele și să investească în campanii de marketing, dar aderarea la LVMH îl aduce în sânul unui titan al industriei a cărui dimensiune îi conferă un pârghie semnificativă cu comercianții cu amănuntul multi-brand, dezvoltatorii imobiliari, reviste, influenceri și alți actori cheie din ecosistemul modei.
5 designeri ar putea conduce Versace după demisia lui Dario Vitale, pentru a contura următorul capitol al casei de modă.
În toamna-iarna 2025-2026, Schiaparelli transformă nasturele în bijuterii într-o sculptură aurie, între moștenirea artistică și îndrăzneala contemporană.
Fendi sărbătorește lansarea celui de-al cincilea sezon al serialului Emily in Paris cu o colecție capsulă exclusivă, în care glamourul roman întâlnește nonșalanța șic a serialului.
Odată cu apropierea sezonului 5 din Emily in Paris , mapstr dezvăluie o hartă interactivă gratuită care reunește toate locațiile emblematice ale serialului pentru o imersiune în mărime naturală.
Jo Malone London deschide un nou capitol în luxul digital prin lansarea unui Scent Advisor bazat pe inteligență artificială, prezentat pe 2 decembrie de casa de parfumuri deținută de Estée Lauder Companies.
Pentru al treilea an consecutiv, Robb Report le oferă celor mai mari vedete ale Globurilor de Aur un răsfăț care ar putea rivaliza cu râvnita statuetă.
Mariah Carey a stabilit în mod oficial un nou record de "domnie" în fruntea topului Billboard Hot 100, după ce cântecul ei "All I Want for Christmas Is You" a petrecut 20 de săptămâni pe prima poziţie în acest clasament.
Numirea Louis Vuitton drept partener al Grand Prix-ului de Formula 1 de la Monaco marchează un moment definitoriu în relația tot mai strânsă dintre lux și sportul de elită.
Colecția Louis Vuitton 2026 Dog aduce stilul caracteristic al casei de modă în lumea modernă a animalelor de companie, demonstrând că luxul poate fi atât frumos, cât și practic.
Piesele în ediție limitată se inspiră din designul modelului 917 care a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1970.
Gala Met din 2026 le va reuni pe Beyoncé, Nicole Kidman, Venus Williams și Anna Wintour în jurul temei „Arta costumelor”.
Parisul readuce la viață vraja sărbătorilor prin redeschiderea celui mai mare patinoar indoor din lume care este amplasat la Grand Palais.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Cotația acțiunilor Hermès a crescut după anunțul făcut de companie, în care se dezvăluia că Grace Wales Bonner va prelua rolul de director de creație al liniei vestimentare masculine.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.