Consecințele psihologice ale dependenței de rețelele sociale

Cursa pentru aprecieri și popularitate pe social media a avut consecințe psihologice majore asupra comportamentului nostru. Deoarece o întrerupere globală împiedică accesul la Facebook, Instagram și Whatsapp, ce se întâmplă când nu ne putem conecta?

Luni, 4 octombrie, de la ora 19:00, lumea a fost zguduită de căderea Facebook, Instagram, Whatsapp și Facebook Messenger. Lipsiți de principalele noastre mijloace de comunicare, specialiștii au comentat dependența pe care aceste platforme o provoacă.

Toate platformele de socializare au început cu intenții bune. Twitter a fost un loc pentru a împărtăși știrile actuale și opiniile progresive. Facebook a fost o modalitate de a partaja fotografii și știri cu prietenii și familia. Instagram, care inițial nu era deloc axat pe individ, era o platformă vizuală dedicată artei, stilului și fotografiei. Dar ele și-au dezvăluit partea lor întunecată în ultimul deceniu. Twitter a devenit o arenă pentru discursurile de ură și comunitarism. Facebook a fost criticat de mai multe ori pentru politica sa de protecție a datelor utilizatorilor, care îi permite să transmită informațiile noastre companiilor și partidelor politice. Instagram a fost votată în repetate rânduri cea mai dăunătoare aplicație pentru sănătatea mintală a tinerilor datorită portretizării sale nerealiste a frumuseții și a succesului, difuzată de influenceri plătiți, dar și de majoritatea utilizatorilor care doresc să proiecteze „cea mai bună versiune a lor” în ochii altora.

Studii ample au arătat impactul rețelelor sociale asupra tinerilor, inclusiv studiul JAMA Psychiatry realizat pe 6.600 de adolescenți americani, care a constatat că cei care petreceau mai mult de trei ore pe zi pe rețelele de socializare aveau mai multe șanse de a dezvolta anxietate și tulburări depresive. Un studiu care a implicat 16.000 de adolescenți chinezi publicat de Elseviera găsit, de asemenea, o corelație între timpul petrecut pe ecrane și depresie. Autorii au subliniat, de asemenea, că aceste date constituie „o problemă majoră de sănătate publică”. În Marea Britanie, 61% dintre fetele cu vârste cuprinse între 11 și 21 de ani au spus că au simțit că trebuie să arate „perfect” (Girl's Attitudes Survey). Deoarece tehnologia este atât de nouă și schimbătoare, este dificil să producem date cantitative despre impactul exact al rețelelor sociale asupra comportamentului nostru. Dar anumite teme generale rămân identificabile, care sunt reprezentative pentru experiența noastră.

Dependența de social media ne afectează comportamentul

Suntem mult mai stimulați decât înainte, dar ne-a distrus capacitatea de concentrare. În ultimele două decenii, capacitatea noastră de concentrare a scăzut la opt secunde - mai puțin decât cea a unui pește. Notificările, derularea interminabilă, redarea automată și aplicațiile proiectate atrăgător au afectat serios nivelul nostru de atenție. Nu numai că i-am judecat pe alții pe baza unei serii de imagini, decidând pe cine să urmărim, să nu urmărim, să ne placă sau să ignorăm, dar am învățat și noi să ne judecăm din exterior. Transmitem o imagine sociabilă, atractivă, eficientă? E vrednică de un like? Identificăm aspectele noastre cele mai bune și le promovăm colegilor noștri pe social media într-un mod care ar fi arătat foarte nefiresc generațiilor anterioare. „Instagram ne-a transformat în mini-branduri și articole vizuale ale propriilor noastre vieți”, spune un expert citat de Vogue.

Rețelele sociale prezintă o viziune limitată a unei vieți „de succes”, glorificând un anumit stil de viață vizual, ținute Instagrammable și cariere pline de farmec. Într-o notă pozitivă: ne-am descoperit puterea colectivă. În ceea ce privește aspectul pozitiv, social media ne-a dat putere. Am descoperit că există putere în unitate și astăzi avem posibilitatea să ne apropiem de ceilalți, pe de o parte să fim mai puțin singuri și, pe de altă parte, să încurajăm schimbarea.




Comment Section
You have to log in or register a new account!

S-AR PUTEA SĂ-ȚI PLACĂ ȘI:

Maserati lansează GranCabrio Folgore, decapotabila electrică cu peste 800 CP

Maserati și-a extins gama de vehicule electrice prin introducerea primului său automobil decapotabil alimentat de baterii.

Anamaria Prodan i-a cumpărat fiicei sale un bolid de 140.000 de euro

Anamaria Prodan a mai făcut o aroganță. Zilele trecute, impresara i-a făcut cadou fiicei sale un nou bolid de lux, în valoare de 140.000 de euro.

Motivul pentru care Monica Bîrlădeanu s-a mutat în România după 13 ani petrecuți în SUA

După 13 ani petrecuți în Statele Unite, actrița Monica Bîrlădeanu a decis să se întoarcă în România, motivul principal fiind dorința de a fi mai aproape de familie și de a trăi într-un loc care să i se potrivească mai bine.

Vacheron Constantin a creat primul ceas cu parfumuri din lume

Ceasurile au evoluat de la doar a spune timpul la a exprima statutul, gustul și acum chiar și alegerile personale.

Andreea Tonciu vrea să vândă locuința proaspăt renovată

Andreea Tonciu este în culmea fericirii, pentru că apartamentul la care visa este gata.

Rita Ora lansează o linie de îngrijire a părului

Rita Ora a anunțat lansarea brandului său de îngrijire a părului, numit TYPEBEA.

Serena Williams a lansat o linie de cosmetice

Serena Williams a intrat în industria înfrumusețării devenind antreprenor al unui brand cu produse de make-up.

Mihaela Borcea a ignorat sfatul medicilor şi a luat o decizie radicală

Mihaela Borcea, prima soţie a lui Cristi Borcea, a plecat în Austria pentru o vacanță la schi, ignorând sfatul medicilor care i-au interzis acest sport din cauza problemelor de sănătate.

Simona Halep, schimbare radicală de look. Sportiva a renunțat la blond

Simona Halep și-a făcut o schimbare de look, iar fanii abia au recunoscut-o.

Milionarul Nick Rădoi și-a făcut testamentul după ce a fost diagnosticat cu cancer

Nick Rădoi a fost diagnosticat cu cancer de colon, vara trecută, și acum și-a scris testamentul.

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

MARIZA transmite un mesaj video publicului din România

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

O incursiune în lumea Amintirilor din copilărie

Bella Hadid își lansează propriul brand de frumusețe, Orebella

Dezvăluie-ți chimia, astfel Bella Hadid își lansează primul brand de frumusețe care este mult mai mult decât o linie de produse.

hourglass_full 2 month ago format_list_bulleted PEOPLE
Buze Espresso: cum să adopți tendința supremă de iarnă?

În acest sezon, ne concentrăm pe tonuri calde și bogate chiar și pe buzele noastre.

hourglass_full 3 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

Reteaua GRAL Medical&Oncofort deschide in Bucuresti un centru de terapii complementare: Recharge Wellness Center

hourglass_full 5 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Lancôme colaborează cu Louvre pentru o colecție dedicată îngrijirii pielii

Inspirat de nouă capodopere din departamentul de sculptură, precum și de luminile și culorile muzeului, Lancôme a conceput o ediție limitată de produse de îngrijire a pielii și de machiaj semnate Lancôme x Louvre.

hourglass_full 7 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Carmen Brumă te ajută să scapi de celulită în 3 pași

Toate femeile se confruntă cu celulita însă la unele femei este mai vizibilă, iar la altele se vede mult destul de puțin. Dacă faci parte din prima categorie, Carmen Brumă are câteva soluții care va estompa efectul cojii de portocale.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH
Prada Beauty intră în era machiajului și îngrijirii pielii

Prada Beauty a lansat, în sfârșit, mult așteptatele game de îngrijire a pielii și de machiaj. Atingând echilibrul potrivit între creativitate și purtare, tot ceea ce face parte din gama Prada Beauty promite să fie deosebit de atractiv, cu o mulțime de formule elegante și texturi rafinate pentru a satisface cel mai exigent client.

hourglass_full 8 month ago format_list_bulleted BEAUTY&HEALTH