Există mai mult de 100 de forme de virus identificate până în prezent, iar infecția cu cel puțin un tip de HPV este foarte frecventă. Se estimează că aproape toate persoanele sexual active, bărbați sau femei, vor avea infecție cu un tip de virus HPV cel puțin o dată în viață, însă cei mai mulți nu vor ști de prezența infecției. Anumite tipuri de HPV determină apariția de condiloame, iar altele determină apariția de displazii (leziuni precanceroase) care pot să evolueze către cancer.
Infecția cu HPV se transmite prin contact sexual sau alt tip de contact intim direct piele la piele.
Este important ca femeile să știe că prezența unui virus HPV în organism este mută, nu prezintă simptome, și în majoritatea cazurilor, consecința infectării cu un virus HPV, cancerul de col uterin, ajunge să fie depistată în stadiu avansat, atunci când șansele de a supraviețui sunt foarte scăzute (la fiecare 3000 de cazuri noi depistate, se adaugă 2000 de decese).
Se recomandă vaccinarea în preadolescență, înaintea începerii vieții sexuale, între 9 și 12 ani, înainte ca băiețelul/fetița să fie expus(ă) virusului. De regulă, vaccinarea anti-HPV la vârste fragede protejează mult mai eficient împotriva unor eventuale leziuni precanceroase și canceroase de la nivelul colului uterin, vagin, vulvă și anus. Dacă au depășit acest termen, tinerii pot mai departe să facă vaccinul până la vârsta de 27 de ani, dar rămâne la aprecierea medicului dacă să facă vaccinul chiar și după această vârstă, având în vedere că studii recente susțin că se poate face vaccinul anti-HPV cu 9 tulpini până la 45 de ani. De asemenea, foarte important de clarificat este că bărbații sunt și ei imunizați prin vaccin anti-HPV pentru eventuale cancere genitale sau anale HPV induse. Mai mult, bărbatul imun, activ sexual, nu va prelua și nu va transmite mai departe către partenera sexuală viruși HPV.
Vaccinul protejează cel mai bine atunci când este făcut în lipsa oricărui virus HPV în organism, preferabil înainte de începerea vieții sexuale. 8 din 10 femei contactează un virus HPV de-a lungul vieții, iar odată apărută infecția HPV, eficacitatea vaccinului scade vertiginos.
Atât pentru femei, cât și pentru bărbați vârsta limită recomandată pentru vaccinare este de 27 de ani. Dar se poate face până la 45 de ani, studii recente arătând eficacitatea vaccinului anti-HPV cu 9 tulpini până la vârste mai înaintate. La 9-12 ani, vaccinul este administrat de regulă în 2 doze, cu un interval de cel puțin 6/12 luni între ele. Pentru cele care se vaccinează mai târziu, după 15 ani, este nevoie de 3 doze.
După cele 3 doze de vaccin, se dezvoltă anticorpi anti-HPV tip 6, 11, 16 și 18. Acum ceva timp, a apărut vaccinul anti-HPV cu 9 tulpini (Gardasil), care oferă protecție pentru infecțiile cu Human Papiloma Virus tipurile 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52, 58, tulpini care sunt răspunzătoare pentru majoritatea leziunilor precanceroase tipice cancerului de col uterin, dar și pentru cele ale cancerelor de vagin, vulvă și anus. Testele clinice confirmă o eficacitate foarte mare a acestui vaccin, de peste 95%.
Louis Vuitton și-a extins faimosul savoir-faire dincolo de atelier și pe tărâmul haute patisserie.
Casa de modă Gucci introduce un nou ambasador de imagine: artistul de origine coreeană Lee Know, membru al boyband-ului de K-pop „Stray Kids”.
Brandul Loewe face un pas important în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și inovația, transformând coji de portocale în piese vestimentare.
Christian Horner a fost demis din funcția de director al echipei Red Bull Racing.
Rezultatul unui dialog între moștenire și inovație, această colecție celebrează identitatea în mișcare.
După ce anul trecut grupul Julius Meinl Living a cumpărat fostul Hotel Ambasador din centrul Capitalei, investitorii anunță că acesta se va redeschide în 2027, sub un nou nume și cu o nouă înfățișare.
Vedetele care nu respectă regulile impuse de Ferrari primesc interzis la achiziționarea mașinilor noi. Și asta pentru că firma își protejează cu strictețe imaginea și exclusivitatea.
Pentru prima sa colecție, Michael Rider îmbină moștenirea, emoția și modernitatea cu finețe.
Unicornul românesc UiPath l-a numit pe campionul olimpic la înot David Popovici drept ambasador global.
Glenmorangie a fost desemnat whisky-ul oficial al Formulei 1, în cadrul unui acord istoric pe 10 ani între LVMH și competiția mondială de motorsport.
Paris Hilton a fost cap de afiș la IntenCity Craiova, festival ce s-a desfășurat între 26-29 iunie pe stadionul Ion Oblemenco.
Bentley Motors a dezvăluit o nouă emblemă „Bentley Wings” – primul pas al unei revoluții în design și identitate de brand pentru marca britanică.
Finețe, transparență și lejeritate: Ghost Lash redefinește discret frumusețea ochilor.
Actrița și antreprenoarea Blake Lively revine în prim-plan cu noi produse din gama sa de îngrijire a părului, Blake Brown, la aproape un an de la lansarea acesteia.
10 OBICEIURI CARE ÎȚI POT DISTRUGE PĂRUL ȘI CUM SĂ LE EVIȚI
Kim Cattrall joacă în noua campanie Pillow Talk Soulmates a lui Charlotte Tilbury, care celebrează dragostea de sine și încrederea în sine.
Exfolierea scalpului este un pas cheie în menținerea părului sănătos.
“Ești mai frumoasă decât crezi” - campania GRAL Medical & OncoFort și P.A.D.I.R. a ajuns la ediția a III-a