Majoritatea mărcilor de lux au fost afectate de efectele COVID-19, fie prin închiderea temporară a magazinelor, trafic redus în magazine, întreruperi de vânzare cu amănuntul, schimbarea preferințelor clienților sau schimbarea dramatică a naturii și rolului platformelor digitale.
Aceste întreruperi s-au adăugat doar la o schimbare anterioară, pentru care majoritatea mărcilor nu erau pregătite: cei din generația Z sunt noii influenceri de lux. Opinia Gen Z asupra mărcilor diferă semnificativ de generațiile anterioare, adăugând un 2020 deja provocator pentru mărcile de lux. Aceștia se așteaptă ca mărcile, în special cele din sectorul de lux, să fie 100% autentice și să aibă un scop și o poziție politică, care este fundamental opusă strategiilor tradiționale de branding corporativ care evită cu orice preț pozițiile polarizante.
Fără îndoială, 2021 va fi un an critic pentru lux în multe aspecte. Datorită disponibilității recente a vaccinurilor, există o lumină la capătul tunelului pandemic, chiar dacă provocările de sănătate în creștere afectează multe părți ale lumii. Ne putem aștepta ca piața chineză să-și accelereze în continuare creșterea, iar SUA și Europa să-și revină în T2 sau T3 din 2021, cel mai devreme. Dar, odată ce clienții vor reveni la cumpărături, nu toate mărcile vor primi creșterea așteptată. De fapt, mărcile care nu se pregătesc pentru schimbarea Gen-Z nu vor avea doar performanțe slabe în timpul recuperării; vor risca, de asemenea, relevanța și supraviețuirea pe termen lung.
Prima mișcare a unui brand de lux ar trebui să fie un audit care are o viziune critică asupra capitalului propriu al brandului. Peste 90% dintre mărci au cel puțin unele deficiențe în acest domeniu. Povestea unui brand este fundamentul pentru orice altă strategie pe care o încearcă. Deci, fără o poveste de marcă precisă, orice altă inițiativă va rămâne scurtă. Este imposibil să existe o execuție consecventă și relevantă fără o bază clară. În plus, povestea este singura modalitate de diferențiere în domeniul digital.
A doua strategie critică pentru 2021 este transpunerea acelei povești de marcă într-o experiență convingătoare. O strategie de experiență trebuie să se conecteze pe deplin la călătoria digitală a clientului. Dar prea multe mărci tratează în continuare digitalul ca pe o ultimă opțiune - nu ca pe un centru de experiență important. Și într-o perioadă în care peste 95% din deciziile de cumpărare încep online, acest neajuns este mortal.
Dar pentru ca această a doua strategie să aibă succes, brandurile trebuie să încorporeze o altă strategie critică: instruirea personalului în mesajul exact al mărcii și luxul în sine. Mulți dintre angajații unei mărci de lux nu trăiesc cu luxul așa cum o fac clienții lor. Ca atare, nu înțeleg valorile, stilurile de viață sau nevoile clienților lor. Nu își pot imagina nici măcar cum este să cumperi ceea ce cumpără clienții lor. Acest decalaj duce la probleme critice în cadrul experienței clientului. Cunoașterea luxului devine indispensabilă. Fără pregătire și experiență adecvate, personalul nu poate oferi o experiență de lux consistentă.
Meghan Markle se pregătește să revină la cinema, cu un mic rol într-un film aflat în prezent în producție la Los Angeles, în California, au relatat miercuri mass-media americane.
Chanel lansează un volum de colecție editat de regizoarea Sofia Coppola. Cartea este co-publicată de Éditions 7L, o editură fondată de Karl Lagerfeld în anul 1999, și Important Flowers, editura Sofiei Coppola.
Dua Lipa, împreună cu Augustinus Bader, imaginează o rutină de îngrijire a pielii preventivă și inteligentă, simplă și eficientă, concepută pentru utilizare zilnică.
Designerul Olivier Rousteing se retrage din rolul său de director de creație al casei de modă Balmain, post pe care l-a ocupat pe durata ultimilor 14 ani. Rousteing avea 25 de ani când a preluat frâiele creative ale brandului francez.
Orașul Jeddah, Arabia Saudită, și-a propus să construiască o minune arhitecturală. Viteza cu care se ridică spre cer ceea ce va fi cel mai înalt zgârie-nori este uimitoare.
Copiii marilor vedete, lideri ai lumii și ai magnaților din afaceri cresc înconjurați de lux, putere și bogății greu de imaginat.
Averile celor mai bogați zece oameni din Statele Unite au crescut cu aproape 700 de miliarde de dolari de când Donald Trump a redevenit președinte, la începutul acestui an, relatează The Independent, citând un raport al Oxfam America.
Andreea Tonciu a călătorit frecvent la Dubai, locul său preferat de vacanță.
Un spectacol de proporții faraonice a marcat inaugurarea oficială a Marelui Muzeu Egiptean din Cairo, sâmbătă seara.
Cu ocazia Frieze London, sărbătoarea anuală a creativității contemporane, Loewe Perfumes a dezvăluit cea mai recentă explorare olfactivă a casei.
Actrița Megan Fox a împărtășit experiențele sale sincere despre oboseală și confuzia mentală de după naștere.
Casa de modă cu sediul la New York celebrează sezonul sărbătorilor cu o odă cinematografică dedicată iubirii, întruchipată de actrița Anya Taylor-Joy.
Kering și L’Oréal au încheiat un parteneriat strategic pe termen lung în domeniul frumuseții și al wellnessului de lux.
Comisia Europeană a anunțat pe 14 octombrie 2025 că a amendat trei dintre cele mai importante case de modă — Gucci, Chloé și Loewe — cu un total combinat de 157 milioane de euro pentru practici anticoncurențiale de fixare a prețurilor.
Piața de resale a produselor de lux se află de ceva vreme într-o creștere continuă, iar un studiu arată că ar putea ajunge la cifre între 320 și 360 de miliarde de dolari până în anul 2030. Studiul în cauză a fost realizat de Boston Consulting Group în parteneriat cu platforma de luxury resale Vestiaire Collective.
Ceea ce nu ar trebui să fie o surpriză pentru nimeni, având în vedere recentele știri despre scăderea pieței whisky-ului și întreruperea producției de către distilerii, noile date de la Departamentul Trezoreriei SUA arată că producția americană de whisky este la cel mai scăzut nivel din 2019.
Numărul milionarilor în criptomonede a crescut la un nivel fără precedent și a ajuns la 241.700 de persoane în întreaga lume, potrivit raportului Crypto Wealth Report 2025, publicat recent de Henley & Partners, lider internațional în consultanță în domeniul rezidenței și cetățeniei, care prezintă date exclusive furnizate de firma globală de informații financiare New World Wealth.
Preţul aurului a atins marţi pe pieţele din Asia un nou maxim istoric de 3.508,73 dolari uncia, depăşind precedentul record de 3.500,10 dolari atins în luna aprilie, pe fondul aşteptărilor că Rezerva Federală americană va reduce dobânzile, transmite Bloomberg.