Coronavirusul a resetat businessul cu ceasuri de lux

Coronavirusul a pus capăt unei scindări vechi de ani de zile între marii jucători, resetând de fapt afacerile cu ceasuri.

Începând cu anul viitor, marile mărci de ceasuri își vor lansa produsele - pentru prima dată în zeci de ani - la un alt mare târg de ceasuri. Asta nu se va întâmpla la cel mai vechi și cel mai mare târg de ceasuri din toate timpurile, Baselworld, fondat în 1917 și care a atras în 2014 150.000 de vizitatori și 1.500 de expozanți. Târgul de ceasuri se va ține la Geneva, la Salon Internationale de la Haute Horlogerie, fondat în 1991. Evenimentul, acum redenumit Watches & Wonders Geneva, se desprinde din cel de la Baselworld, fiind coordonat de Cartier, care dorea un spectacol mai mare față de ceea ce fusese inițial un târg elvețian care prezenta orice.

SIHH va deveni „acasă” pentru multe mărci de renume, precum IWC, Jaeger-LeCoultre, Vacheron Constantin, Piaget, Panerai, A. Lange & Sohne, Montblanc și Van Cleef & Arpels, împreună cu alți producători de înaltă calitate, precum Audemars Piguet, Richard Mille și Greubel Forsey.

Salonul de ceasuri și bijuterii Baselworld a fost considerat totdeauna cel mai important eveniment al industriei de profil. Selecția de produse expuse era unică, fiind singurul loc din lume ce i-a reunit pe cei mai importanți producatori de ceasuri din întreaga lume: Rolex, Patek Philippe, grupul Swatch (cu ale sale Breguet, Blancpain, Omega și Longines) și Hublot și Tag Heuer (Bulgari). Breitling, Chanel, Chopard, Oris și uriașii japonezi Seiko și Citizen și-au găsit și ei locul la Salon. Dar Baselworld a fost pus față în față cu provocările vremii încă de dinainte de criza coronavirusului – chinezii au scăzut bugetul pentru cadouri de lux în 2014, criza generată de aprecierea francului elveșian în 2015 și protestele recente din Hong Kong, toate au dus la scăderi dramatice ale vânzărilor de ceasuri. Organizatorii de la Basel au făcut și o greșeală enormă în 2013. Au modernizat sălile, iar costurile s-au ridicat la 650 milioane de dolari. Acest lucru a dus la o creștere cu 500% a costurilor cu cazarea și mâncarea a expozanților pe durata întregului târg. Nu este surprinzător că Baselworld și-a pierdut din reputație.

Până în 2018, jumătate din expozanții de la Baselworld au plecat, plus încă 20% anul trecut - inclusiv întregul grup Swatch. Acest lucru a redus cu 40% numărul de vizitatori, la 80.000, o cifră de patru ori mai mare decât cea de la târgul de la Geneva. Salonul de la Baselworld din 2020, care trebuia să fie deschis în martie, avea o ofertă mai slăbuță, după ce Breitling, Seiko și Bulgari și-au anunțat plecarea. Cu toate acestea, salonul nu a fost anulat, datorită loialității de care au dat dovadă Rolex și Patek. Apoi a venit COVID-19. Virusul i-a determinat pe organizatorii târgului să amâne evenimentul până în ianuarie 2021, în loc să-l anuleze, un plan legal care le-a permis să refuze restituirea banilor pe chirie expozanților.

Aceasta s-a dovedit a fi ultima insultă și cinci mărci importante - Rolex, Patek, Chanel, Chopard și Tudor - și-au anunțat retragerea în aprilie, urmate de exodul lui Hublot, Tag Heuer și Zenith, care se temeau că târgul nu va fi același. Au părăsit Baselworld și s-au îndreptat spre Geneva. Organizatorii salonului de la Geneva promit un eveniment mare, reunind fiecare mare jucător într-o săptămână de lansări, un tonic pentru o industrie care are nevoie de clienți cu bani.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Simona Halep, schimbare radicală de look. Sportiva a renunțat la blond

Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.

Milionarul Nick Rădoi și-a făcut testamentul după ce a fost diagnosticat cu cancer

Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

Kate Middleton și William au luat o decizie neașteptată, după ce s-a aflat că prințesa suferă de cancer

Relațiile din cadrul familiei regale britanice au fost întotdeauna subiect de mare interes pentru public, dar și pentru presă.

Rihanna, protagonista unui pictorial incendiar pentru brandul ei de lenjerie intimă

Rihanna s-a lăsat fotografiată în așternuturi pentru cea mai nouă colecție de lenjerie intimă Savage x Fenty.

Cât costă parfumurile făcute de Ramona Gabor

Ramona Gabor s-a stabilit în Dubai, acolo unde muncește ca fotomodel, dar are și propria afacere.

Lamborghini a bătut un record în istoria sa de 60 de ani

Lamborghini are un carnet de comenzi care este plin până în anul 2026, în condiţiile în care cei mai bogaţi consumatori nu dau semne că ar fi afectaţi de încetinirea economiei mondiale, transmite Bloomberg.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

AQUA Carpatica Flavours, primul produs din România care se lansează la raft cu spatele produsului (contraeticheta)

hourglass_full 7 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Kering a achiziționat Creed pentru o sumă fabuloasă

Kering, proprietarul Gucci, a plătit 3,5 miliarde de euro pentru achiziționarea brandului francez de parfumuri Creed, a raportat Financial Times.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Mașinile de lux, la mare căutare în România. Pe ce modele au cheltuit românii o avere

Românii sunt tot mai atrași de mașinile de lux, iar apetitul acesta este demonstrat de sutele de modele care au fost achiziționate de la începutul anului.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Rolls-Royce pune gând rău viitorilor clienți

Producătorul britanic de automobile de lux Rolls-Royce a decis să interzică definitiv pe oricine își vinde Spectre EV pentru profit.

hourglass_full 9 month ago format_list_bulleted ECONOMIC
Acest diamant masiv de 126 de carate a condus la licitațiile de primăvară Christie’s

Piesele excepționale de la Tiffany & Co. și Cartier, precum și Van Cleef & Arpels s-au vândut, de asemenea, cu milioane de euro în două vânzări.

hourglass_full 10 month ago format_list_bulleted ECONOMIC